کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۷۷۱۳
تاریخ خبر:

رصد‌خانه| حماسه ملبورن و هویت پنهان مهمان تا ثریا ‌

روزنامه هفت صبح | همزمانی عجیب روز: پخش همزمان مستند حماسه ملبورن با فوتبال‌برتر تحلیلی | به مناسبت نزدیک شدن به سالگرد بازی عجیب ایران و استرالیا در ملبورن که منجر به صعود تاریخی تیم ملی ایران به جام جهانی ۹۸ فرانسه شد، شبکه یک جمعه بعد از ظهر مستندی با عنوان «حماسه ملبورن» را روی آنتن فرستاد. در این مستند که به کارگردانی جواد خیابانی آماده شده بود، تصاویر تازه‌ای از این بازی و حواشی آن مورد استفاده قرار گرفته بود.

پخش اولیه این مستند ساعت ۱۵ روز جمعه بود و قرار است بازپخش آن دوشنبه هشتم آذر ماه ساعت ۲۳ روی آنتن برود. درست است که باز پخش این مستند دقیقا به همان روز صعود موکول شده‌ اما قرار دادن آن در باکس ساعت ۲۳ موجب شده تا با برنامه «فوتبال برتر تحلیلی» که هر هفته دوشنبه حوالی ساعت ۲۲٫۳۰ پخش می‌شود، همزمان شود. به احتمال زیاد برنامه فوتبال برتر هم یکی دو آیتم ویژه برای هشتم آذر آماده کرده است.

دلیل روز: چرا ثریا مهمان تلفنی‌اش را کامل معرفی نکرد‌؟ سه‌شنبه شب برنامه زنده «ثریا» به مناسبت سالگرد شهادت دکتر محسن فخری‌زاده ویژه برنامه‌ای را روی آنتن برد. در این برنامه احمد کریمی مدیر پروژه واکسن فخرا همراه با دو فرزند شهید فخری‌زاده مهمان حضوری بودند تا ابعاد شخصیتی و حرفه‌ای این شهید و همچنین چگونگی ترور او مورد بررسی قرار بگیرد.

در ادامه این بحث و از میانه برنامه یکی از شاگردان فخری‌زاده هم به شکل تلفنی به برنامه اضافه شد. پیش از ارتباط مجری برنامه اعلام کرد ‌ به دلیل مسائل امنیتی نباید اسم و فامیل این مهمان اعلام شود. بنابراین در طول مصاحبه در توضیح نوشتاری نام مهمان که به شکل زیرنویس روی تصویر می‌آمد، فقط از عنوان «شاگرد شهید محسن فخری‌زاده» درکپشن استفاده شد تا هویت او پنهان بماند. این برنامه کماکان بدون داشتن دکور اختصاصی در همان استودیوی ثابت برنامه‌های شبکه یک روی آنتن رفت.

هر چی من دوست دارم روز: اطلاع‌رسانی ناقص گزارش ورزشی در اعلام نتایج همزمان| سه‌شنبه و چهارشنبه هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد و طبق روال همیشگی، از بازی‌های آخر شب دو بازی مهم انتخاب و از شبکه‌های سه و ورزش به شکل مستقیم پخش شدند. شبکه سه کماکان با همان وضعیت شلخته و بدون دو قاب کردن لحظات گل‌های بازی همزمانی که از شبکه ورزش پخش می‌شود را پوشش داد.

رسم بر این است ‌ شبکه‌ای که در حال پوشش مستقیم یکی از بازی‌هاست نتایج بازی‌های همزمان را به شکل زیرنویس به اطلاع بینندگانش برساند. اما از منظر شبکه سه بازی همزمان فقط همان مسابقه‌ای است که از شبکه ورزش پخش می‌شود چراکه فقط نتیجه همین بازی را زیرنویس می‌کند و به نتایج دیگر بازی‌های همزمان کاری ندارد. درحالی که موظف است نتایج دیگر بازی‌های همزمان را هم اطلاع‌رسانی کند.

کدخبر: ۴۲۷۷۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر