کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۰۳۱۲
تاریخ خبر:

رصد‌خانه | اظهارات عجیب اردشیر و بازگشت خنده‌بازار

روزنامه هفت صبح | انتقاد از درون روز/ انتقاد مجری «دست در دست» از کارشناس کتاب باز: تئوری عجیب و غریب و جنسیت‌زده اردشیر رستمی،کارشناس برنامه «کتاب باز» درباره حذف کلمه «مرد» از اشعار کهن و استفاده از واژه «فرد» به جای آن همچنان مورد بحث است.جمعه شب سیاوش عقدایی که مدتی است اجرای برنامه شبانگاهی «دست در دست» را برعهده دارد، در بخشی از برنامه‌اش به این ماجرا ورود کرد و اظهارات عجیب اردشیر رستمی را زیرسوال برد.

او که خودش در ادبیات دستی بر آتش دارد،خطاب به رستمی گفت:«هیچکس مجاز نیست سرخود در اشعار بزرگان شعر و ادب دست ببرد و واژه‌ها را تغییر بدهد و بگوید باید از «فرد» به جای «مرد» استفاده کرد.»در واقع او به شکلی غیرمستقیم به اردشیر رستمی این پیغام را رساند که از سر هیجان و احساس نباید نظریه‌ای ارائه داد که هیچ اساس درستی ندارد.

* تغییر و تحول روز/ دست‌انداز با فرمول خنده‌بازار برگشت: فصل اول مجموعه آیتمی «دست‌انداز» ایام نوروز از شبکه نسیم پخش شد که چندان مورد توجه قرار نگرفت، شهاب عباسی برای فصل جدید این مجموعه آیتمی دست به تغییر و تحول اساسی زد. او با توجه به موفقیت مجموعه «خنده بازار» در شوخی با برنامه‌های تلویزیونی‌، پایه فصل جدید مجموعه‌اش را بر همین مبنا گذاشته است. او برای این منظور برنامه «چهل تیکه» شبکه نسیم را به عنوان قالب کلی مجموعه انتخاب کرده است .

در برنامه « چهل تیکه» ضمن دعوت از مهمانان مختلف، برنامه‌های خاطره‌انگیز تلویزیون هم مرور می‌شد‌، همین بستری شده برای فصل دوم «دست‌انداز» تا ضمن شوخی با بخش‌های استودیویی این برنامه‌، با برنامه‌ها و سریال‌های قدیمی تلویزیون هم شوخی کند. محمد‌رضا علیمردانی مجری «چهل تیکه» به شکل نمادین بخش‌هایی از قسمت اول «دست‌انداز»را کارگردانی کرد.

* بیات روز/ تیزری که به مخاطبان اطلاعات نادرست می‌دهد: روابط عمومی کل سیما در آغاز هر دوره‌ای که شبکه‌های تلویزیون‌، سریال‌های جدیدی را برای پخش آماده می‌کنند، تیزری می‌سازد که در آنها ضمن معرفی ضمنی سریال‌ها، شبکه و زمان پخش‌شان را اعلام می‌کند. تیزر جدید مربوط است به معرفی سریال‌های «زیر خاکی ۲»، «صبح آخرین روز»، «بوتیمار» و «روزهای آبی».

در تیزر زمانی که به تفکیک شبکه‌ها قسمت‌هایی از این سریال‌ها پخش می‌شود، نوشته‌ای پایین صفحه حک می‌شود که در آن نام سریال، کارگردان، تهیه کننده و زمان پخش ثبت شده است. برای اعلام تاریخ پخش هر چهار سریال از قید زمانی «به زودی» استفاده شده است. این در حالی است که به جز زیر خاکی زمان پخش همه سریال‌ها مشخص شده است. جالب اینجاست این تیزر جمعه شب قبل از پخش سریال «بوتیمار» روی آنتن رفت .

کدخبر: ۳۹۰۳۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر