کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۱۹۷۹
تاریخ خبر:

رصد‌خانه| آب بستن به بوتیمار، برنامه‌‌‌ شب زنده‌داران و...

روزنامه هفت صبح‌ | بی‌سلیقگی روز/ حذف پشت صحنه پاورچین توسط آی فیلم: یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سریال‌های مهران مدیری پشت صحنه‌هایی بود که در انتهای هر قسمت و موقع پخش تیتراژ پایانی پخش می‌شد. اولین‌بار مدیری این کار را در سریال «پاورچین» انجام داد که حسابی مخاطبانش را به‌وجد آورد.مسیری که بعدها در سریال‌های دیگرش نیز آن را ادامه داد.

این پشت صحنه‌ها حتی در برخی از سریال‌های مدیری از جمله فصل دوم سریال «در حاشیه» از خود کار مهم‌تر و جذاب‌تر شد. الان مدتی است که شبکه آی فیلم اقدام به بازپخش سریال «پاورچین» کرده است و هر دو قسمت آن را در یک قسمت روی آنتن می‌فرستد،اما این شبکه در نهایت کج‌سلیقگی اقدام به حذف بخش‌های پشت صحنه کرده و قسمت‌های پاورچین را بدون پشت صحنه و اتفاقات جالب آن روی آنتن می‌فرستد.

* تمهید روز/ شبکه آموزش تا صبح بیدار است: به‌تازگی شبکه آموزش برای باکس بامدادی خود برنامه‌ریزی جدیدی انجام داده است. این شبکه بعد از پایان پخش برنامه‌های روتین،سراغ پخش موسیقی و قصه‌خوانی می‌رود.برای این بخش یک گوینده انتخاب شده که در فواصل پخش ترانه‌ها، قصه می‌خواند. مجموعه این برنامه‌ها «آوا نوا» نام دارد و فضای آن بسته به ساعت شب تغییر می‌کند.

هر بخش اسم خاص خود را دارد؛‌مثل ساعت دلنوازان یا ساعت سحرخیزان. در ساعت دلنوازان موسیقی‌های ملایم پخش می‌شود و در ساعت سحرخیزان موسیقی‌ها متناسب با آغاز روز ریتم تند می‌گیرد. الگوی «آوا نوا» برگرفته از شبکه‌های رادیویی است و حالا شبکه آموزش این مدل برنامه‌سازی را به‌کار گرفته. اگر گذر شب زنده‌داران به این دست برنامه‌ها بیفتد می‌توانند از آن لذت ببرند.

* وقت تلف کنی روز / تایم پر کردن بوتیمار با صحنه‌های عروسی: بعد از گذشت ۱۰ قسمت از سریال «بوتیمار» حالا می‌شود متوجه شد که چرا این سریال کنداکتور نوروز را از دست داد و شبکه سه پخش «گاندو» را به آن ترجیح داد.این سریال هم به مانند کار قبلی علیرضا نجف‌زاده با نام «زوج و فرد» سریال متوسط رو به پایینی است که با تکیه بر کاراکترهای کلیشه‌ای مرجانه گلچین، علی صبوری و حمید لولایی می‌خواهد یک قصه لاغر و تکراری را در ۱۵، ۱۶ قسمت روایت کند.

نتیجه کش دادن این داستان بدون شاخ و برگ و لاغر این است که در برخی قسمت‌ها از جمله قسمت نهم که شنبه شب روی آنتن رفت شاهد سکانس‌های طولانی بدون کارکرد هستیم.در این قسمت تایم زیادی از سریال در مراسم عروسی گذشت؛سکانس‌هایی که نه خنده‌دار بودند و نه کمکی به اصل قصه می‌کردند.

کدخبر: ۳۹۱۹۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر