کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۴۶۵۷
تاریخ خبر:

رصدخانه| ‌شوخی معروف با ‌دایی و استثنا برای فوتبال‌برتر

روزنامه هفت صبح | تقلید روز: تقلید خودخواسته از شوخی فقط دست پدر و مادر را ببوس | یکی از شوخی‌های دنباله‌دار سریال «نیسان آبی»، همان شوخی معروف با علی دایی است. در ویدئویی که چند سال قبل از علی دایی منتشر شد او خطاب به پسربچه‌ای که قصد داشت دستش را ببوسد با تحکم گفت: «فقط دست پدر و مادرت را ببوس». در سریال «نیسان آبی» به تناوب با این حرکت علی دایی شوخی شد.

آرام‌آرام این شوخی به موتیف ثابت شوخی‌های سریال تبدیل شد. عین این شوخی در سریال «خود خواسته» هم تکرار شد. در قسمتی که دوشنبه شب روی آنتن رفت یکی از شخصیت‌ها قصد داشت تا دست دکتر با بازی زنده‌یاد عزت‌الله مهرآوران را ببوسد، اما او دستش را پس کشید و گفت: «دست پدر و مادر را باید ببوسی». شباهت این شوخی، این شائبه را ایجاد کرد که در اجرای این شوخی، خودخواسته از نیسان آبی تقلید کرده است.

عشقی روز: رفتار باری به هر جهت تلویزیون برای معرفی فیلم‌های سینمایی‌اش | تلویزیون معمولا فیلم‌هایی که قرار است در روزهای پایانی هفته و یا در تعطیلات رسمی پخش شود را در قالب تیزر و یا زیر‌نویس معرفی می‌کند. این رسانه چه در تیزرها و چه در زیر نویس شیوه‌ای باری به هر جهت دارد و هربار به یک شیوه رفتار می‌کند.

روال ثابت در زیر‌نویس‌های معرفی فیلم‌ها به این شکل است که نام فیلم همراه با روز و ساعت پخش و همچنین نام شبکه می‌آید. اما هر ازچند گاهی در این زیرنویس‌ها جلوی نام فیلم اسم کارگردان هم می‌آید تا اطلاعات ارائه شده تکمیل‌تر شود. این که تلویزیون فیلم‌ها را با نام کارگردانش معرفی می‌کند یک کار حرفه‌ای است اما نکته اینجاست که روند ثابتی ندارد هر وقت دلشان بخواهد نام کارگردان فیلم‌ها را حک می‌کنند هر وقت بخواهند حک نمی‌کنند.

پخش نمی‌کردید روز: پخش نشست خبری سرمربی فولاد با وجود مشکل صدا | تمامی آیتم‌هایی که از یک برنامه پخش می‌شوند می‌بایست مجوز پخش بگیرند و بدون داشتن مهر مجوز اجازه پخش ندارند. مجوز در صورتی صادر می‌شود که آیتم به لحاظ ساختاری و محتوایی ایرادی نداشته باشد. دوشنبه شب در برنامه فوتبال برتر آیتمی پخش شد که عملا ایراد داشت اما با وجود ایراد واضحی که داشت روی آنتن رفت.

آیتم موردنظر مربوط بود به نشست خبری جواد نکونام سرمربی تیم فولاد خوزستان. میکروفن مربوط به برنامه فوتبال برتر که جلوی نکونام بود در موقع ضبط نشست گویا به مشکل خورده بود و صدا را ضبط نکرده بود. از همین رو در این آیتم صدای نکونام به شکل ناواضحی شنیده می‌شد. این آیتم به دلیل مشکل صدا قاعدتا نباید پخش می‌شد، اما انگار تلویزیون برای برنامه فوتبال برتر استثنا قائل است و از همین رو به این آیتم با وجود چنین اشکالی مجوز پخش دادند.

کدخبر: ۴۴۴۶۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر