کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۸۰۸۸
تاریخ خبر:

رصدخانه| ‌اصرار ‌بر نمایش جسد، یاغی و مستوران

روزنامه هفت صبح | روی اعصاب روز : اصرار «از سرنوشت» بر نمایش جسد | داستان«از سرنوشت ۴» همچنان به کندی پیش می‌رود و رغبتی برای تماشا باقی نمی‌گذارد. بر عکس، حجم اتفاقاتی که اعصاب مخاطب را به هم می‌ریزد بیشتر از قبل شده. در قسمت چهلم این سریال دوربین برای لحظات زیادی در سردخانه بود و جسد آماده تحویل را نشان داد. در ادامه هم این اتفاق تکرار شد و نوبت به نمایش جسد در آمبولانس رسید.

گاهی نمایش غم الزام داستان است اما این که سریال سازان سراغ نشان دادن جسد می‌روند نتیجه‌ای ندارد جز راه رفتن روی اعصاب مخاطب. «از سرنوشت ۴» می‌خواهد به مخاطب امید دهد ولی حرفش تبدیل به شعار شده و روند قصه باسمه‌ای است. حالا هم در روزهایی که مردم گرفتار مشکلات فراوان هستند‌، از طرف دیگر بام افتاده است و سراغ سکانسی عجیب چون نمایش جسد می‌رود.

در نوبت روز: مستوران جای نون خ می‌آید؟ حدود دوسالی است که سازمان اوج در حال تهیه و تولید سریالی با عنوان «مستوران» است. بخش‌های اولیه این سریال را سید جمال سید حاتمی کارگردانی کرده و ادامه کار توسط مسعود آب پرور به سرانجام رسیده است. این سریال تاریخی روایتگر قصص کهن ایرانی است که حالا بعد از گذشت نزدیک به دوسال آماده پخش شده است.

روز گذشته در رسانه‌های مجازی با قید زمانی «به زودی» و با شعار«مستوران در راه است» از تیزر این سریال رونمایی شد. با توجه به اینکه شبکه یک بعد از پایان ماه رمضان آنتنش را با سریال تکراری پر کرده، احتمالا با پایان پخش سریال «نون خ» مستوران را جایگزین می‌کند. در این سریال تاریخی ۲۶ قسمتی حمیدرضا آذرنگ، نازنین فراهانی، بیژن بنفشه خواه، رویا میر علمی و… بازی دارند. این سریال تازه‌ترین خروجی سازمان اوج در عرصه سریال سازی است.

تشابهات روز: فیلم‌ها و سریال‌هایی که نام مشترک دارند | سریال «یاغی» که به تازگی پخش آن از شبکه خانگی شروع شده، کاری است از محمد کارت که اسم جذابی هم دارد. البته پیش از این جهانگیر جهانگیری از این عنوان استفاده کرده بود. او در سال ۷۵ با بازی جمشید هاشم‌پور، فرامرز قریبیان و افسانه بایگان فیلمی با نام «یاغی» ساخته بود.

فیلم نیوز در گزارشی به دیگر نام‌هایی که در فیلم‌ها و سریال به شکل مشترک مورد استفاده قرار گرفته‌اند، پرداخته است.«می‌خواهم زنده بمانم» یکی از همین نام‌های مشترک است که نخستین بار توسط ایرج قادری استفاده شد و بعد شهرام شاه حسینی آن را روی سریالش گذاشت. «پدر»، «کیمیا»، «غریبانه» هم‌نام هستند که یکبار روی یک فیلم سینمایی نشسته‌اند و بار دیگر در یک سریال تلویزیونی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.«قلب یخی» هم عنوانی است که در دو سریال تلویزیونی و خانگی استفاده شده است.

کدخبر: ۴۵۸۰۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر