کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۹۵۵۷
تاریخ خبر:

رصدخانه| یه حبه قند در ‌ورزشگاه و دعوای افخمی

روزنامه هفت صبح | بر همان مدار روز: این سریال‌ها را چه کسی می‌بیند | مدتی است در شبکه دو، سه سریال در باکس غیر اصلی پخش می‌شود:«سایه‌های رعنا»‌، «خانه پرتقالی» و «پلاک ۲». پیش‌تر درباره هر سه سریال به تفصیل نوشتیم و گفتیم امیدی به موفقیت آنها نمی‌رود. حالا با قاطعیت بیشتر می‌توان حکم به شکست این سریال‌ها داد. اصلا چرا برای تولید این سریال‌ها هزینه می‌شود؟

هر سه سریال داستانی ضعیف دارند و با حرف‌های قشنگ می‌خواهند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهند. خب این حرف‌ها را که یک کارشناس خوش‌بیان هم می‌تواند بزند. تازه، هزینه تولید یک سریال هم به سازندگان تحمیل نمی‌شود. سرمایه «سایه‌های رعنا» بیرون از صدا و سیما تهیه شده اما مگر جز این است که وقتی یک اثر فاقد کیفیت است فقط سرمایه مالی هدر نمی‌رود بلکه موجب از بین رفتن سرمایه معنوی هم می‌شود.

تهدید روز: سریال افخمی و احتمال دعوای حقوقی | بعد از مدت‌ها بی‌خبری، بار دیگر نام سریال «رعد و برق» سر زبان‌ها افتاده است. این اتفاق با مصاحبه سعید اشناب مدیر شبکه پنج رقم خورده. او در پاسخ به این سؤال که تکلیف سریال بهروز افخمی چه زمانی روشن خواهد شد، گفته: «شیوه‌ آقای افخمی به همین صورت است؛ احتمالاً کار به دعوای حقوقی برسد. اغراق نباشد ده‌ها قولی که کارگردان و تهیه‌کننده به ما داده‌اند هیچ‌کدام انجام نشده و به احتمال زیاد حدس می‌زنم، با اقامه دعوای حقوقی، کار به انجام برساند.»

تا عصر روز گذشته نه کارگردان و نه تهیه‌کننده پاسخی به گفته‌های مدیر شبکه پنج نداده‌اند. «رعد و برق» رمضان سال گذشته روی آنتن شبکه پنج رفت اما بعد از یک قسمت اعلام شد این سریال آماده نیست. افخمی از زمانبر بودن تکمیل مراحل فنی سریالش گفت که خب هنوز سریال در همین مرحله است.

نامتجانس روز: موسیقی یه حبه قند در برنامه ورزشگاه | قسمت اخیر برنامه «ورزشگاه» در حالی روی آنتن شبکه پنج رفت که به دلیل تقارن با شهادت امام صادق‌(ع) فضایی سنگین داشت. طبق یک قانون در تلویزیون، برنامه‌ها در مناسبت‌های عزا مجاز به استفاده از موسیقی‌های ریتمیک نیستند. به همین خاطر موسیقی سوال پیامکی برنامه «ورزشگاه» هم از موسیقی فیلم «یه‌حبه قند» عاریت گرفته شده بود.

آنچه مورد استفاده قرار گرفت سنخیتی با محتوا نداشت و نتیجه‌ای که به‌دست آمد به دل ننشست. سوال این است که اصلا لازم بود این آیتم دارای موسیقی باشد؟ یا نمی‌شد یک گزینه مناسب‌تر انتخاب کرد؟ موسیقی «یه حبه قند» را محمدرضا علیقلی ساخته و به دلیل پخش متعدد فیلم از تلویزیون برای مخاطب آشناست. همین آشنا بودن دلیل دیگری است که نتیجه کار بچه‌های برنامه «ورزشگاه» را خراب کرد.

کدخبر: ۴۵۹۵۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر