کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۶۳۷۲
تاریخ خبر:

رصدخانه| گوشواره‌های مستوران، قاتی بازی و...

روزنامه هفت صبح | حرفه‌ای روز: وقتی در مستوران گوشواره‌ها سرجایشان است | ‌ یکی از نکات جزیی که عوامل سریال «مستوران» به آن توجه ویژه داشتند، استفاده درست از گوشواره برای کاراکترهای زن این مجموعه است. گوشواره یکی از آلات زینتی زنان است که معمولا در سریال‌های تلویزیونی به دلیل پوشانده شدن گوش، طراحان لباس نمی‌توانند از آن استفاده کنند. در برخی از سریال‌ها دیده شده که گوشواره به روسری و یا پارچه‌ای که زیر شال برای پوشاندن گوش مورد استفاده گرفته، وصل شده.

در «مستوران» از آنجایی که گوشواره جزءلاینفک پوشش زنان آن دوره بوده با ترفندی درست از این وسیله زینتی برای بازیگران زن استفاده شده است. پارچه‌ای که زیر شال قرار گرفته علاوه پوشاندن گوش مقداری فضای آزاد دارد که گوشواره از زیر آن به لاله گوش وصل شده و ادامه آن از زیر پارچه بیرون آمده است. با این طراحی، بدون اینکه مشکلی به وجود بیاید، وسیله تزئینی گوشواره مورد استفاده قرار گرفته.

درستش کنید روز: زیرنویس‌ها ناقص و کمی غلط برای آینه عبرت | سریال «آینه عبرت» یکی از مجموعه‌های نوستالژیک و قدیمی تلویزیون است که شبکه آی فیلم مدتی است پخش آن را شروع کرده است. این سریال ساختاری اپیزودیک داشت و در چند فصل تولید شد. هر اپیزود این مجموعه یک قصه مستقل داشت که در دو تا پنج قسمت پخش می‌شد.

بعد از موفقیت این فصل ، فصل دوم در قالب یک سریال دنباله‌دار ۱۷ قسمتی با نام «برگ‌ریزان» پخش شد. شبکه آی فیلم در باز پخش این مجموعه ابتدا برگ‌ریزان را پخش کرد و بعد از اتمام آن سراغ فصل اول که اپیزودیک بود رفت. حالا این شبکه به اشتباه فصل اول این سریال را به عنوان «آینه‌عبرت ۲» روی آنتن می‌فرستد. علاوه بر این، آی فیلم به شکلی ناقص عنوان این سریال را در زیرنویس‌‌ها حک می‌کند. در واقع باید در کنار عنوان آینه عبرت اسم هر اپیزود را هم ذکر کند.

متنوع روز: مسابقه و پشت صحنه‌های متنوع برای «قاتی بازی» | مرحله نیمه نهایی مسابقه «قاتی بازی» شامگاه سه‌شنبه و پنجشنبه پخش شد و در نهایت فینالیست‌های این مسابقات شناخته شدند و دو تیم قد و بالا با حضور محمد نادری و کامران تفتی همراه با گروه «پیر جوون‌های رنج کشیده» با حضور حسام محمودی و محمد زیکساری به این مرحله راه پیدا کردند. نکته قابل تامل تنوع مسابقات در هر مرحله از این مسابقه بود.

ضمن اینکه در هر مرحله هم بخش‌های جذاب و در عین حال سختی هم طراحی شده بود. اما در کنار تنوع مسابقه آیتم‌های پشت صحنه هم تنوع چشمگیری داشت. طراحی و ساخت این بخش را محمود کریمی برعهده دارد. او در هر مرحله و البته در هر قسمت یک آیتم جدید برای پشت صحنه طراحی کرده بود و همین تنوع موجب می‌شد تا مخاطب در این بخش دچار یکنواختی نشود.«قاتی بازی» با حفظ این تنوع توانست جذابیت خود را حفظ کند.

کدخبر: ۴۶۶۳۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر