کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۵۱۸۹
تاریخ خبر:

رصدخانه| گنده‌لات‌های با کلاس‌ و شاگردان ‌طالب‌زاده

روزنامه هفت صبح | با کلاس‌های روز : وقتی گنده‌لات‌های حکم رشد از فضای مجازی حرف می‌زنند | دومین قسمت سریال «حکم رشد» یکشنبه شب روی آنتن شبکه سه رفت. در یکی از سکانس‌های این قسمت حمید ابراهیمی که ایفاگر نقش گنده‌لاتی به‌نام «افشین» است، نوچه‌های خود را جمع کرده بود تا مواردی را در رابطه با رقیبش «غلام» به آنها گوشزد کند.

او در صحبت‌های خود چندین‌بار از لفظ «فضای مجازی» استفاده کرد و می‌گفت باید از فضای مجازی بیرون بیایید و لات واقعی باشید. اگر نویسنده و کارگردان این سریال کمی درباره لحن و گفتار لات‌ها و خلافکارها تحقیق کرده بودند، هیچگاه در دیالوگ‌هایشان برای یک گنده لات از لفظ «فضای مجازی» استفاده نمی‌کردند. چون چنین کلماتی در دایره لغات این قبیل آدم‌ها کلا وجود ندارد که بخواهند از آن استفاده کنند. کری‌خوانی افشین‌خان در این سکانس بیشتر شبیه صحبت‌های کارشناسان فضای مجازی بود تا یک لات ته‌خطی.

پایان روز : اعلام پایان پروژه «کلبه عمو پورنگ» در خندوانه | داریوش فرضیایی معروف به «عمو پورنگ» یکشنبه شب مهمان رامبد جوان در برنامه «خندوانه» بود.او در این برنامه از پایان پروژه «کلبه عمو پورنگ» خبر داد و اعلام کرد که این سریال تمام شده و تولید آن ادامه پیدا نخواهد کرد. فرضیایی که در این برنامه در پاسخ به سوال رامبد که از او پرسید این روزها چه می‌کنی گفت که فعلا در حال استراحت است و قصد دارد به زودی تولید پروژه جدیدی را شروع کند.

او در مواجهه با این پرسش که پروژه جدیدش ادامه سریال «کلبه عمو پورنگ» است گفت: «این پروژه دیگر تمام شد و تولیدش ادامه پیدا نمی‌کند. قصد داریم به زودی برنامه کاملا جدیدی را تولید کنیم.» سریال «کلبه عمو پورنگ» نخستین‌بار به عنوان ویژه برنامه نوروزی شبکه دو نوروز ۱۴۰۰ روی آنتن این شبکه رفت. تولید این سریال درسه فصل انجام شد و فصل آخر آن نوروز ۱۴۰۱ پخش شد.

غیر‌حرفه‌ای روز: شاگردان زنده‌یاد طالب‌زاده اسم و فامیل ندارند | برنامه «ثریا» یکشنبه شب اختصاص به بررسی دیدگاه و اندیشه‌های زنده‌یاد «نادر طالب‌زاده» داشت. این برنامه در دو بخش، میزبان چهار مهمان بود. مهمانان بخش دوم شهریار بحرانی و ابو‌القاسم طالبی بودند، و در بخش اول هم مجری ثریا به گفت‌وگو با دو تن از شاگردان و همکاران جوان نادر طالب‌زاده پرداخت.

نکته قالب توجه اینجا بود که در معرفی این برنامه در صفحه اینستاگرامی هیچ اشاره‌ای به‌نام و نشان این دو نفر نشده بود. در طول برنامه هم یکبار در همان ابتدا این دو نفر معرفی شدند اما در طول برنامه هیچ زیرنویسی که معرف این دو نفر باشد در پایین صفحه حک نشد. قاعده برنامه‌های تلویزیونی بر این است که وقتی مهمانی در استودیو حاضر می‌شود نام او هر‌ازچندگاهی زیر‌نویس شود. درباره آدم‌های ناشناخته این اتفاق بیشتر تکرار می‌شود، اما این اصل حرفه‌ای در ثریا رعایت نشده بود.

کدخبر: ۴۵۵۱۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر