کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۵۴۰۶
تاریخ خبر:

رصدخانه| گریم واقعی‌ طباطبایی در ‌یاغی و حکم رشد

روزنامه هفت صبح | سوتی روز: اشتباهی که تلوبیون درباره «خانه پرتقالی» مرتکب شده | شبکه دو از هفته پیش سریالی به‌نام «خانه پرتقالی» در باکس غیر‌اصلی روانه آنتن کرده است. در سایت و اپلیکیشن تلوبیون اما این سریال با نام «خانه پرتقالی‌ها» بارگذاری شده. اشتباه از آنجا ناشی می‌شود که در خبرهای اولیه، این سریال پسوند «ها» داشت اما حالا در تیتراژ خبری از این پسوند نیست.

تلوبیون هم بی‌توجه به این مسئله، سریال را با نام قبلی بارگذاری می‌کند. چنین اشتباهی از پلتفرم رسمی صدا‌و‌سیما پذیرفتنی نیست چون نشانه‌ای از بی‌دقتی محسوب می‌شود. وانگهی، بر‌اساس محتوای سریال، «خانه پرتقالی» نامی با مسما است و «خانه پرتقالی‌ها» مفهومی دیگر به همراه دارد… دو روز پیش درباره کیفیت سریال نوشتیم و گفتیم که این سریال اثری ضعیف است و داستان آن بر‌اساس کلیشه‌های تکراری بنا نهاده شده.

رونمایی روز: و حالا «گریم واقعی» طباطبایی در «یاغی» | در جشنواره فجر سال پیش، طناز طباطبایی با کلاه حاضر شد و دلیل آن را لو نرفتن گریم سریال «یاغی» عنوان کرد. در اختتامیه و وقت گرفتن سیمرغ اما رنگ موی او مشخص شد و برخی رسانه‌ها از تعبیر «لو رفتن گریم» استفاده کردند.

فیلیمو روز گذشته به مناسبت تولد طباطبایی از تصویر او در این سریال رونمایی کرد که خب نسبتی واقعی با آن‌چه در جشنواره دیدیم، ندارد. طباطبایی در «یاغی» نقش زن جوانی را بازی می‌کند که بر‌اساس نشانه‌های ظاهری متعلق به طبقه بالای جامعه است. این سریال را محمد کارت کارگردانی می‌کند که پیش‌تر در فیلم «شنای پروانه» با طباطبایی همکاری داشت. پارسا پیروزفر دیگر بازیگر سریال است که گفته می‌شود به‌زودی پخش آن شروع خواهد شد. این سریال به تهیه‌کنندگی مازیار هاشمی از تولیدات فیلیمو است.

ابهام روز: فیلمنامه «حکم رشد» متعلق به چه کسی است؟ شبکه سه از ابتدای هفته سریال «حکم رشد» را در کنداکتور قرار داده؛ سریالی که سعید نعمت‌الله نوشت و کارگردانی کرد اما در همان اوایل کار با مدیر وقت فیلم و سریال شبکه سه دچار اختلاف شد. او از این پروژه انصراف داد و حسن لفافیان به جایش بر صندلی کارگردانی نشست.

حال سوال این است که با رفتن نعمت‌الله فیلمنامه هم عوض شده؟ در تیتراژ مقابل عنوان «فیلمنامه نهایی» نام احسان لطفیان و محمد‌جواد اسلامی قرار گرفته است. جواد کتابی هم مشاور متن و ناظر کیفی پروژه است. در تیتراژ اشاره‌ای به‌نام سعید نعمت‌الله نمی‌شود اما شیوه دیالوگ‌گویی شخصیت‌ها یادآور آثار این فیلمنامه‌نویس است. حتی روابط مادر و فرزند نیز آثار گذشته او را یادآور می‌شود. آیا او خودش خواسته نامش در تیتراژ نیاید؟ آیا فیلمنامه کلا تغییر کرده؟

کدخبر: ۴۵۵۴۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1561007615

    قدیما کسی طلاق میگرفت پیر میشد الانها بر عکسه