کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۲۶۳۱
تاریخ خبر:

رصدخانه| چالش بزرگ فوتبال‌برتر و شب‌های فوتبالی

روزنامه هفت صبح| رفع توقیف روز : باز پخش تا ثریا سریال ممنوعه تلویزیون | ‌«تا ثریا» یکی از سریال‌های جنجالی سیروس مقدم است که نخستین بار در سال ۱۳۹۰ از شبکه یک پخش شد. این سریال در زمان پخش خود با حاشیه‌ها و جنجال‌های زیادی مواجه شد و طیفی از افراد جامعه اعتراض‌های شدیدی را به آن وارد کردند. طیفی از منتقدان این سریال، مدیران کنونی تلویزیون بودند که به بهانه پخش سریال «تاثریا» حملات تندی به تلویزیون داشتند.

میزان این انتقادها به حدی بود که سیروس مقدم ناگزیر شد قسمت‌های پایانی سریال را تغییر دهد. بعد از این اتفاق‌ها سریال «تاثریا» به بایگانی رفت و طی این سال‌ها کمترین میزان بازپخش را داشت. از روز جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ شبکه تماشا پخش این سریال را شروع کرده است. در واقع دادن آنتن به سریال «تاثریا» را می‌توان به نوعی رفع توقیف آن به حساب آورد. سریال ممنوعه‌ای که مدیران کنونی تلویزیون به باز پخش آن رضایت داده‌اند.

چالش روز: فوتبال برتر و شب‌های فوتبالی اجازه پخش گزیده بازی سرخ‌آبی‌ها را ندارند| فوتبال برتر با توجه به شروع مسابقات لیگ برتر از دوشنبه هفته جاری قاعدتا باید طبق روال عادی برنامه‌اش را روی آنتن بفرستد. اما این برنامه برای پوشش بازی‌های هفته اول با یک چالش بزرگ روبه‌رو شده است. باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال روز جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ نامه‌ای به پیمان جبلی رئیس صداوسیما ارسال کرده‌اند که در این نامه خواستار رعایت دو موضع از سوی شبکه‌های تلویزیون شده‌اند.

در نامه سرخ‌ها آمده که با توجه به اینکه این دو باشگاه وارد فرابورس شده‌اند و برای جلوگیری از تضییع حقوق سهامداران تلویزیون باید برای پخش گزیده بازی‌ها و گل‌های به ثمر رسیده با این باشگاه‌ها قرارداد ببندد. در صورت عدم عقد قرارداد هیچ برنامه‌ای از جمله فوتبال برتر و شب‌های فوتبالی حق پخش خلاصه بازی و گل‌ها را ندارند. همچنین در نامه آمده که تلوبیون و دیگر پلتفرم‌ها هم اجازه پخش بازی‌ها را ندارند.

بازگشت روز : از سرگیری پخش آنلاین شهرزاد و شاهگوش| چندی پیش فیلیمو و نماوا کلیه محتواهایی که تولید و پخش آن به موسسه تصویر گستر پاسارگاد اختصاص داشت را از روی پلتفرم‌های خود حذف کردند. بر همین اساس دو سریال پرمخاطب «شهرزاد» و«شاهگوش» هم کنار گذاشته شدند. ابد و یک روز، جدایی نادر از سیمین، نارنجی پوش و… هم از مهمترین فیلم‌هایی بودند که از دسترس کاربران پلتفرم‌ها خارج شدند.

در آن زمان عنوان شد که دلیل این اتفاق پایان قرارداد پخش با تصویرگستر پاسارگاد است. از هفته گذشته و با قرارداد جدیدی که بین این شرکت و پلتفرم «فیلیمو» بسته شد، سریال‌های شهرزاد و شاهگوش مجددا روی این پلتفرم بارگذاری شدند. در حال حاضر با مراجعه به بخش سریال‌های ایرانی می‌توان به تماشای این دو سریال نشست. همچنین در هفته گذشته فیلم‌های ابد ویک روز، جدایی نادر از سیمین، نارنجی پوش هم به محتوای پلتفرم فیلیمو اضافه شدند.

کدخبر: ۴۷۲۶۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر