کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۷۹۸۶
تاریخ خبر:

رصدخانه| نتایج فارسی یورو، ‌خون خورده و پدیده ‌

روزنامه هفت صبح | عجیب و غریب روز / تابلوی نتایج فارسی برای بازی‌های یورو ۲۰۲۰: یکشنبه و دوشنبه به خاطر اینکه شبکه سه موظف به پخش مستقیم بازی تیم‌های پرسپولیس و استقلال مقابل حریفان‌شان بود، شبکه شما برای پوشش مستقیم بازی‌های یورور ۲۰۲۰ به کمک شبکه ورزش آمد. این شبکه روز یکشنبه بازی تیم‌های ترکیه و سوئیس را به شکل مستقیم روی آنتن فرستاد. این برای نخستین بار بود که یک بازی اروپایی از آنتن شبکه شما پخش می‌شد.

نداشتن تجربه کافی برای پوشش زنده فوتبال‌های خارجی موجب شد تا در زمان پخش بازی ترکیه و سوئیس شاهد نواقصی در قاب شبکه شما باشیم. یکی از بارزترین نواقص‌، تایمر و تابلوی نتایجی بود که بالای تصویر حک شده بود. در این تابلوی نتایج، اسم تیم‌ها با حروف اختصاری لاتین آمده بود اما برای ثبت نتیجه و دقیقه شمار بازی از اعداد فارسی استفاده شده بود. در حالی که می‌بایست همه چیز یکنواخت طراحی می‌شد.

*** جا‌به‌جایی روز/ مهدویان به جای سرابی‌، خون خورده را می‌سازد: سال گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد که علی سرتیپی حق اقتباس رمان «خون خورده» نوشته مهدی یزدانی‌خرم را از نشر چشمه خریده و قصد دارد آن را در قالب سریالی برای پخش در شبکه خانگی تولید کند. گروهی از نویسندگان به سرپرستی مهدی یزدانی‌خرم نگارش فیلمنامه را شروع کردند تا در نیمه دوم سال ۹۹ بتوانند سریال را به کارگردانی علی سرابی کلید بزنند‌.

اما این سریال که قرار بود به عنوان اولین سریال «فیلمنت» تولید و عرصه شود، هیچگاه به مرحله تصویربرداری نرسید. طبق شنیده‌ها پروژه از علی سرابی گرفته شده و قرار است محمد‌حسین مهدویان آن را بسازد.او این روزها در حال ساخت سریال «زخم کاری» است، طبق قول و قرارهایی که گذاشته شده، مهدویان بعد از پایان این پروژه سراغ «خون خورده» می‌رود تا دومین سریال اقتباسی خود را جلوی دوربین ببرد.

*** حواست کجاست روز / اطلاع‌رسانی غلط شبکه سه درباره تیم پدیده: بعد از گذشت ماه‌ها از تغییر و تحولات انجام شده در باشگاه شهر خودرو مشهد و تغییر نام این باشگاه به پدیده، هنوز در شبکه سه از نام قدیمی این تیم استفاده می‌شود. یکشنبه شب و در جریان پخش مستقیم بازی تیم‌های پرسپولیس و تراکتور، زمان پخش بازی تیم‌های استقلال و پدیده از طریق زیر‌نویس اطلاع‌رسانی می‌شد.

در طول بازی و حتی بعد از آن در تمامی زیر‌نویس‌ها نام تیم مشهدی به اشتباه «شهر خودرو» ذکر می‌شد. این زیرنویس تا زمان پخش برنامه فوتبال برتر تحلیلی اصلاح نشد. محمد‌حسین میثاقی همان اوایل برنامه، با اعلام اینکه استقلال قرار است دوشنبه به مصاف تیم پدیده برود، اعلام کرد که نام این تیم دیگر «شهر خودرو» نیست و به «پدیده» تغییر نام داده است. دقیقا بعد از صحبت‌های او زیرنویس‌ها تصحیح و نام «پدیده» جایگزین «شهرخودرو» شد.

کدخبر: ۳۹۷۹۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر