کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۵۹۵۶
تاریخ خبر:

رصدخانه | مصاحبه‌های خوب در برنامه فوتبال برتر

روزنامه هفت صبح | جاندار روز: مصاحبه‌های خوب در فوتبال برتر | برنامه فوتبال برتر تحلیلی دوشنبه شب به بررسی بازی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا پرداخت و حواشی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را بررسی کرد. در این برنامه چند مصاحبه خوب توسط محمد حسین میثاقی انجام شد و این مجری بعد از مدت‌ها با در نظر گرفتن همه جوانب به گفت‌وگو با مهمانانش پرداخت.

مهمان حضوری او سجاد شهباززاده مهاجم سپاهان و آقای گل فصل گذشته لیگ بود که با او درباره اتفاقات فصل، آقای گلی و همچنین ماجرای نقل و انتقال او به پرسپولیس که به سرانجام نرسید حرف زده شد. اما در یکی دیگر از بخش‌های برنامه میثاقی از طریق اسکایپ گفت‌وگویی با شیخ دیاباته مهاجم سابق استقلال و فعلی «الغرافه» انجام داد. در این مصاحبه هم مجری فوتبال برتر سعی کرد تمام حواشی موجود درباره جدایی دیاباته را مطرح کند و با او در میان بگذارد.

درستش کنید روز: آوا نوا به گرافیک تصویری‌اش احترام نمی‌گذارد | شبکه آموزش مدتی است که برنامه‌ای با عنوان «آوا نوا» را روی آنتن می‌فرستد. دراین برنامه موسیقیایی از نیمه شب تا سحر، پشت سر هم ترانه پخش می‌شود.در این برنامه هم به مانند اکثر برنامه‌های تلویزیونی تصاویری که برای ترانه‌ها انتخاب می‌شوند، یک‌سری تصاویر دانلودی از طبیعت و… است که ترانه‌ها روی آنها می‌نشینند.

البته اکثر این تصاویر هم مربوط به طبیعت اروپاست و ربطی به طبیعت ایران ندارد. در برنامه آوا نوا برای اینکه تفاوتی ایجاد شود پایین این تصاویر و در راستای لوگو یک نوار اکولایزر طراحی شده که کمی کلیپ‌های این برنامه را با سایر برنامه متمایز می‌کند. اما در طول پخش کلیپ‌ها اکثرا نوار زیرنویس روی نوار اکولایزر قرار می‌گیرد و آن را بین می‌برد. در حالی که اگر زیرنویس بالا یا پایین اکولایزر می‌آمد این مشکل حل می‌شد.

هر کی به هر کی روز: وقتی برنامه دونبش اصول اولیه برنامه‌سازی را رعایت نمی‌کند | معرفی مهمان یکی از بدیعی‌ترین اصولی است که باید در برنامه‌های مهمان محور رعایت شود. وقتی مهمان سرشناس هم در استودیو حاضر می‌شود بازهم نام و عنوان او هرچندگاهی زیر‌نویس می‌شود، اگر مهمان تلفنی باشد، از زمان شروع مکالمه تا پایان نام و عنوان او به شکل زیرنویس روی صفحه حک می‌شود.

در برنامه «دونبش» که هرشب از شبکه «ایران کالا » پخش می‌شود همین اصول ابتدایی رعایت نمی‌شود. دوشنبه شب شخصی به عنوان مهمان روی خط برنامه آمد و سید احمدرضا موسوی و سامان گوران مجریان برنامه دقایقی با او گپ و گفت داشتند. اما در طول مکالمه حتی یکبار هم نام این شخص زیر نویس نشد تا مخاطبی که سلام و علیک مجریان و معرفی مهمان به برنامه اضافه شده را ندیده، نداند که مجریان برنامه با چه کسی در حال گپ و گفت هستند.

کدخبر: ۴۱۵۹۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر