کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۲۴۴۴
تاریخ خبر:

رصدخانه| مجسمه‌های تاکسیدرمی و میز جدید فوتبال برتر

روزنامه هفت صبح | بازگشت به عقب روز: حذف تابلو لوگو توسط شبکه سه | سریال شبانه شبکه سه با نام «موج اول» شنبه شب تمام شد. قرار است سریال جدید این شبکه از جمعه روی آنتن برود. از همین رو این شبکه سعی کرد تا حد فاصل بین یکشنبه تا جمعه را با پخش فوتبال و ویژه برنامه یلدا پر کند. به همین منظور دوشنبه شب، پخش مستقیم بازی دوستانه فوتسال ایران و ایتالیا که قرار بود از شبکه ورزش پخش شود به شبکه سه منتقل شد.

پخش مستقیم این مسابقه در حالی به شبکه سه رسید که تلویزیون خطی که این بازی را به شکل کلین و بدون لوگو پخش می‌کرد در اختیار نداشت بنابراین شبکه سه مجبور شد برای محو کردن لوگو شبکه‌ای که بازی ایران و ایتالیا را از آن گرفته بودند خودش به شکل خیلی تابلو و زشتی با یک باکس سبز رنگ محو کند. این باکس سبز رنگ دقیقا زیر لوگو شبکه سه قرار داشت و در آنجا حسابی خودنمایی می‌کرد.

چه عجب روز: فوتبال برتر تحلیلی صاحب میز جدید شد | سرانجام بعد از گذشت ۱۰ هفته از شروع فصل جدید لیگ برتر برنامه فوتبال برتر تحلیلی تغییری در دکور خود ایجاد کرد. این برنامه که فصل جدیدش را بدون تغییر و تحول در دکور و هویت بصری‌اش شروع کرده بود سرانجام با عوض کردن میز مجری‌اش تغییراتی کوچک در دکور خود ایجاد کرد.

میز قبلی این برنامه یک میز بزرگ نعل اسبی سفید بود که در هفته‌های اخیر به دلیل جابه‌جایی زیاد دچار زدگی شده بود. از دوشنبه گذشته این میز جایش را به یک میز جدید داد. طراحی میز جدید به این شکل است که جلوی آن مجهز به ال ای دی است. این میز مثل قبلی نعل اسبی است اما از سه تکه مجزا تشکیل شده، یک تکه به مجری اختصاص دارد و بخش بزرگ‌تر به مهمانان حدفاصل این دو تکه میز هم با لوگوی برنامه پر شده است.

جالب روز : روایت قصه محافظت از مجسمه‌های تاکسیدرمی | مستند چهارسوی علم که از شبکه چهار پخش می‌شود، چهارشنبه اختصاص به مستندی داشت درباره موزه حیات‌وحش که در آن حیوانات مختلف به شکل تاکسیدرمی شده در معرض دید مردم قرار گرفته بودند. نگهداری و محافظت از این حیوانات محور اصلی این مستند بود که طی آن مشخص می‌شد که محافظان این حیوانات چه‌کار سختی دارند و محافظت از آنها چه پروسه سنگینی دارد.

یکی از مهمترین وظایف این محافظان این بود که مراقب باشند حشرات موذی وارد فضای موزه نشوند و یا در صورت ورود چطور با آنها مقابله کنند. چون به گفته یکی از محافظان حشرات مهمترین دشمنان حیوانات تاکسیدرمی شده هستند. در این مستند نشان داده شد که وقتی یک حیوان تاکسیدرمی بنا به هر دلیلی از موزه خارج می‌شود برای ورود مجدد باید وارد قرنطینه شود و مدت زمانی را در یک یخچال با دمای منفی سی درجه بگذراند.

کدخبر: ۴۳۲۴۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر