کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۳۰۴۸
تاریخ خبر:

رصدخانه| ماجرای دوبله سریال مختار چه بود؟

روزنامه هفت صبح | ناگفته‌های روز : ماجرای دوبله سریال مختار چه بود؟ حمید‌رضا آشتیانی‌پور مدیر دوبلاژ سریال مختارنامه در گفت‌وگویی که با تسنیم انجام داده، ناگفته‌های جالبی از دوبله «مختارنامه» را بیان کرده و گفته که چرا صدای برخی بازیگرها از جمله محمد‌رضا شریفی‌نیا و محمد صادقی دوبله شده‌اند:« نمی‌خواستیم نقش ابن‌حنفیه، کسی را به یاد محمدرضا شریفی‌نیا بیندازد، با اینکه خودش خیلی خوب حرف زده بود، این نقش دوبله شد.

درباره صادقی هم باید بگویم، لحنی که ایشان در بازیگری انتخاب کرده و اتفاقاً خیلی هم برایش زحمت کشیده بود با دیگر نقش‌ها همخوانی نداشت و حتی ممکن بود به نقش ایشان لطمه بزند. برای همین به این نتیجه رسیدیم که دوبله‌اش کنیم و محمد صادقی هم برخورد حرفه‌‌ای و خوبی با این مسئله داشت.» اما نکته جالب صحبت‌های آشتیانی‌پور جایی است که گفته قصد داشته صدای مختار را هم دوبله کند که این کار با مخالفت عرب‌نیا مواجه شده است.

بی‌سلیقه روز: تیزر برنامه‌های ویژه بانوان با یک‌ گرافیک بی‌سلیقه | شبکه سه چند شبی است برنامه‌های ویژه بانوان را در قالب یک تیزر چند دقیقه‌ای معرفی می‌کند.‌ ساختار این تیزر به این شکل است که قابی طراحی شده و یک خانمی در حال تماشای تلویزیون است. در صفحه این تلویزیون تصاویر مربوط به برنامه‌های ویژه بانوان می‌آید و در کنار تصویر هم نام و ساعت پخش برنامه زیرنویس می‌شود.

مشکل تیزر این است که هیچ نشانه‌ای از زندگی و جامعه امروز ندارد و انگار متعلق به دهه ۶۰ است. تلویزیونی که برنامه‌ها داخل آن نمایش داده می‌شود یک تلویزیون بسیار قدیمی است که روی یک طاقچه قرار گرفته و در کنارش یک گلدان شمعدانی هم قرار دارد. این ساختار هیچ تناسبی با زندگی امروز مردم جامعه ندارد. اینکه همچنان تلویزیون حفظ سنت‌ها را روی طاقچه و در قاب تلویزیون‌های قدیمی می‌بیند هم در نوع خودش جالب و البته قابل تامل است.

افت روز: آی‌فیلم در تسخیر سریال‌های کم مخاطب | شبکه آی‌فیلم هرازچند گاهی با انتخاب یکسری سریال کم مخاطب و البته نازل و ضعیف‌، باعث تنزل سطح کیفی کنداکتورش می‌شود. بعد از پایان سریال «دیوار» باکس ساعت ۱۶ در اختیار سریال «گارد ساحلی» قرار گرفت که به لحاظ کیفی جزو سریال‌های زیر متوسط تلویزیون است و در زمان پخش خود هم جزو کم مخاطب‌ترین بود.

باکس ساعت ۱۷ هم مدت‌هاست در اختیار سریال «پنجره» است که این سریال هم جزو کارهای ضعیف و کم مخاطب شبکه پنج است. شبکه آی‌فیلم قرار است به زودی دو سریال «‌بال‌های خیس» و «‌رخنه» را به جدول پخش برنامه‌هایش اضافه کند. هر دو سریال از جمله آثار ضعیف تلویزیون هستند که هیچ توفیقی در جذب مخاطب نداشتند. در حال حاضر سریال‌های مختارنامه، پرده‌نشین و البته در پناه تو سه مجموعه قابل اعتنای شبکه آی‌فیلم هستند که آنها را در حال پخش دارد.

کدخبر: ۴۷۳۰۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر