کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۶۹۴۱
تاریخ خبر:

رصدخانه| «عاشورا» سریال ویژه ماه رمضان شد

روزنامه هفت صبح| ویژه روز : «عاشورا» سریال ویژه ماه رمضان شد | نسخه سریالی فیلم تحسین‌شده موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی‌فر، ماه رمضان سال 1402 روی آنتن شبکه یک می‌رود. شبکه یک با توجه به همزمانی ماه رمضان ‌‌با عید نوروز، فصل چهارم سریال «نون خ» را برای این ایام آماده می‌کند. از آنجایی که سریال آقاخانی فضایی کمدی دارد، پخش آن در شب‌های قدر متوقف می‌شود.

شبکه یک در نظر دارد برای این ایام نسخه سریالی فیلم سینمایی«موقعیت مهدی» با نام «عاشورا» را روانه آنتن خود کند. عاشورا یک مینی‌سریال پنج قسمتی است که ‌‌قرار است در لیلالی قدر از شبکه یک پخش شود. در این سریال موقعیت گردان عاشورا در جنگ تحمیلی به فرماندهی شهید مهدی باکری روایت می‌شود. هادی حجازی‌فر علاوه بر کارگردانی، نقش ‌‌مهدی باکری را هم در این فیلم بازی می‌کند. فیلم «موقعیت مهدی» در چهلمین جشنواره فیلم فجر عنوان بهترین فیلم را از آن خودش کرد.

جالب روز / تیتراژ خوب «جلال‌الدین» و اهمیت دادن به دوبلورها
شبکه «آی‌فیلم» چند شبی است پخش سریال «جلال‌الدین» به کارگردانی مشترک شهرام اسدی و آرش معیریان را شروع کرده است. این سریال از محصولات شبکه برون‌مرزی است که نخستین بار در سال 1393 روی آنتن شبکه یک رفت. این سریال از آنجایی که در شبکه برون‌مرزی تولید شده و قرار بود به چند زبان دوبله شود، صدابرداری سرصحنه نشده و صدای بازیگران در استودیو دوبله شده است.

از آنجایی که برای اکثر بازیگران از دوبلور استفاده شده، نام دوبلورها هم در تیتراژ کنار نام بازیگران قید می‌شود. به این شکل که بعد از حک شدن نام بازیگر، نام دوبلوری که صدای او بر تصویر بازیگر نشسته هم ذکر شده است. معمولا در سریال‌هایی که دوبله می‌شوند، نام دوبلورها در تیتراژ پایانی می‌آید، ولی در اینجا به اندازه بازیگر به دوبلور نیز بهاد داده شده است. سریال «جلال‌الدین» روایتگر زندگی حضرت مولانا در دوران نوجوانی است.

دست به دامان روز / به‌روز‌رسانی نماوا با سریال‌های تلویزیونی
از آخرین سریال جدیدی که روی پلتفرم نماوا بارگذاری شد، حدود سه ماه می‌گذرد. سریال کمدی «آنتن» که اواخر شهریور ماه پخش خود را شروع کرد، آخرین خروجی این پلتفرم در عرصه پخش سریال‌های ایرانی جدید بود. اما این پلتفرم مدتی است برای به‌روزرسانی خود دست به دامان سریال‌های تلویزیونی شده است.

نماوا چندی پیش سریال «معصومیت از دست رفته» ساخته داود میرباقری را با لیبل «جدید» روی پلتفرم خود بارگذاری کرد. این رسانه در ادامه باز هم سراغ یک سریال دیگر تلویزیونی رفت و این بار سریال «سفر سبز» ساخته محمد‌حسین لطیفی را عرضه کرد. این دو سریال در حالی توسط نماوا عرضه شده که هر دو به شکل رایگان در پلتفرم «تلوبیون» در دسترس کاربران قرار دارند. پیش از این سریال «پایتخت 5» هم توسط پلتفرم‌های بخش خصوصی عرضه شده ‌‌و فیلیمو اقدام به انتشار آن کرده بود.

کدخبر: ۴۹۶۹۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر