کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۶۹۴۴
تاریخ خبر:

رصدخانه| عادل در فوتبال ‌برتر، ماجرای پشه و والی‌زاده

روزنامه هفت صبح| بی‌اطلاع روز : مجری برنامه شبکه سه از ماجرای پشه بی‌خبر است | ماجرای حذف کاراکتر «پشه» از برنامه «مهمونی» دو هفته‌ای نقل محافل رسانه‌ای بود، به نحوی که مردم کوچه و خیابان هم درباره آن حرف می‌زدند. این خبر آنقدر ابعادش گسترده شد که ساترا نسبت به آن واکنش نشان داد. حالا بعد از گذشت نزدیک به یک ماه، شبکه سه در قالب برنامه «سلام صبح‌بخیر» به بررسی این موضوع پرداخت.

این برنامه سه‌شنبه پانزدهم شهریور ماه ۱۴۰۱ پخش شد. لیلا وصالی، معاون آموزش انجمن سواد رسانه‌ای ایران، در این برنامه حاضر شد و ابعاد رسانه‌ای ممنوع‌الکاری پشه در «مهمونی» را مورد تحلیل و بررسی قرار داد. او با صراحت این اتفاق را یک جنجال رسانه‌ای برنامه‌ریزی شده خواند و اعلام کرد که خبر از پایه جعلی بوده اما نکته بامزه اینجاست که مجری برنامه هیچ اطلاعی از خبر ممنوع‌التصویری «پشه» نداشت و در واکنش به صحبت‌های کارشناس گفت: «واقعا چنین خبری منتشر شده؟»

خاطره روز: منوچهر والی‌زاده چطور صداپیشه رئیسعلی دلواری شد | سریال «دلیران تنگستان» به کارگردانی زنده‌یاد همایون شهنواز چند روزی است که روی آنتن شبکه آی‌فیلم رفته‌. در این سریال منوچهر والی‌زاده به‌جای شخصیت اصلی سریال یعنی رئیسعلی دلواری با بازی زنده‌یاد محمود جوهری حرف زده است. او در گفت‌وگویی با مهر درباره این تجربه گفته:

«آقای هوشنگ لطیف‌پور مدیر دوبلاژ سریال «دلیران تنگستان» در ادامه همکاری‌هایی که داشتیم برای سریال «دلیران تنگستان» از من دعوت کرد و آن زمان خاطرم هست چند نفر تست دادند. در نهایت او از من خواست این نقش را بگویم و ظاهراً قبل از آن با همایون شهنواز کارگردان سریال هم در این‌باره صحبت کرده بودند. متاسفانه محمود جوهری بازیگر نقش اصلی این سریال و کاراکتر رئیسعلی دلواری خیلی‌زود تصادف کرد و درگذشت و حتی فکر کنم خودش هم نتوانست سریال را ببیند. با این حال سر دوبله می‌آمد و دوبله کار را تماشا می‌کرد.»

حضور روز : عادل در فوتبال ‌برتر | برنامه «فوتبال برتر» شامگاه دوشنبه طبق روال همیشگی روی آنتن شبکه سه رفت. در بخشی از این برنامه به بهانه حضور شیخ دیاباته در پرسپولیس‌، آیتمی با موضوع یاغی‌های خارجی دو باشگاه روی آنتن رفت. بخشی از این آیتم اختصاص داشت به هوار ملامحمد بازیکن عراقی که بعد از حضور در پرسپولیس، راهی باشگاه استقلال شد.

در این بخش پاس گل بازیکن عراقی‌ به کریم باقری در بازی مقابل استقلال پخش شد. این بازی بهمن سال ۱۳۸۸ با گزارش عادل فردوسی‌پور روی آنتن رفته بود و در آیتم مورد نظر صدای عادل همچنان ‌‌روی تصاویر بود و حذف نشده بود. این اتفاق در حالی افتاد که چندی پیش در آیتمی که اختصاص به یکی از بازی‌ها با گزارش عادل فردوسی‌پور داشت، صدای او از روی تصاویر حذف شده بود. این‌ گزارشگر از سال ۱۳۹۸ از جمع گزارشگران و برنامه‌سازان شبکه سه کنار گذاشته شد.

کدخبر: ۴۷۶۹۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر