کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۴۰۲۹
تاریخ خبر:

رصدخانه| دخالت‌های غیرکارشناسانه میثاقی در بحث‌های داوری

روزنامه هفت صبح| فاجعه روز: پوشش فاجعه‌بار مراسم توپ طلا در نماوا | پلتفرم «نماوا» شامگاه دوشنبه 25 مهرماه مراسم اهدای توپ طلا را به شکل مستقیم پوشش داد. این مراسم در حالی از طریق این پلتفرم به شکل زنده پخش شد که هیچ تمهیدی برای ممیزی صحنه‌های غیر‌قابل پخش‌ پیش‌بینی نشده بود.

به‌نحوی‌ که مجبور شدند در زمان اهدای جایزه بهترین بازیکن زن سال، تصاویر تکراری چند دقیقه قبل که اختصاص به حضور شوچنکو روی صحنه داشت‌ را بارها پخش کنند و حتی یک فریم هم از این بخش، روی آنتن نرود. درحالی‌که با یک برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده می‌شد جلوی اینگونه ممیزی فاجعه‌بار را گرفت. اما دیگر اتفاق فاجعه‌بار پخش مراسم توپ طلا، حضور یک مترجم ناکاربلد و غیر‌مسلط به فوتبال بود که در طول پخش برنامه نتوانست حتی یک جمله را به‌درستی ترجمه و اسامی بازیکنان را صحیح ادا کند.

رنگی بازی روز : دخالت‌های غیرکارشناسانه میثاقی در بحث‌های داوری | محمد‌حسین میثاقی با اظهار نظر‌هایش‌، کارشناسی انجام شده داوری در برنامه فوتبال برتر را با اما و اگر مواجه می‌‌کند. او با زیرکی خاصی در خصوص برخی صحنه‌های داوری، روی موج رسانه‌ای حرکت می‌کند. به این شکل که اگر کارشناسان داوری اظهار‌نظرشان درباره یک صحنه مشکوک برخلاف آن چیزی باشد که در رسانه‌ها و کانال‌های هواداری مطرح شده، سعی می‌کند تا با ورود به ماجرا و اظهار‌نظر درباره آن‌، موضع‌گیری برنامه را به سمت موج هواداری ببرد.

او بیشتر درخصوص تیم مورد علاقه‌اش و تیم رقیب این کار را انجام می‌دهد. مثل دوشنبه شب که برخلاف نظر کارشناسان اصرار داشت که وحید امیری باید از بازی با مس اخراج می‌شد. این در حالی بود که از بین سه کارشناس داوری، دو نفر با قاطعیت اعلام کردند که امیری نباید اخراج می‌شد.

تازه متوجه شدی روز : آقای مدیری شما هیچ حقی نداشتید و ندارید | مهران مدیری در ویدئویی که چندی پیش ضبط کرد و در صفحه‌اش به اشتراک گذاشت، اعلام کرد ‌ به اندازه خالق اثر و طراح این حق را دارم که بخواهم برنامه دورهمی پخش نشود. همان زمان هم این انتقاد به او وارد شد که او نمی‌تواند برای محصولی که مالکیت مادی آن برعهده سرمایه‌گذار یعنی صدا و سیماست، تعیین تکلیف کند.

چراکه به عنوان کارگردان‌، طراح و مجری دستمزدش را از آن برنامه دریافت کرده و دیگر هیچ حقی به لحاظ مادی روی آن ندارد. نکته‌ای که تهیه‌کننده برنامه «دور‌همی» هم به آن اشاره کرد. مدیری حالا بعد از گذشت تقریبا 20 روز با انتشار ویدئویی جدید تازه یادش افتاده که مالک محصولی که در صداو‌سیما تولید می‌شود کیست. او گفته هر محصولی که در تلویزیون تولید می‌شود، متعلق به این رسانه است. خسته نباشید آقای مدیری. این را همه می‌دانستند جز خودتان.

کدخبر: ۴۸۴۰۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر