کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۶۴۴۶
تاریخ خبر:

رصدخانه| خودنمایی‌های میثاقی همچنان ادامه دارد

روزنامه هفت صبح| حواستان کجاست روز : جست‌وجوی ناکام برای یافتن شبکه‌های دیجیتال | ‌ شبکه‌های مختلف تلویزیون مدتی است آیتمی را لابه‌لای برنامه‌های‌شان پخش می‌کنند که در آن اعلام می‌شود شبکه‌های یک، دو، پنج، نسیم، افق و ورزش با‌کیفیت اچ‌دی به شکل آزمایشی در دسترس مخاطبان قرار گرفته‌ا‌ند. در این آیتم گفته می‌شود با کانال‌یابی مجدد می‌توان به نسخه اچ‌دی این شبکه‌ها دسترسی پیدا کرد.

اما برخلاف اطلاعات ارائه شده در این آیتم، هنوز نسخه اچ‌دی شبکه‌های مورد نظر در دسترس مخاطبان قرار نگرفته است. در کانال‌یابی مجدد همچنان شبکه‌های یک، دو، پنج و… با همان کیفیت «اس‌دی» دریافت می‌شوند و همچنان شبکه‌های سه، مستند و تماشا هستند که علاوه بر کیفیت «اس‌دی» می‌توان آنها را با کیفیت «اچ‌دی» هم دریافت کرد. پیش‌بینی‌ها بر این است که نهایتا تا جام‌جهانی حداقل شبکه ورزش با کیفیت «اچ‌دی» در دسترس مخاطبان قرار بگیرد تا فوتبال‌های جام‌جهانی با این کیفیت پخش شوند.

بیا پایین سرمان درد گرفت روز: خودنمایی‌های میثاقی همچنان ادامه دارد | محمد‌حسین میثاقی در طول اجرای برنامه فوتبال‌برتر سعی دارد به بهانه‌‌‌های مختلف‌، بحث‌ها را فنی کند تا از این طریق اطلاعات فوتبالی‌اش را به رخ بکشد. او در برنامه‌های مختلف بارها در این مسیر گام برداشته و همچنان هم آن را ادامه می‌دهد. او در برنامه دوشنبه شب بارها و به انحای مختلف دست به آنالیز فنی تیم‌ها و سیستم بازی آنها زد. او با به‌کار بردن برخی اصطلاحات رایج بین مربیان و آنالیزورها سعی دارد که نشان دهد تسلط زیادی روی مباحث فنی تیم‌ها دارد.

مثلا در برنامه دوشنبه‌شب درباره سیستم بازی پرسپولیس با حضور دو مهاجم نکاتی را مطرح کرد. اینکه مجری برنامه اختصاصی فوتبال ‌روی حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کند تسلط داشته باشد اتفاق خوبی است‌ اما باید این اتفاق و ارائه اطلاعات به‌جا و در زمان مناسب انجام شود تا مخاطب حس نکند مجری در حال خودنمایی است.

درستش کنید روز : وقتی هیجان فوتبال در پلتفرم‌ها از بین می‌رود | مدت زیادی است که پلتفرم‌های «نماوا» و«فیلیمو» در کنار سایت «آنتن» اقدام به پخش مستقیم فوتبال‌های روز جهان و دیگر رویدادهای مهم ورزشی می‌کنند. درباره پوشش مستقیم فوتبال‌های اروپایی از طریق پلتفرم‌ها دو نکته حائز اهمیت است. یکی اینکه اگر مخاطبی بخواهد بازی‌ها را با کیفیت مناسب ببیند عملا به‌خاطر کندی اینترنت این امر برایش میسر نمی‌شود.

اما مورد بعدی درباره حذف صدای استادیوم و تماشاگران توسط برخی از این پلتفرم‌ها‌‌ست. یکی از پلتفرم‌هایی که در زمان پخش مستقیم فوتبال‌ها اقدام به انجام این کار می‌کند، پلتفرم نماوا است. این پلتفرم عملا با حذف صدای استادیوم بخشی از جذابیت بازی را از بین می‌برد و موجب می‌شود تا مخاطبان برای تماشای بازی در حال پخش به پلتفرم دیگری مراجعه کنند. دوشنبه‌شب بازی تیم‌های رم و ورونا از نماوا بدون صدای استادیوم پخش می‌شد در حالی‌که آنتن و فیلیمو این بازی را با صدای تماشاگران پخش می‌‌کردند.

کدخبر: ۴۸۶۴۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر