کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۳۴۴۰
تاریخ خبر:

رصدخانه| خشم کوثری، سووشون آبیار و سریال ‌وفا

روزنامه هفت صبح| رسمی شد روز : سووشون نرگس آبیار در مرحله تصویربرداری پروانه ساخت گرفت| سریال «سووشون» به کارگردانی نرگس آبیار یکی از تولیدات شبکه نمایش خانگی است که چند ماهی است تصویربرداری آن در باغ وکیل شیراز شروع شده است. در حالی که ماه‌ها از شروع تصویربرداری این سریال می‌گذرد، اما پروانه ساخت آن روز دوشنبه ۲۶ مرداد ماه از سوی ساترا صادر شد. با صدور پروانه ساخت حالا تولید سریال سووشون شکلی قانونی و رسمی به خود گرفته و به زودی خبر تولید آن رسانه‌ای می‌شود.

این سریال بدون سرمایه‌گذاری پلتفرم‌ها وارد مرحله تولید شد، اما به تازگی محمد حسین قاسمی تهیه‌کننده پروژه با یکی از پلتفرم‌ها برای پخش به توافق نهایی رسیده است. نرگس آبیار فیلمنامه این سریال را براساس رمان جاودان سیمین دانشور به نگارش درآورده است. در این سریال بهنوش طباطبایی، میلاد کی‌مرام، سام درخشانی و هوتن شکیبا ایفاگر نقش‌های اصلی هستند.پخش سووشون به زودی شروع می‌شود.

بولدوزر روز : جهانگیر کوثری مدیران تلویزیون را از دم تیغ گذراند| جهانگیر کوثری که سال‌هاست با تلویزیون قطع همکاری کرده، به تازگی گفت‌وگویی با سایت «سینما سینما» انجام داده که در آن مدیریت تلویزیون را از دم تیغ گذرانده است. او مدیران تلویزیون را به بی‌سوادی متهم کرده و گفته که آنها باعث فراری شدن افراد کار بلد از تلویزیون شده‌اند:«ما افراد ماهر بسیاری را در حوزه‌های مختلف داریم که خانه‌نشین شده‌اند.

امثال ایرج طهماسب‌ها زیاد‌ند، چرا نباید در تلویزیون کار کنند؟ همگی ناشی از تنگ نظری یک‌سری از افراد است که به دلیل خودخواهی خودشان جامعه را به سمت بدی کشیده‌اند. هیچ‌کس را راه نمی‌دهند. فقط می‌خواهند خودشان بسازند. سوادش را هم ندارند. آن‌ها ترجیح می‌دهند مردم در سطح شعار زدگی باقی بمانند و هر کسی که ذره‌ای تخصص و شعور در زمینه فرهنگی دارد را کنار می‌گذارند که ناشی از ترس در حوزه رشد فرهنگی است.»

کهنه نمی‌شود روز : وفا بعد از گذشت ۱۵‌سال همچنان دیدنی است| شبکه دو از ابتدای هفته جاری، باکس نمایشی خود را به سریال «وفا» به کارگردانی محمدحسین لطیفی اختصاص داد. سریالی که اگرچه طی این سال‌ها بارها و بارها از تلویزیون پخش شده اما به‌رغم تکرارهای زیاد و گذشت نزدیک به ۱۵‌سال از ساختش، همچنان جذاب و دیدنی است. بازپخش این سریال همزمان است با شروع دو سریال جدید از شبکه‌های یک و سه.

سریال‌هایی که همزمانی پخششان با این اثر، ضعف تلویزیون را در مجموعه‌سازی بیشتر هویدا می‌کند و مشخص می‌شود که سطح کیفی سریال‌ها طی این سال‌ها تا چه‌اندازه افت کرده است. سریال وفا محصول سال ۱۳۸۴ است که قرار بود به‌عنوان سریال ویژه محرم روی آنتن شبکه سه برود، اما طولانی شدن مراحل تولید موجب شد تا به این مناسبت نرسد و در نهایت نوروز سال ۱۳۸۵ روی آنتن این شبکه برود.

کدخبر: ۴۷۳۴۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر