کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۶۳۱۶
تاریخ خبر:

رصدخانه| توفیق اجباری گلزار و نمک پاشیدن روی زخم

روزنامه هفت صبح | نمک پاشیدن روز: پخش مستندی درباره غذاهای محلی در روزهای گرانی مواد غذایی | شبکه مستند درست در روزهایی که کالاهای اساسی خوراکی با گرانی سرسام‌آوری مواجه شده‌اند، مستند‌ «سفرخانه» را با محوریت معرفی غذاهای محلی روی آنتن فرستاد. هرچند در این قسمت غذای گوشتی نبود‌ اما در شرایط فعلی غذای گرانی محسوب می‌شود و تهیه آن برای هر قشری امکانپذیر نیست.

در این مستند یکی از غذاهای محلی گیلان معرفی شد و کارشناس برنامه با آب و تاب از خوشمزگی و خواص آن تعریف کرد. نماهای زیبایی که از بشقاب خورشت و کته‌ای که روی میز چیده شده بود، جذابیت این غذا را در تصویر چند برابر می‌کرد. حالا چرا در چنین شرایطی که خرید برنج برای خیلی از اقشار جامعه سخت شده، باید شبکه مستند اقدام به پخش این مستند کند و ساعتی از آنتن خود را به آن اختصاص دهد. این مستند به شکل سریالی تهیه شده و قرار است قسمت‌های بعدی آن هم روی آنتن برود.

دقت کنید روز: کپشن‌ها را کمی اینور‌تر بزنید که از کادر خارج نشود | بارها این تذکر را داده‌ایم که اگر قرار است در توضیح تصاویری که در حال پخش است، نوشتاری به شکل کپشن روی تصویر حک شود، این نوشته می‌بایست به شکل کامل در قاب تصویر بنشیند. اما آنهایی که باید این کار را انجام دهند، کوچک‌ترین توجهی به این موضوع ندارند. شامگاه شنبه در شبکه نمایش باز هم شاهد این بی‌دقتی بودیم.

این شبکه در حد فاصل پخش دو فیلم‌، میان‌برنامه «موسیقی فیلم» را روی آنتن فرستاد. در طول پخش این آیتم نام فیلم و آهنگساز آن سمت چپ پایین صفحه زیر‌نویس شد اما بخشی از نوشته از کادر بیرون زده بود و متن خوردگی پیدا کرده بود. این بی‌سلیقگی در حالی در قاب تصویر خودنمایی می‌کرد که می‌شد آن را با کمی جابه‌جایی مرتفع کرد‌ اما از آنجایی که دقت به جزئیات در تلویزیون اهمیتی ندارد، این اتفاق در شبکه نمایش برای چندمین بار تکرار شد.

تولید روز: ادامه فیلم «توفیق اجباری» در قالب سریال تولید می‌شود | فیلم «توفیق اجباری» از ساخته‌های موفق محمد‌حسین لطیفی در دهه ۸۰ است. «فیلم نیوز» در خبری اعلام کرده که قرار است ادامه این فیلم موفق در قالب سریال برای شبکه نمایش خانگی تولید شود. طبق این خبر محمد‌رضا گلزار در حال مذاکره با خانواده زنده‌یاد سید کمال طباطبایی تهیه‌کننده فیلم «توفیق ‌اجباری» است تا حقوق مادی این فیلم را خریداری کند.

قرار است نسخه سریالی این فیلم را کماکان محمد‌حسین لطیفی کارگردانی کند. پیمان عباسی که فیلمنامه نسخه سینمایی «توفیق اجباری» را نوشته، با انتشار پستی این خبر را تایید کرده و نوشته ‌ قرار است همکاری جالبی را با گلزار و محمد‌حسین لطیفی تجربه کند. «توفیق اجباری» داستان سوپراستاری است به نام «محمد‌رضا گلزار» که در زندگی شخصی با مشکلاتی روبه‌روست. در نسخه سریال قرار است داستان دیگری از حواشی زندگی او روایت شود.

کدخبر: ۴۵۶۳۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر