کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۱۴۸۷
تاریخ خبر:

رصدخانه| برنامه مشترک دانشمند و جنتلمن و تبعید ضیا

روزنامه هفت صبح | این چه کاری است روز : برنامه مشترک دانشمند و جنتلمن | چهارشنبه شب گزارش بازی تیم‌های منچستر یونایتد با آتلانتا در حالی در شبکه سه به محمد‌رضا احمدی سپرده شد که او شب قبل در شبکه ورزش بازی تیم‌های پورتو و میلان را گزارش کرده بود اما ماجرای اصلی ربطی به دو شب گزارش پشت سر هم احمدی ندارد،این گزارشگر و مجری تلویزیون پیش از شروع سوت بازی و بعد از سلام و احوالپرسی از رضا جاودانی تشکر کرد و به او لقب «جنتلمن» داد.

این اتفاق در حالی افتاد که چندی پیش جواد خیابانی هم روی آنتن زنده از محمدرضا احمدی به عنوان همکار «دانشمند» خود نام برد. واقعا چه لزومی دارد گزارشگران فوتبال روی آنتن زنده چنین القاب گلدرشتی به هم می‌دهند و تعارف تیکه و پاره می‌کنند. آیا این کار صرف احترام گذاشتن به یکدیگر است یا آنها به نوعی شوخی‌هایشان را روی آنتن زنده می‌آورند.

تبعید شده روز: علی ضیا از تلویزیون رفت | علی ضیا که بعد از انتقال از شبکه یک به شبکه سه به پای ثابت برنامه‌های مناسبتی و البته برنامه‌های روتین اجتماعی این شبکه تبدیل شده بود،مدتی است که هیچ برنامه‌ای در تلویزیون ندارد. آخرین حضور ضیا درقاب تلویزیون به برنامه ویژه تحویل سال ۱۴۰۰ برمی‌گردد. برنامه‌ای که با حاشیه و البته انتقادهایی همراه بود.

او که طی سال‌های اخیر به شکل متناوب برنامه «فرمول یک» را روی آنتن داشت، در دو فصل بهار و تابستان برنامه‌ای نداشت که همین نشان می‌دهد او دیگر در برنامه مدیران شبکه یک جایی ندارد.ضیا بعد از اینکه از معادلات شبکه یک خارج شد، تصمیم گرفت برای اینکه بین خودش و مخاطبان فاصله‌ای نیفتد برنامه‌ای را در فضای مجازی بالا بیاورد. با این کار به شکل رسمی مشخص شد که ضیا تا اطلاع ثانوی آنتن تلویزیون را نخواهد دید.

‌مقداری خرج کنید روز: برنامه ورزش و مردم چرا دکور ندارد | یکی از ویژگی‌های برنامه‌های تخصصی ورزشی در همه کانال‌های تلویزیونی جهان دکورهای خاص و منحصربه‌فردشان است.دکورهایی که موجب می‌شود فضای برنامه ورزشی حال و هوایی متفاوت نسبت به دیگر برنامه‌ها پیدا کند،اما در ایران این اصل نه تنها رعایت نمی‌شود بلکه این برنامه به ابتدایی‌ترین شکل ممکن روی آنتن می‌رود.

«ورزش و مردم» با اجرای پیمان یوسفی مصداق بارز این ماجراست.برنامه‌ای که هیچ‌گونه طراحی خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است. این برنامه در همان استودیوی معروف شبکه یک روی آنتن می‌رود و کل دکور محدود به یک نیم ست مبل راحتی و یک میز معمولی پا مبلی است که یک دسته گل روی آن قرار گرفته است.در واقع اگر تصاویر ورزشی روی دیوار تصویری نباشد هیچ نشانه‌ای از ورزش در اجزای این دکور دیده نمی‌شود.

کدخبر: ۴۲۱۴۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر