کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۵۰۱۴
تاریخ خبر:

رصدخانه| برنامه‌ای کودکانه با اجرای عمو سبیلو

روزنامه هفت صبح| دقت کنید روز / کلیپی که باید با تصاویر الرساله ساخته می‌شد | شامگاه جمعه 29 بهمن ماه 1401 و در شب عید مبعث حضرت رسول‌‌‌(ص)، شبکه آی‌فیلم کلیپی عربی با نام «مبعث نور» را در یکی دو نوبت روی آنتن فرستاد. این کلیپ که به زبان عربی اجرا می‌شد، در مدح پیامبراکرم (ص) و به بعثت رسیدن ایشان بود. درکلیپ مورد نظر، تصاویری از فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» ساخته مجید مجیدی این ترانه عربی را همراهی می‌کرد.

محتوای فیلم مجیدی درباره دوران تولد، کودکی و نوجوانی حضرت رسول‌(ص) است و اشاره‌ای به دوران بعثت ندارد. در واقع بهتر بود برای این ترانه تصاویر مربوط به فیلم «الرساله» به کارگردانی مصطفی عقاد انتخاب می‌شد که ارتباط بیشتری با موضوع بعثت داشت. در این فیلم مبعوث شدن پیامبر، علنی کردن دین اسلام توسط ایشان و… به تصویر کشیده شده که این تصاویر ارتباط مستقیم‌تری با ترانه این کلیپ داشت. فیلم «الرساله» با نام «محمد رسول‌الله(ص)» در ایران شناخته می‌شود.

باور کنیم روز / برنامه‌ای کودکانه با اجرای عمو سبیلو
سال‌ها پیش شهاب عباسی در مجموعه آیتمی «خنده بازار» برنامه‌های مختلف تلویزیون را هجو می‌کرد. یکی از این برنامه‌های مورد هجو، برنامه «فتیله‌، جمعه تعطیله» بود. طی این آیتم، سه کاراکتر با سبیل‌های تا بنا ‌گوش در رفته، تحت عنوان «عمو» به اجرای برنامه می‌پرداختند. حالا بعد از گذشت سال‌ها از پخش آن برنامه طنز، این ماجرا به‌طور جدی در یک برنامه کودکانه اتفاق افتاده است.

در حال حاضر برنامه‌ای با عنوان «دلبرونه» از شبکه پنج پخش می‌شود که مجری آن با سبیل‌های دسته دوچرخه‌ای‌اش روبه‌روی بچه‌‌های پنج‌، شش ساله می‌نشیند و با آنها درباره دنیای کودکانه‌شان حرف می‌زند. چرا باید برای یک مجری برنامه کودکانه، چنین آرایش محاسنی طراحی شود و او با چنین هیبتی جلوی بچه‌های خردسال بنشیند و با آنها گپ بزند. برنامه «دلبرونه» کاری از گروه کودک شبکه پنج است که اجرای آن را امیر زنده‌دلان برعهده دارد.

حذف روز / دیگر خبری از «پایتخت» در تلویزیون نیست
پخش فصول محتلف سریال «پایتخت» در طول سال به یکی از برنامه‌های ثابت شبکه‌های تامینی از جمله «آی‌فیلم» و «تماشا» تبدیل شده بود. در واقع با نزدیک شدن به اعیاد مذهبی که تلویزیون فضای مفرح و شادی به خود می‌گرفت، این شبکه‌ها اقدام به پخش «پایتخت» می‌کردند. از ابتدای امسال تا الان که در آستانه اعیاد شعبانیه هستیم، این سریال تاکنون یک بار هم بازپخش نداشته و تلویزیون به‌طور کامل آن را کنار گذاشته است.

در عوض سریال‌های «زیرخاکی» و فصول مختلف «نون خ» در طول سال چندین و چند باز‌پخش داشته‌اند. این رویگردانی از سریال «پایتخت» بعد از پخش فصل ششم شروع شد و بعد از آن دفعات تکرار سریال کاهش پیدا کرد‌ اما در سال جاری تلویزیون به کل این سریال را از چرخه بازپخش‌‌ها کنار گذاشته است. این در حالی است که دیگر سریال‌های سیروس مقدم در طول سال به تناوب روی آنتن رفته‌اند.

کدخبر: ۵۰۵۰۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر