کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۰۳۵۹
تاریخ خبر:

رصدخانه| انرژی گرایی از گزارش عامل و حذف اخبار کرونا

روزنامه هفت صبح | حذف روز: حذف نوار زیر‌نویس اخبار کرونایی در شبکه خبر | شبکه خبر از همان روزی‌که پاندمی کرونا در ایران و سایر کشورهای دنیا شروع شد، اقدام به نشر اخبار مربوط به این فاجعه کرد. این شبکه نوار زیر‌نویس اخبارش را به شکل دو لاین درآورد و بر همین اساس لاین بالا را به اخبار کرونایی و آمار و ارقام این بیماری اختصاص داد و باند پایین را هم اخبار روز را زیرنویس می‌کرد. شبکه خبر در یک برهه زمانی یک ماسک به لوگواش اضافه کرد.

این ماسک مدتی است که از روی لوگو حذف شده و اخبار کرونایی هم دیگر به شکل متناوب روی تصاویر نمی‌آید. مثلا جمعه شب و در حین پخش مستند «چهل گره» نوار زیر‌نویس اخبار کرونایی حذف شده بود و فقط نوار مربوط به اخبار روز روی تصاویر می‌آمد. روز شنبه هم در زمان پخش مستندی درباره واکسن کرونا خبری از زیر نویس اخبار کرونایی نبود.

شیک و شکیل روز: طراحی جذاب شبکه تماشا برای تلاوت قرآن | شبکه تماشا هم به مانند سایر شبکه‌های تلویزیونی لحظاتی پیش از اذان را به پخش تلاوت قرآن مجید اختصاص می‌دهد. این شبکه برای این بخش طراحی جالبی انجام داده که در آن از ویدئو تلاوت‌های قدیمی قاریانی چون عبد‌الباسط استفاده کرده است. معمولا ویدئو‌های موجود از تلاوت‌های قدیمی کیفیت چندان مناسبی برای پخش ندارند، بنابراین کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اما در طراحی انجام شده توسط شبکه تماشا، بخش کوچکی از کادر به تصویر ویدئویی اختصاص داده شده تا پایین بودن کیفیت تصویر چندان به چشم نیاید. از دیگر نقاط مثبت این بخش ارائه اطلاعات جانبی درباره تلاوت در حال پخش است. یعنی علاوه بر نام قاری که معمولا در زمان پخش تلاوت روی صفحه حک می‌شود‌، زمان و مکانی که تلاوت در آن انجام شده هم به مخاطب اطلاع رسانی شده است.

جالب توجه روز : انرژی محمد‌رضا گرایی از گزارش‌های هادی عامل | محمد‌رضا گرایی قهرمان المپیک و جهان جمعه شب مهمان ویژه برنامه «دست دردست» بود و با حضور در این برنامه به سوالات سیاوس عقدایی درباره مسائل مختلف پاسخ داد. در یکی از بخش‌های برنامه او می‌بایست به انتخاب خود سوالاتی را از یک گوی بلورین در می‌آورد و به آن پاسخ می‌داد.

یکی از سوالاتی که به شکل شانسی از گوی خارج شد، درباره عکس‌العمل‌های گرایی به گزارش‌های هادی عامل بود. از او سوال شده بود که آیا بعد از مبارزه، ویدئو‌های کشتی‌هایش با گزارش هادی عامل را می‌بیند و اگر می‌بیند از گزارش‌ها و توصیفات او چه حس و حالی می‌گیرد. گرایی در پاسخ به این سوال گفت که یکی از کارهایی که در زمان فراغت بعد از مبارزه انجام می‌دهد دیدن کشتی‌هایش با گزارش‌های هادی عامل و انرژی گرفتن از آنهاست.

کدخبر: ۴۲۰۳۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر