کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۷۲۲۳
تاریخ خبر:

رصدخانه| اعتراف تلخ مهام و قهر سعید نعمت‌الله

روزنامه هفت صبح | اشاره روز: نعمت‌الله نویسنده «حکم رشد» است | دو هفته پیش در همین باکس اشاره کردیم که سریال «حکم رشد» با فیلمنامه سعید نعمت‌الله کلید خورد اما در تیتراژ مقابل عنوان «فیلمنامه نهایی» نام احسان لطفیان و محمد جواد اسلامی قرار گرفته است. ماجرا این است که نعمت‌الله با قهر سریال را رها کرد و حسن لفافیان به عنوان کارگردان به جای او انتخاب شد.

سوالی که مطرح کردیم این بود: آیا شبکه سه تصمیم به بایکوت کامل گرفته یا خود نعمت‌الله خواسته نامش در تیتراژ نیاید؟ روز گذشته یک مصاحبه با مجتبی فلاحی بازیگر سریال «حکم رشد» در خبرگزاری مهر منتشر شد که بخشی از ابهامات را برطرف می‌کند و ابهامات تازه‌ای را پیش می‌کشد. این بازیگر به صراحت گفته فیلمنامه متعلق به نعمت‌الله است. حالا نوبت سازندگان سریال است که توضیح دهند چرا اسم نعمت‌الله حذف شده و این تصمیم را چه کسی گرفته است.

اعتراف تلخ روز : «متهم گریخت» در شرایط کنونی مجوز تولید از تلویزیون نمی‌گیرد | شبکه تماشا مدتی است که پخش سریال «متهم گریخت» را شروع کرده است. سریالی به کارگردانی رضا عطاران و تهیه‌کنندگی «مهران مهام» و «ایرج محمدی». این سریال تقریبا در طول سال حداقل یک بار از شبکه‌های تلویزیونی بازپخش می‌شود. مهران مهام تهیه‌کننده «متهم گریخت» در گفت‌وگویی که به تازگی با ایسنا انجام داده، اعتراف تلخی کرده و گفته این سریال در شرایط کنونی و با توجه به سیاست‌های حاکم بر تلویزیون امکان تولید ندارد:

«سریال‌هایی را که خودم ساخته‌ام را روی آنتن‌های تلویزیون می‌بینم و همین الان هم در پخش مجدد باز هم ممیزی می‌شوند! نمی‌دانم چرا؟ من اگر الان طرح سریال‌هایی مثل ‌بزنگاه‌، ‌خانه به دوش‌ و ‌متهم گریخت‌ را وارد سازمان صداوسیما کنم حتما رد می‌شوند. این اتفاقات را باید حل کنند که چه شده، برنامه‌هایی که قبلا ساخته شده را الان نمی‌شود ساخت؟!»

منتظر باشیم روز : آیا قرار است دیگر سریال‌های شبکه خانگی هم به یکباره رونمایی و پخش شوند | هفته گذشته به یکباره و بدون اطلاع قبلی از دو سریال شبکه خانگی به نام «جادوگر» و «یاغی» رونمایی شد. این اتفاق در حالی افتاد که پیش از این زمان پخش سریال‌های خانگی از چند روز قبل اطلاع‌رسانی می‌شد و در فضای مجازی هم برای آنها روزشمار پخش می‌رفتند.

باتوجه به سیاست جدید پلتفرم‌ها باید منتظر ماند و دید آیا دیگر سریال‌های آماده پخش هم به همین شکل در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. در حال حاضر «فیلیمو» سریال «بی‌گناه» به کارگردانی مهران احمدی را آماده پخش دارد و «نماوا» هم دو سریال «مترجم» ساخته بهرام توکلی و «شبکه مخفی زنان» ساخته افشین هاشمی را در نوبت پخش دارد. «خونسرد» ساخته امیرحسین ترابی و «پوست شیر» به کارگردانی جمشید محمودی هم از تولیدات «فیلمنت» هستند که به زودی آماده عرضه می‌شوند.

کدخبر: ۴۵۷۲۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر