کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۲۶۸۱
تاریخ خبر:

رصدخانه|‌ فاجعه نیوکمپ به روایت عادل فردوسی‌پور و...

روزنامه هفت صبح | ممیزی روز: ۲۰ دقیقه از فیلم «ماهی سیاه کوچولو» حذف شد | «ماهی سیاه کوچولو» عنوان فیلمی است به کارگردانی مجید اسماعیلی که در سال ۹۵ با محوریت مبارزات چریکی نیروهای چپ و قیام آمل ساخته شد. این فیلم در مدت زمان ۹۰ دقیقه داستان شخصیت‌های اصلی‌اش را در این بستر روایت می‌کند. شبکه نمایش پنجشنبه شب و در قالب هفته فیلم «مهرداد میرکیانی» فیلم «ماهی سیاه کوچولو» را روانه آنتن کرد.

این فیلم در حالی پخش شد که حدود ۲۰ دقیقه از آن مورد ممیزی قرار گرفته بود. در واقع فیلم ۹۰ دقیقه‌ای مجید اسماعیلی در مدت زمان ۷۰ دقیقه پخش شد. این فیلم راس ساعت ۲۱ روی آنتن رفت و ساعت ۲۲:۱۰ دقیقه به پایان رسید. «ماهی سیاه کوچولو» در حالی با این حجم از ممیزی روبه‌رو شد که پیش از این چندباری از دیگر شبکه‌های تلویزیونی هم پخش شده بود. این فیلم را محمد رضا شفعیی تهیه و تولید کرده است.

آیتم جذاب روز: بررسی فاجعه نیوکمپ به روایت عادل فردوسی‌پور | پنجشنبه دو هفته قبل تیم بارسلونا در حالی در ورزشگاه خانگی خود میزبان تیم اینتراخت فرانکفورت بود که نزدیک به نیمی از ورزشگاه به تسخیر هواداران تیم رقیب درآمده بود. اتفاقی که از آن به‌عنوان فاجعه نیوکمپ نام برده می‌شود. برنامه فوتبال ۱۲۰‌، در آیتمی جذاب به بررسی فاجعه نیوکمپ پرداخت و ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرار داد.

یکی از بخش‌های جالب این آیتم مربوط به تصاویر خارج از ورزشگاه بود. جایی‌که هواداران اینتراخت خیابان‌های منتهی به نیوکمپ را به تسخیر خود درآورده بودند. در ادامه این آیتم فضای داخل استادیوم و جوی که هواداران اینتراخت بر ورزشگاه حاکم کرده بودند، تحلیل و روایت شد. عادل فردوسی‌پور خودش راوی این آیتم بود. او با انتخاب لحنی متناسب با فضای آیتم، حزن‌انگیز بودن اتفاقی که در نیوکمپ افتاده بود را برای مخاطب ملموس و قابل‌باور کرده بود.

دلیلش را بگویید روز : چرا کاظم احمد‌زاده اجازه اجرای همزمان در دو شبکه را دارد؟ قانونی در تلویزیون مصوب است که مجریان هر شبکه فقط اجازه اجرا در شبکه خودشان را دارند و نمی‌توانند به عنوان مجری در برنامه شبکه‌ای دیگر حاضر شوند. البته این ماجرا یک استثنا هم دارد. در صورتی که مدیر شبکه به شکل کتبی مجوز صادر کند، آن مجری می‌تواند در شبکه‌ای دیگر هم برنامه اجرا کند.

صدور چنین مجوزی به ندرت و برای مجریان بسیار خاص اتفاق می‌افتد. یکی از این مجریان کاظم احمدزاده است که می‌تواند به شکل همزمان در دو شبکه برنامه داشته باشد. او در شب‌های ماه مبارک اجرای ویژه‌برنامه سحر شبکه دو را برعهده دارد و در شب‌های قدر هم برای شبکه سه برنامه «در آستان جانان» را اجرا کرد. سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا باید کاظم احمد‌زاده از چنین امتیازی برخوردار باشد. اجرای او چه ویژگی منحصر به فردی دارد که همزمان در دو شبکه برنامه دارد؟

کدخبر: ۴۵۲۶۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر