کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۸۲۹۵
تاریخ خبر:

رصدخانه|‌ادبیات کوچه‌بازاری میثاقی روی آنتن زنده

روزنامه هفت صبح | احتمال روز: نیسان آبی‌۲ بدون مهران غفوریان | سریال «نیسان آبی۲» این روزها زیر نظر منوچهر هادی مراحل نگارش فیلمنامه خود را پشت‌سر می‌گذارد و قرار است با شروع نیمه دوم سال، تصویر‌برداری آن آغاز شود. یکی از بازیگران اصلی فصل اول سریال «مهران غفوریان» است که به احتمال زیاد در فصل دوم حضور نخواهد داشت.

چند دلیل برای این احتمال وجود دارد؛ نخست آنکه غفوریان به‌تازگی با یک پروژه سینمایی قرارداد بسته که فیلمبرداری این اثر که قرار است در جشنواره فجر از آن رو‌نمایی شود، چند ماه طول می‌کشد. از سوی دیگر غفوریان چندی پیش در گفت‌وگوی تصویری با «فیلم‌نیوز» اعلام کرد که دیگر قصد بازی در کارهای کمدی را ندارد. این دو دلیل در کنار هم احتمال عدم حضور غفوریان را در نیسان آبی زیاد می‌کند. حسین یاری، یکتا ناصر و بهناز جعفری از جمله بازیگران فصل اول هستند که حضورشان در فصل دوم قطعی است.

ادبیات روز: ادبیات کوچه‌بازاری میثاقی روی آنتن زنده | محمد‌حسین میثاقی جزو مجریانی است که از ابتدا سعی کرده اجرای صمیمانه‌ای ‌‌در برنامه‌هایش داشته باشد. از همین رو خیلی راحت حرف می‌زند‌ اما همین راحتی موجب شده تا در برخی مواقع از ادبیاتی استفاده کند که بیشتر ادبیات کوچه‌بازاری است که بیشتر از دهان جوان‌ها و نوجوان‌ها آنها را می‌شنویم.

ادبیاتی که اگرچه بی‌ادبانه نیست اما بهتر است که توسط مجری یک برنامه زنده تلویزیونی مورد استفاده قرار نگیرد. او دوشنبه شب و در مقطعی از برنامه که قرار بود مسابقه کشتی پخش شود، گریزی به نتایج تیم ملی کشتی فرنگی زد و گفت:«امیدواریم که فردا در سنگین‌وزن صاحب مدال طلا بشویم تا ناکامی‌های امروز را بشورد و ببرد.» شاید در نگاه اول این جمله یک جمله عادی باشد‌ اما همانطور که گفته شد، زیبنده ‌یک مجری آن هم در یک برنامه زنده نیست.

اتفاق روز: آقاجون در مریخ کباب کوبیده می‌زند | ماجراهای آقاجون با بازی سام درخشانی در سریال «روزی روزگاری مریخ» به جاهای جالبی کشیده است. او که آرام آرام اهالی خانواده‌اش را با رفتار آدم‌های زمین در سال ۱۴۰۰ آشنا می‌کند، در تازه‌ترین حرکت خود آنها را با کباب کوبیده واقعی روبه‌رو می‌کند و در قسمت نهم این سریال که روز سه‌شنبه بیست و دوم شهریور ماه توزیع شد، آقاجون با آب و تاب درباره غذاهای زمینی و نحوه طبخ‌شان حرف می‌زند

و بعد از آن تصمیم می‌گیرد با پیدا کردن گوشت گوسفند‌، زغال و سیخ برای اهالی خانواده‌اش کباب کوبیده درست کند. اتفاقی که موجب می‌شود آنها با یک پدیده دیگر‌ زمینی آشنا شوند. سریال «روزی روزگاری مریخ» تازه‌ترین فعالیت پیمان قاسمخانی در عرصه سریال‌سازی است. سریالی که اگرچه در ابتدا نتوانسته بود مخاطبان‌شان را راضی کند‌ اما در ادامه آرام‌آرام موفق به انجام این مهم شد.

کدخبر: ۴۷۸۲۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر