کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۳۹۶۱
تاریخ خبر:

رسوایی‌ هالک ایرانی؛ غریبی چطور مقابل مارتین فورد تحقیر شد

روزنامه هفت صبح | یک: اولین رویارویی سجاد غریبی ملقب به هالک ایرانی با مارتین فورد تبدیل به مضحکه عجیبی شد. این دو نفر که قرار است تا حدود یک ماه دیگر با هم در رینگ مبارزه کنند، برای اولین بار و بعد از چند سال رجزخوانی در دوبی با هم روبه‌رو شدند. این برخورد به شیوه مسابقات کشتی نمایشی می‌توانست بدون زد و خورد و با مقداری خط و نشان کشیدن هم ختم به خیر شود. جوان اهوازی اما به‌طور ناگهانی به سمت مارتین فورد یورش برد که موفق نشد او را بیشتر از چند سانتیمتر تکان بدهد.

در عوض حریف انگلیسی با یک ضربه جزئی سجاد غریبی را نقش بر زمین کرد. لحظه‌ای خنده‌دار که حتی با فرض نمایشی بودن کل قصه، تماشای آن برای ایرانی‌ها خیلی دلچسب و آبرومندانه نیست. چیزی شبیه ماجرای اعزام رضا پرستش بدل مسی به جام‌جهانی و تلاش نافرجام برای روبه‌رو کردن او با لیونل مسی که با بی‌اعتنایی آشکار ستاره آرژانتینی همراه شد.

حالا خیلی از رسانه‌های خارجی هم پی بردند که تصاویر منتشر شده از سجاد غریبی فتوشاپ است و در دنیای واقعی خبری از آن غول عضلانی اینستاگرامی نیست. شواهد دیگری هم البته از قبل وجود داشت که مشخص می‌کرد هالک ایرانی در قد و قواره ورزشکاران گردن کلفت بین‌المللی نیست؛ مثل نحوه تمرین‌های او که از سوی خود مارتین فورد هم زیر سوال رفته بود اما به هرحال شاید انگیزه‌های مالی این جوان ۳۰ ساله را تا این مرحله جلو برده و نتیجه‌اش شده این رسوایی.

دو: اگر جزئیات این ماجرا را نمی‌دانید خیلی مختصر توضیح بدهیم که سجاد غریبی یک جوان متولد ۱۳۷۰ در اهواز است که در بوشهر بزرگ شده و از اواسط دهه ۱۳۹۰ در اینستاگرام مشهور شد. به خاطر فیزیک درشت و شکل و شمایل او لقب هرکول ایرانی یا هالک ایرانی را برایش انتخاب کردند. در این مقطع توجه بسیاری از رسانه‌های خارجی به او جلب شد و عکس او را در کنار قهرمانان پرورش‌اندام و وزنه‌برداران المپیکی منتشر کردند. سجاد غریبی اما در واقع در هیچ‌کدام از این دو گروه جای نمی‌گرفت.

نه به طور حرفه‌ای در مسابقات معتبر پرورش‌اندام شرکت کرده بود و نه توان رقابت با وزنه‌برداران را داشت. او به گفته خودش صرفا دوره‌ای سابقه بدنسازی و بعد رشته بوکس را دارد. در اینستاگرامش عکس و کلیپ‌هایی منتشر می‌کرد که از همان زمان عده‌ای مدعی شدند این تصاویر جعلی و فتوشاپی است. سجاد اما می‌گفت این انتقادها از روی حسادت است و برای چهره‌های قلچماق مسابقات WWE و MMA کُری‌خوانی می‌کرد.

در این فاصله چند مرتبه شایعه حضور او در مسابقات کشتی‌کچ آمریکا مطرح شد که صلاحیت او مورد تایید قرار نگرفت و ماجرا مسکوت ماند. یک بار هم گفت می‌خواهم بروم سوریه و با داعش بجنگم که از این ادعا هم خبری نشد. یکی از افرادی که از چند سال پیش حریف رجز‌خوانی‌های سجاد غریبی در فضای مجازی بود، همین مارتین فورد انگلیسی است. کسی که رسانه‌ها به او لقب ترسناک‌ترین مرد جهان را دادند.

سه: او ابتدا یک جوان ۸۰ کیلوگرمی و ورزشکار کریکت بود که بعد از یک مصدومیت مدتی خانه‌نشین می‌شود و بعد کلا مسیر دیگری را انتخاب می‌کند. او الان با ۱۵۰ کیلوگرم وزن و ۲ متر و ۳ سانتیمتر قد بازیگر و مدل شده. خلاصه بعد از چند سال کشمکش بین او و سجاد غریبی در فضای مجازی بالاخره مقدمات مبارزه آنها جور شد. مارتین فورد گفته بود می‌دانم این پسر توان مقابله با من را ندارد اما از حواشی فضای مجازی او خسته شدم و یک بار می‌خواهم این بازی خسته‌کننده را تمام کنم. خلاصه قضیه شوخی‌شوخی جدی شد و قرار است سیزدهم فروردین ماه این دو نفر به سبک مسابقات ورزش‌های رزمی ترکیبی داخل رینگ و در لندن باهم مبارزه کنند. انجمن بوکس حرفه‌ای هم این مسابقه را تایید کرده و حامیان مالی متمولی هم پشت ماجرا ایستادند.

چهار: با ویدئویی که دیروز منتشر شد، سرنوشت مسابقه ۱۳ فروردین سجاد غریبی و مارتین فورد از الان مشخص است. مهم‌ترین نکته‌ هم تفاوت قد این دو نفر است. اصلا دست سجاد غریبی به صورت این آدم نخراشیده نمی‌رسد که بخواهد به او مشت بزند. سجاد غریبی قبلا در مصاحبه‌هایش گفته بود ۱۸۸ سانتیمتر قد دارد و یک بار در پاسخ به اینکه نگران تفاوت قد با مارتین فورد نیست گفته بود: «بلندی قد مشخص نمی‌کند که چه کسی در رینگ بازی انرژی بیشتری دارد و بیشتر می‌تواند مقاومت کند.

در رینگ مسابقه، تجربه حرف اول را می‌زند و مهم این است چه کسی در رینگ انرژی بیشتری دارد و ضربات محکم‌تری می‌زند که بیشتر بر اساس تجربه و آموختن تاکتیک‌های رینگ به دست می‌آید.» از سوی دیگر تفاوت جثه این دو نفر خیلی به چشم می‌آید. در توجیه این مسئله البته سجاد غریبی از مدتی پیش عنوان کرده در حال کاهش وزن است و از ۱۸۰ کیلوگرمی که قبلا می‌گفت الان صحبت از ۱۳۵ کیلوگرم می‌کند. اگر مصاحبه‌های او را بخوانید شاید دلتان بسوزد و بگویید یعنی این بنده‌خدا تا این اندازه خوش‌خیال است؟ نه. یک احتمال وجود دارد که او ‌ با انگیزه کسب درآمد وارد این بازی شده است.

پنج: برای مسابقه دوم آوریل سجاد غریبی و مارتین فورد از مدتی‌پیش بلیت فروشی شروع شده که قیمت پایه هر بلیت ۴۰ پوند معادل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. محل برگزاری این مبارزه یعنی سالن o2 arena حدود ۲۰ هزار نفر ظرفیت دارد و با فرض پر شدن تمام صندلی‌ها ۳۰ میلیارد تومان بلیت‌فروشی انجام می‌شود. حتما درصدی از عواید حاصل از این برگزاری این مبارزه نصیب سجاد غریبی و اسپانسرهایش می‌شود. از سوی دیگر صفحه اینستاگرام او به این بهانه رونق بیشتری گرفته.

اینستاگرام هالک ایرانی در حال حاضر ۷۲۸ هزار نفر فالوئر دارد که بیش از ۳۰ هزار نفر آنها ظرف یک ماه اخیر به این جمع اضافه شدند. یا آخرین ویدئوی او که ۵ روز پیش پست شده و مربوط به آخرین تمرین او در ایران است، بیش از ۶۰۰ هزار بار دیده شده. این در حالی است که مارتین فورد ۳٫۴ میلیون فالوئر دارد. بنابراین تعجبی ندارد که جاذبه جنون‌آمیز درآمدهای هنگفت اینستاگرامی، هالک ایرانی را به این مهلکه کشانده باشد.

کدخبر: ۴۴۳۹۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1564415049

    فقط نخواسته حرکاتش رو لو بده نگران نباشی د ۲۰ ثانیه هم دوم بیاره افتخار میکنن فوت کنه می افته سجاد