کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۴۸۴۹
تاریخ خبر:

رزومه جالب جدیدترین چهره نظامی ‌انتخابات

روزنامه هفت صبح | سرتیپ محمدحسن نامی که به تازگی برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی کرده، ششمین چهره نظامی یا دارای سابقه نظامی است که به نظر می‌رسد قرار است در انتخابات پیش‌رو حاضر باشد، اما از دو روز پیش که اسم او به عنوان یکی از نامزدها مطرح شده، یک نکته در رزومه‌اش توجه‌ها را جلب کرده است: دارای مدیریت کشورداری از دانشگاه کیم ایل سونگ کره شمالی!

طبیعتا درهای بسته کره شمالی به روی جهان، درس خواندن یک ایرانی در این کشور را عجیب می‌کند، اما وقتی بیشتر درباره ماجرا تحقیق کنیم، می‌بینیم که آقای نامی بعد از تمام شدن جنگ به عنوان نماینده ارتش به کشور کره شمالی اعزام شده و چندسالی آنجا بوده است. احتمالا در همان دوران به این نتیجه رسیده که از زمان بهترین استفاده را بکند و تحصیلاتش را هم ادامه دهد، آن هم در رشته عجیب کشورداری.

دانشگاه کیم ایل سونگ که اسمش را از بنیانگذار این کشور گرفته، اولین و معتبرترین دانشگاه این کشور است و گویا از سال ۱۹۵۴ دانشجوی خارجی قبول می‌کرده و درحال‌حاضر هم حدود ۱۰۰ دانشجو از ۳۳ کشور از جمله چین، روسیه، ویتنام، فرانسه، مغولستان و بریتانیا در دانشگاه پیونگ‌یانگ ثبت‌نام شده‌اند، اما مطالعات اصلی آنها محدود به تحصیل در زبان کره‌ای است.

با این وجود آنها می‌توانند در مقاطع بعدی رشته‌های دیگر را هم انتخاب کنند. اینطور که در منابع مختلف آمده، دانشگاه کیم ایل سونگ در یک زمین سرسبز ۱۵ هکتاری ساخته شده و یک ساختمان ۱۲ طبقه میزبان دانشجویان خارجی آن است. از این حرف‌ها گذشته، آقای نامی یک موضوع بامزه دیگر در رزومه‌اش دارد؛ اینکه در زمان ریاست او در سازمان جغرافیایی، مساحت ایران از ۱۶۴۸۱۹۵ کیلومترمربع به ۱۸۵۰۰۰۰ کیلومترمربع افزایش پیدا کرد.

ممکن است با خودتان فکر کنید که این تغییر مساحت به دلیل اضافه شدن یکسری مناطق به ایران اتفاق افتاده که خب چنین چیزی در تمام سال‌های اخیر اتفاق نیفتاده است، بلکه ماجرا از این قرار بوده که وقتی آقای نامی به این سازمان می‌رود، یکسری سلسله‌مطالعه و پژوهش انجام می‌شود و در زمینه فعالیت‌های سازمان تحولاتی اتفاق می‌افتد که منجر به بازنگری در روش حساب‌وکتاب مساحت ایران می‌شود؛ بازنگری‌ای که در نهایت باعث می‌شود ما بفهمیم کشورمان ۱۵۲ هزار کیلومتر بزرگ‌تر از چیزی است که از زمان رضاخان فکر می‌کردیم!

کدخبر: ۳۸۴۸۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر