کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۱۶۸۹
تاریخ خبر:

رد پای مجری من‌وتو در اختلاس سایپا

روزنامه هفت صبح | ‌ آیه دریس مجری شبکه من‌وتو از مسئولان سابق سایپا ۱۸میلیارد تومان پول گرفته بود! دو روز پیش در جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مسئولان سابق سایپا مشخص شد به حساب یکی از مجریان شبکه من‌وتو ۱۸میلیارد تومان پول واریز شده. شخصی به نام آیه دریس که سال ۹۴ از کشور خارج شده و امروز در لندن با شبکه من‌وتو همکاری می‌کند.

پرونده مسئولان سابق سایپا در رابطه با اخلال در نظام توزیع ۱۶۷هزار و ۸۳۴دستگاه خودرو با انحصار و رانت است. همینطور فعالیت از طریق فعالیت شرکت هرمی به مبلغ ۲۶میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان و پولشویی به میزان سه هزار و ۲۰۰میلیارد تومان با ۲۶۰حساب بانکی. یعنی با پرونده پُر و پیمانی طرفیم که این حاشیه‌اش خیلی دیده شد.

حسینی نماینده دادستان هنگام قرائت کیفرخواست گفت:«بر اساس کیفرخواست پرونده جای تامل دارد از حساب‌های وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی [متهمان ردیف اول و دوم پرونده] در شرکت شهاب پارس بالغ بر ۱۸میلیارد تومان به حساب خانمی واریز شده که بنا بر تحقیقات به عمل آمده این خانم مجری شبکه ضد انقلاب «من و تو» و مجری «مرجان تی‌وی» بوده که در سال ۹۴ از کشور خارج شده است.»

ماجرا به نوعی یادآور پرونده مرجان شیخ الاسلامی است که نامش در پرونده فساد پتروشیمی به میان آمد و الان همراه با همسرش مهدی خلجی از همکاران شبکه‌های ضد انقلاب در خانه چند میلیون دلاری در آمریکا زندگی می‌کنند. البته در کیفرخواست دقیقا به نام آیه ادریس اشاره نشده بود اما محمد فراهانی سردبیر سایت میزان (متعلق به قوه قضائیه) روی توئیتر افشا کرد که:

«شخصی که روبه‌روی بزرگ‌ترین غارتگر اموال ایران نشسته و مصاحبه می‌کند نامش آیه ادریس (البته اسم اصلی او آیه دریس است) است، فردی که در پرونده شرکت خودروسازی سایپا ۱۸میلیارد تومان از اموال مردم ایران را به جیب زده و حالا در شبکه من‌وتو با پول مردم ایران تهیه‌کننده و مجری است.»

اشاره او به تصویری است که آیه ادریس از مصاحبه با فرح پهلوی روی صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است. این شخص هنوز واکنشی به این موضوع نداشته و در اینستاگرام فقط عکس‌هایی از گشت‌وگذارش در لندن منتشر کرده است.

کدخبر: ۲۸۱۶۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر