کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۱۴۵۴
تاریخ خبر:

رد ادعای مینو محرز درباره توقف واکسن کوبا و ایران

رییس انستیتوپاستور ایران با رد اظهارات مینو محرز مبنی بر منتفی شدن واکسن کرونای ایرانی - کوبایی می‌گوید نمی‌داند او با چه هدفی چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند

به گفته دکتر علیرضا بیگلری خانم دکتر محرز مسوول گفته‌های خودشان هستند. ما نمی‌دانیم چرا و با چه هدفی چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند. ما به صورت کاملا مشخص در زمینه تولید مشترک واکسن کرونا با کوبا، توافق‌نامه داریم، کار پیش رفته، سلول بانکی را گرفته‌ایم و کارآزمایی بالینی را انجام دادیم و مراودات دو کشور در این زمینه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه به صورت هفتگی در زمینه واکسن کرونای ایران و کوبا، با طرفین جلسات هفتگی منظم داریم، گفت: من نمیدانم چرا خانم دکتر محرز این اظهارات را مطرح می کنند و تعجب می‌کنم. این اظهارات خیلی عجیب است.

بیگلری ادامه داد: بنابراین طی قرارداد بسیار روشنی که نه تنها در این یک واکسن، بلکه در پلتفرم واکسن‌هایی که با کوبا داریم و واکسن کرونا هم یکی از آن ها است، کار انجام شده است. از یکسال قبل کار را آغاز کردیم، جلسات‌مان به طور مرتب برگزار می شود و بانک سلول تولید این واکسن گرفته شده، مقدمات تولید انجام شده و اولین بچ تولید شده و تا چند روز آتی تحویل خواهد شد.

وی گفت: مجوز مصرف اضطراری واکسن پاستوکووک تازه صادر شده و بعد از مجوز اضطراری هم طبق قرارداد تولید داریم. در عین حال اکنون کارآزمایی بالینی هم تمام شده و تزریق ها انجام شده و امیدواریم نتایج اولیه آن تا پایان مرداد ماه قابل تحلیل باشد که البته تا اینجا کار به خوبی پیش رفته و مطمئن‌ترین کلینیکال ترایالی است که تاکنون در کشور انجام شده است.

بیگلری تاکید کرد: باز هم دلیل این اظهارات را متوجه نمی شویم. همکاری و توافق ما با کوبا توافق کوتاه مدتی برای یک واکسن نیست، بلکه گسترده‌تر است.

وی گفت: بنابراین اکنون کارازمایی بالینی واکسن پاستوکوک تمام شده است و منتظر نتایج آن هستیم. مجوز مصرف اضطراری هم که هفته پیش داده شد و بعد از آن است که ما اجازه تولید پیدا می‌کنیم.

رییس انستیتوپاستور ایران گفت: در حال حاضر هم بچ اولیه واکسن تولید شده است و تولیدات بعدی هم به مرور با نصب تجهیزات مقدار تیراژ تولید به شدت افزایش می‌یابد.

کدخبر: ۴۰۱۴۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • kia_li.

    داستانی درست کردین با این واکسن داخلی هر ماه میگین دوماه دیگه میاد