کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۸۲۸۷
تاریخ خبر:

ردپای ناصرالدین شاه قاجار در شکل‌گیری اسراییل

خبرگزاری فارس امروز در نوشته‌ای به ردپای ناصرالدین شاه قاجار در شکل‌گیری اسراییل پرده برداشت: ناصرالدین قاجار در نخستین سفر فرنگش در فرانسه با یکی از افراد خاندان روچیلد و به‌ قول خودش «روچیلد معروف یهودی» دیدار داشته و در سفرنامه‌اش نوشته است: «روچیلد معروف یهودی هم که بسیار با دولت [ثروتمند] است به حضور آمد، صحبت شد، حمایت یهودی‌ها را زیاد می‌کرد و از یهود ایران عرض می‌کرد که باید آسوده باشند. به او گفتم شنیده‌ام شما برادرها هزار کرور پول دارید. من بهتر می‌دانم که پنجاه کرور به یک دولت کوچک یا بزرگی بدهید، مملکتی را بخرید و آنچه یهود در دنیا هست آنجا جمع بکنید و خودتان رئیس آن‌ها بشوید و همه را آسوده راه ببرید و این طور متفرق نباشید. بسیار خندیدم و جواب نداشت به ما بدهد و به او حالی کردم که من به جمیع ملل خارجه که در ایران هستند، حامی هستم».

جالب اینکه همین روچیلدها که خاندانی ثروتمند با قدمت بیش از ۳۰۰ سال در سراسر اروپا هستند در قرن بیستم برای تأسیس رژیم صهیونیستی پیشقدم شدند و اصلاً «اعلامیه بالفور» که به تشکیل رژیم صهیونیست‌ها در فلسطین منجر شد خطاب به «والتر روچیلد» بانکدار یهودی و سیاستمدار انگلیسی و یکی از افراد پرنفوذ همین خاندان بود.

کدخبر: ۴۵۸۲۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mohammad.s.f.n

    جالبه، همیشه صحبت سر این بود که قاجارها بی عرضه و بی کفایت بودند و چوب حراج زدن د به مملکت و … اما ظاهرا خیلی هم اینطور نبوده??

  • _user_1561007615

    شایدم99ساله!!!