کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۶۷۵۴
تاریخ خبر:

رتبه نخست مرسدس بنز در فروش خودروهای لوکس

روزنامه هفت صبح | بنز آنقدر ماشین‌های خوبی تولید می‌کند که ایرانیان از دیرباز، شاید از همان زمان که اولین خودروها در عصر قاجار وارد ایران شدند!‌ آن را به‌عنوان نماد کیفیت، سرعت و لاکچری ‌بودن می‌شناسند و اگر بخواهند از ماشینی تعریف کنند، می‌گویند «مثل بنز می‌مونه!»

اما این باور چقدر در تحولات روز صنعت خودرو صحت دارد؟‌ گفتنی است که هنوز هم مرسدس بنز تاحد زیادی برتری و استیلای خود را در بازارهای خودرو حفظ کرده و گویا باید به ایرانیان حق داد که این برند پرسابقه‌‌ و شهیر صنعت خودرو را به عنوان نماد ماشین باکیفیت بشناسند!

طبق آمار منتشره از فروش خودروسازان از ژانویه‌ تا سپتامبر ۲۰۲۰، مرسدس بنز توانسته ‌ در ۲۸ کشور از ۶۰ کشور مهم در بازار خودروهای لوکس رتبه‌ی نخست را به خود اختصاص دهد. رتبه دوم با اختلاف ۱۱ کشور به هموطن و رقیب مرسدس بنز یعنی ب.ام.و رسیده است‌ اما در میان این ۲۸ کشور، چه کشورهایی بیشتر پذیرای مرسدس بنز شدند و مدل‌های گوناگون آن را به عنوان سلاطین خیابان‌های‌شان پذیرفتند؟

* یک: استرالیا:‌ مرسدس بنز کلاس C در استرالیا رتبه نخست فروش خودروهای لاکچری را با آمار فروش ۶۸۰۰ دستگاه کسب کرده است. مدل‌های سدان و استیشن کلاس C در استرالیا میان خریداران متوسط رو به بالا بسیار پرطرفدار هستند و بازار دست دوم خوبی را نیز تجربه می‌کنند. بنز در استرالیا انتخاب خریداران متمول‌تر نیز هست.

* دو: کانادا:‌ در کانادا رقابت سنگینی میان آئودی Q5 از یکسو و مرسدس بنز GLC از سوی دیگر در سال ۲۰۱۹ جریان داشت که سرانجام با برتری بنز خاتمه یافت. اگرچه در سال ۲۰۲۰ نیز رقابت بر‌سر پرفروش‌ترین مدل میان لاکچری‌ها بسیار سنگین‌تر بود اما در نهایت این مرسدس بنز GLC بود که مقتدرانه جایگاهش را حفظ کرد.

* سه: فرانسه:‌ فرانسوی‌ها اگرچه عِرق خاصی ‌ روی مدل‌های مختلف پژو، رنو و دی‌اس دارند اما انگار پولدارهای‌شان نتوانسته‌اند در برابر جاذبه‌‌ مرسدس بنز مقاومت کنند. مدل‌های کلاس A سدان، AMG GT 63S و سری SL پرطرفدارترین‌های بنز در فرانسه هستند.

* چهار: آلمان:‌ مرسدس بنز در موطن خود سال‌هاست رقابت تنگاتنگی با آئودی و ب.ام.و دارد و عنوان پرفروش‌ترین‌ لاکچری‌ها مدام میان این برندها دست به دست می‌شود‌ اما در آخرین بازی خانگی به نظر می‌رسد این مرسدس بنز کلاس C باشد که توانسته رقبای سرسخت خود را کنار زده و بر صدر بنشیند.

* پنج: مکزیک‌: مرسدس بنز در منطقه‌‌ آمریکای شمالی فراز و فرود بسیاری داشته و در کانادا و ایالات متحده با رقبای زیادی دست و پنجه نرم کرده است‌ اما گویا مکزیکی‌های ثروتمند علاقه‌‌ زیادی به مرسدس بنز، به خصوص کلاس C، دارند و فروش آن در مکزیک بیش از ۷ درصد در سال‌های اخیر رشد داشته است.

کدخبر: ۳۵۶۷۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر