کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۷۲۱۷
تاریخ خبر:

ربودن مرد کارخانه‌دار و درخواست ۱۳۰‌میلیارد تومان

‌ سه مرد در نقش مامور اقدام به ربودن مرد کارخانه‌دار کرده و برای رهایی او درخواست ۱۳۰ میلیارد تومان کردند که دستگیر شدند.سردار لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: در ساعت ۱۰ صبح روز دوم شهریورماه سال جاری مرد میانسالی با مراجعه به کلانتری ۱۱۸ ستارخان از ربوده شدن برادرش به نام صفر ۵۰ ساله توسط سه نفر سرنشینان خودروی پژو۴۰۵ نقره‌ای رنگ با چراغ گردان در محدوده ستارخان به مأموران کلانتری اعلام شکایت کرد. پرونده با موضوع آدم‌ربایی تشکیل و به جهت رسیدگی تخصصی به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران در اختیار کارآگاهان اداره ۱۱ معاونت مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

*** آدمربایی ۱۳۰ میلیاردی در تهران
برادر شاکی با حضور در اداره یازدهم به کارآگاهان گفت: برادرم صفر کارخانه سنگ‌بری در جنوب تهران دارد و روز حادثه پس از خارج شدن از منزلش در خیابان ستارخان تهران، توسط سه نفر سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو۴۰۵ ربوده شده است. در تماس تلفنی آدم‌ربایان،‌ آنها در قبال آزادی برادرم درخواست ۱۳۰ میلیارد تومان وجه نقد یا معادل آن ارز و جواهرات دارند.

این مقام ارشد پلیس پایتخت در ادامه گفت: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی بلافاصله راهی محل وقوع جرم شدند که با انجام اقدامات پلیسی و کارآگاهی شماره پلاک خودروی تبهکاران مشخص شد. در ادامه تحقیقات، مالک خودرو به هویت سامان ساکن یکی از شهرستان‌های غربی استان تهران شناسایی شد. کارآگاهان در گام بعدی از تحقیقات خود با انجام اقدامات اطلاعاتی دریافتند سامان نیز یکی از اعضای آدم ربایان است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات جنایی خود با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم، مخفیگاه آدم ربایان را در محدوده غرب استان تهران شناسایی کردند و با در اختیار گذاشتن اطلاعات به دست آمده به بازپرس سهرابی شعبه نهم دادسرای امورجنایی تهران دستور دستگیری تبهکاران صادر شد.

*** دستگیری آدمربایان
سردار لطفی افزود: کارآگاهان در روز چهارشنبه ۶ شهریور ماه در یک عملیات پلیسی و ضربتی موفق شدند سه نفر آدم‌ربا را دستگیر و صفر را از چنگال تبهکاران آزاد کنند. در ادامه عملیات، با بازرسی از مخفیگاه آنها یک کلت کمری به همراه فشنگ جنگی، گاز اشک آور، شوکر و سه قبضه چاقو کشف و ضبط شد.

سردار لطفی با بیان این‌که تبهکاران در تحقیقات صورت گرفته به جرم خود معترف شدند اظهار داشت: آدمربایان در ادامه تحقیقات تخصصی‌تر انگیزه‌شان را گرفتن پول عنوان داشتند و گفتند: سامان با توجه به شناختی که از شاکی داشت پیشنهاد ربایش او را به ما داد که با طرح ریزی نقشه و با جعل عنوان مأمور، جلوی مسیر حرکت صفر را گرفتیم و بلافاصله او را ربودیم و در تماس با خانواده‌اش درخواست ۱۳۰ میلیارد تومان کردیم که به مقصودمان نرسیدیم و دستگیر شدیم.

سردار علیرضا لطفی‌، رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: با تلاش بخش معاونت جرایم جنایی که منجر به کشف این پرونده شد‌، تبهکاران نیز با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی هستند.

کدخبر: ۳۴۷۲۱۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر