کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۰۷۳۱
تاریخ خبر:

راه دشوار پرسپولیس برای فرار از مهلکه اول فصل

روزنامه هفت صبح | پرسپولیس در فصول گذشته هر بار شروعی خوب در لیگ برتر داشت، در نهایت توانست به مقام قهرمانی هم برسد. این اتفاق فصل گذشته رخ نداد و استقلال قهرمان شد. حالا پرسپولیس اگر می‌خواهد دوباره قهرمانی را از چنگ استقلال در بیاورد، باید لیگ را خوب شروع کند. آن هم در دوره‌ای که در شروعش بازی‌های نسبتا دشواری را پیش رو دارد.

هفته اول: تارتار عصبانی
با اتفاقی که در فصل گذشته رخ داد، مهدی تارتار از خودش در برابر اتهامات دفاع کرد. تیم او در نیم‌فصل دوم، پرسپولیس را در اصفهان متوقف کرد و همین تساوی نقش مهمی در عقب ماندن پرسپولیس از کورس قهرمانی و در نهایت قهرمان شدن استقلال داشت. تارتار که یک پرسپولیسی متعصب است، این روزها حسابی از دست مدیران این باشگاه شاکی است.

او معتقد است ‌ این تیم سینا اسدبیگی هافبک ذوب‌آهن را به شکل غیرقانونی جذب کرده ‌. اسدبیگی هافبک دفاعی و بازیکن کلیدی ذوب‌آهن بود و غیبت او تارتار را نگران و البته عصبانی کرده است. به همین دلیل تقابل پرسپولیس و ذوب‌آهن در اصفهان، از یک بازی معمولی به یک بازی حیثیتی و احتمالا پرحاشیه تبدیل خواهد شد که اصلا به سود پرسپولیس نخواهد بود.

هفته دوم؛ پرسپولیسی‌های فولاد
پرسپولیس در هفته دوم میزبان است اما میهمانش تیمی مدعی و گردن‌کلفت است که به راحتی امتیاز نمی‌دهد. البته معمولا در سال‌های اخیر پرسپولیس همواره در برابر فولاد نتایج خوبی گرفته و حتی در اهواز هم این تیم را شکست داده ‌ اما حکایت این بازی متفاوت است. فولاد نسبت به فصول گذشته هماهنگ‌تر و پرستاره‌تر شده و البته بازیکنانی در ترکیب دارد که مقابل پرسپولیس بسیار باانگیزه هستند.

سعید آقایی و احسان پهلوان فصل گذشته در پرسپولیس بازی می‌کردند و به دلایلی از این تیم جدا شدند و بی‌شک برای اثبات توانایی‌های خود مقابل تیم یحیی باانگیزه بازی خواهند کرد. حضور اشکان دژاگه هم جذابیت این بازی را بیشتر می‌کند و کاملا مشخص است که رویارویی پرسپولیس و فولاد در هفته دوم، با تمام تقابل‌های قبلی دو تیم فرق دارد.

هفته سوم؛ گربه سیاه اراکی
آلومینیوم اراک دو فصل است که در لیگ برتر حضور دارد و در همین دو فصل تبدیل به گربه‌سیاه پرسپولیس شده است. آنها دو بار در اراک بر پرسپولیس غلبه کرده‌اند و یک بار هم این تیم را در ورزشگاه آزادی از جام حذفی کنار زده‌اند. در واقع سه تقابل از پنج تقابل این دو تیم به سود آلومینیوم به پایان رسیده است!

چیزی که این بازی را برای پرسپولیس سخت‌تر می‌کند، برگزاری آن در اراک است چرا که آلومینیوم در خانه حتی یک امتیاز هم به پرسپولیس نداده است. نگاهی گذرا به سه بازی اول پرسپولیس در لیگ بیست و دوم نشان می‌دهد ‌ ممکن است تیم یحیی حتی نتواند نیمی از امتیازات این بازی‌ها را به دست بیاورد.

هفته هشتم؛ تراکتور احتمالا متحول شده
بزنگاه بعدی پرسپولیس بازی با تراکتور در آزادی است. با تغییر و تحولاتی که در تیم تبریزی دیده‌ایم، به‌نظر می‌رسد آنها هیچ شباهتی به تیم فصل گذشته که تا آستانه سقوط به لیگ یک هم پیش رفته بود نداشته باشند. یک کادر فنی خارجی باتجربه، چند بازیکن خوب داخلی و چند خارجی کارنامه‌دار، باعث شده‌اند تا از همین حالا به تراکتور به عنوان یک تیم مدعی سهمیه آسیا نگاه کنیم. طبیعتا بازی با چنین تیمی حتی در ورزشگاه آزادی هم آسان نیست و می‌تواند بعد از چهار بازی نسبتا آسان، تیم یحیی را به دردسر بیندازد.

هفته هشتم؛ سپاهان و سرخابی‌هایش
می‌توان این بازی را از همین حالا یکی از هیجان‌انگیزترین و احتمالا جنجالی‌ترین بازی‌های نیم‌فصل اول پیش‌بینی کرد. چند بازیکن فصل پیش سپاهان حالا پرسپولیسی هستند و تقابل آنها با تیم سابق‌شان جذاب خواهد بود‌ اما سپاهان هم با بازیکنان خوب فصل گذشته‌اش و همچنین محمد دانشگر و میلاد زکی‌پور و البته رامین رضائیان باانگیزه، از همین حالا برای این بازی لحظه‌شماری می‌کند. هرچند هنوز معلوم نیست که تقابل‌های این دو تیم مثل فصل گذشته در شهر ثالث برگزار می‌شود یا در خانه دو طرف.

هفته دوازدهم؛ دربی
مهم‌ترین بازی لیگ برتر در هر شرایطی همین بازی است. دربی تهران که گاهی به تنهایی سرنوشت مربیان تیم‌ها را هم تغییر داده است. البته اگر نتایج دو تیم در هفته‌های پیش از دربی چنگی به دل نزده باشد، باخت در این بازی، می‌تواند به منزله تیر خلاص برای مربی تیم بازنده باشد.

هفته چهاردهم؛ در خانه ژنرال
این بازی هم می‌تواند دردسرهای زیادی برای یحیی و شاگردانش ایجاد کند. گل‌گهر معمولا جلوی پرسپولیس خوب بازی می‌کند و امیر قلعه‌نویی در یکی دو فصل اخیر معتقد بوده که تیمش مقابل پرسپولیس قربانی اشتباهات داوری شده است. البته تیم او یک بار در خانه با نتیجه عجیب ۵ بر یک مغلوب پرسپولیس شده و قلعه‌نویی انگیزه‌های زیادی برای پاک کردن آن خاطره تلخ دارد. تقابل سعید صادقی با تیم فصل گذشته‌اش هم به حساسیت‌های این بازی دامن خواهد زد.

کدخبر: ۴۷۰۷۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر