کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۶۸۲۸
تاریخ خبر:

راهنمای عملی مشارکت در پذیره‌نویسی پالایش یکم

روزنامه هفت صبح | بالاخره پای ETF دوم به بازار سرمایه باز شد تا باقی‌مانده سهم دولت در چهار پالایشگاه در بورس عرضه شود. این صندوق پالایش یکم نام دارد و پذیره‌نویسی آن از دیروز چهارشنبه پنجم شهریورماه شروع شده و به‌مدت دو هفته تا ۱۹ شهریور ادامه خواهد داشت.

* یک: سقف سرمایه‌گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی ایرانی) در مجموع دو صندوق قابل معامله اول و دوم دولتی، پنج میلیون تومان تعیین شده است. یعنی چنانچه فردی یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان واحد دارا یکم را خریداری کرده باشد، اکنون می‌تواند به میزان سه میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان واحد پالایشی یکم را خریداری کند.

* دو: حداکثر تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی ایرانی دارای کدملی، پس از کسر میزان سرمایه‌گذاری همان فرد در صندوق دارا یکم، ۵۰۰واحد سرمایه‌گذاری است.

* سه:پذیره‌نویسی برای هر فرد دارای کدملی امکا‌ن‌پذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد. پس از اتمام پذیره‌نویسی و اخذ مجوز فعالیت صندوق از سازمان بورس و اوراق بهادار، سهام موضوع فعالیت این صندوق با اعمال ۲۰‌درصد تخفیف به قیمت پایانی سهم در روز معاملاتی قبل از شروع پذیره‌نویسی توسط سازمان خصوصی‌سازی به صندوق واگذار خواهد شد.

* چهار: فردی که اقدام به خرید سه میلیون تومان از پالایشی یکم کند شامل تخفیف ۲۰درصد خواهد شد. یعنی سه میلیون تومان پرداخت می‌کند و به میزان سه میلیون و ۶۰۰هزار تومان پالایشی یکم به قیمت پایانی روز گذشته سهام پالایشگاه‌های موجود در پالایشی یکم دریافت می‌کند.

* پنج: پذیره‌نویسی به‌صورت همزمان از روز چهارشنبه از طریق بورس اوراق بهادار تهران و شبکه بانکی کشور برای هر شخص حقیقی دارای کدملی امکان پذیر است و اشخاص حقوقی یا اتباع خارجی نمی‌توانند در این پذیره‌نویسی شرکت کنند. فرآیند پذیره‌نویسی تا ۱۹شهریورماه ادامه دارد.

* شش: پذیره‌‌نویسی واحدهای این صندوق برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) تنها از طریق کارگزاری‌‌های بورس و سامانه‌‌های آنلاین معاملاتی صورت می‌گیرد.

* هفت: اشخاص فاقد کد معاملاتی (کد بورسی) می‌توانند از طریق درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک‌های منتخب برای خرید واحدها اقدام کنند. هر شخص می‌تواند تنها یکی از این دو روش را انتخاب کند.

* هشت: متقاضیان دارای حساب در هر یک از بانک‌های منتخب می‌‌توانند از طریق مراجعه به درگاه‌‌های غیرحضوری و حضوری که توسط بانک‌های مربوطه اطلاع‌رسانی خواهد شد و با ورود حداقل اطلاعات مورد نیاز، نسبت به پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌‌گذاری مزبور اقدام کنند. چنانچه متقاضی به درگاه‌‌های غیرحضوری و حضوری بانک منتخبی که در آن بانک فاقد حساب است مراجعه کند، بانک‌‌ها مکلف به پذیرش و دریافت اطلاعات او هستند.

کدخبر: ۳۴۶۸۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر