کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۱۰۷۵
تاریخ خبر:

راهنمای خرید مجوز طرح ترافیک در سال ۱۴۰۰

روزنامه هفت صبح | دوربین‌های طرح ترافیک با پایان رسمی تعطیلات نوروزی از امروز ۱۴فروردین ماه روشن می‌شوند.برای همین کسانی که می‌خواهند وارد محدوده طرح ترافیک یا کاهش آلودگی هوا شوند باید مجوز داشته باشند.شرایط خرید این مجوز هم از امسال تغییر کرده است و برخلاف سال گذشته که می‌‌توانستید هزینه را بعد از تردد پرداخت کنید باید حتما از قبل مجوز را رزرو کنید.

* طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا از ساعت هشت و ۳۰دقیقه تا ۱۶ در پایتخت اجرا می‌شود و رانندگان یک بار خروج رایگان از ۱۴ و ۳۰دقیقه خواهند داشت. یعنی اگر شب در محدوده طرح ترافیک بمانید، باید برای خروج رایگان از محدوده طرح ترافیک تا ساعت دو و ۳۰دقیقه عصر صبر کنید. طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه اجرا نخواهد شد و تنها طرح کنترل آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق پنجشنبه‌ها برقرار است و نیازی به رزرو مجوز ندارد.

* امکان رزرو مجوز روزانه طرح از ظهر روز چهارشنبه هر هفته، برای هفته بعدی وجود خواهد داشت. متقاضیان در صورتی امکان رزرو مجوز روزانه طرح برای روزهای هفته‌‏ پیش رو را دارند که ظرفیت تکمیل نشده باشد.در صورتی‌که ظرفیت مجاز روزانه به پایان برسد امکان رزرو وجود نخواهد داشت و کسی که بدون رزرو مجوز وارد محدوده طرح ترافیک شود بیشترین هزینه خرید طرح ترافیک یعنی رقم ۷۸هزار و ۵۰۰تومان را به‌عنوان جریمه پرداخت خواهد کرد.

* مبلغ پرداختی بابت ثبت رزرو مجوز روزانه طرح برای ورود به محدوده‌ طرح ترافیک، در حساب شهروندی مسدود خواهد شد.این عدد ۶۳هزار تومان برای خودروی دارای معاینه فنی عادی، مبلغ ۴۴هزار و ۱۰۰تومان برای خودروی دارای معاینه فنی برتر و مبلغ هفت هزار تومان برای خودروی برقی یا هیبریدی است.

* صورتحساب نهایی پس از بررسی ترددهای خودرو حداکثر ۱۰روز پس از تاریخ رزرو شده صادر خواهد شد.سیستم به‌صورت اتوماتیک هزینه را از مبلغ مسدود شده کسر و مابقی آن به حساب عودت داده خواهد شد.در صورتی‏‌که خودروی شما در تاریخ مشخص شده تردد نکند، به میزان هفت هزار تومان از مبلغ مسدودی کسر و مابقی آن به حساب برمی‌گردد.

* امکان لغو رزرو مجوز روزانه طرح برای هر روز تا ساعت شش صبح همان‌روز امکان‌پذیر است.

* به منظور ثبت رزرو مجوز روزانه طرح برای ورود به محدوده‌ طرح ترافیک، شما باید حتما یک خودرو دارای معاینه فنی معتبر در حساب کاربری خود داشته باشید.

* درخواست‏‌های ثبت‏‌شده برای ‏رزرو مجوز روزانه طرح منحصر به پلاک خودرو مشخص است و در صورتی‏‌که دارای چند خودرو در حساب کاربری خود هستید، باید برای تردد هر یک جداگانه اقدام به ثبت رزرو کنید.امکان جابه‏‌جایی رزرو از یک خودرو به خودرو دیگر وجود ندارد و باید رزرو خودرو اول لغو و در صورت وجود ظرفیت برای خودروی دیگر ثبت رزرو انجام شود.

کدخبر: ۳۸۱۰۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر