کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۵۰۳۲
تاریخ خبر:

راهنمای خرید سیمکارت‌ عراقی برای زائران اربعین

روزنامه هفت صبح، احمدرضا نجفی | آسیاسل، زین و کورک تلکام، سه اپراتور فعال در عراق هستند که سیمکارت‌هایی با قیمت ۱۵ تا ۲۰هزار تومان عرضه می‌‌کنند. خرید سیمکارت عراقی به‌ صرفه‌تر از خدمات رومینگ اپراتورهای داخلی است. این مورد را دیگر همه می‌دانند. محاسبه‌های ساده نشان می‌دهند اگرچه ارسال پیامک با استفاده از سیمکارت‌های عراقی گران‌تر تمام می‌شود، اما هرطور حساب کنید مکالمه با سیمکارت‌های عراقی نسبت به سیمکارت‌های ایرانی ارزان‌تر تمام می‌شود. این اختلاف قیمت درباره اینترنت به اوج خود می‌رسد. با این‌حال هزینه‌ها نباید تنها ملاک انتخاب باشد.

طبیعتا سیمکارت‌های عراقی در این کشور آنتن‌دهی بهتری دارند. با این وجود بهتر است سیمکارت‌های داخلی را همراهتان به عراق ببرید. چراکه با این کار می‌توانید از اینترنت روزانه رایگان اپراتورهای داخلی استفاده کنید و در مواقع ضروری روی آنها حساب باز کنید. حالا که مطمئن شدید چاره‌ای جز خرید سیمکارت‌های عراقی نیست، باید بدانید سه اپراتور اصلی در این کشور فعال هستند. آسیاسل، زین و کورک هرکدام سیمکارت مخصوص زائر دارند که تنها ۳۰روز اعتبار دارد و قیمت آن بین ۱۵ تا ۲۰هزار تومان است. در این گزارش تعرفه‌ها و کدهای دستوری این سه اپراتور عراقی و تعرفه‌های رومینگ اپراتورهای داخلی را آورده‌ایم تا از بابت ارتباطات در عراق نگرانی نداشته باشید.

*** خدمات سیمکارت عراقی کورک‌‌تلکام
اپراتور عراقی سیمکارت کورک‌تلکام، ارزان‌ترین تعرفه مکالمه با ایران را دارد. طوری که هزینه هر دقیقه تماس از این سیمکارت با ایران ۲۶۰دینار، معادل دوهزار و ۶۰۰تومان هزینه دارد. همچنین تعرفه ارسال پیامک به ایران ۱۵۰دینار اعلام شده که معادل هزار و ۵۰۰تومان به ازای هر پیامک است. اگر همسفران شما هم از سیمکارت کورک‌تلکام استفاده می‌کنند، هزینه مکالمه با آنها برایتان کمتر خواهد بود. چراکه اپراتور کورک این امکان را فراهم کرده تا با شماره‌گیری #*۲۵۴ و پرداخت هزار و ۵۰۰دینار معادل ۱۵هزار تومان، شش‌نفر از همسفرانتان را که شماره کورک دارند، معرفی کنید تا تعرفه مکالمه داخل شبکه با آنها نیم‌بها محاسبه شود.

اپراتور کورک‌تلکام بسته‌های اینترنت را به‌صورت نامحدود در اختیار مشتریانش می‌گذارد. بسته یک‌روزه اینترنت نامحدود کورک دوهزار دینار قیمت دارد که می‌شود ۲۰هزار تومان، قیمت بسته نامحدود هفتگی سه‌هزار دینار معادل ۳۰هزار تومان و بسته نامحدود ماهانه کورک هفت‌هزار دینار معادل ۷۰هزار تومان قیمت دارد. باید توجه داشته باشید که برای فعال‌سازی هریک از بسته‌ها باید کد آن را به شماره ۲۵۰ پیامک کنید. کد بسته‌ها را می‌توانید با استفاده از کد دستوری #*۲۵۰ پیدا کنید.

اگر سوالی از پشتیبانی اپراتور کورک‌تلکام داشته باشید، شماره مرکز تماس آن ۴۱۱ است. البته به احتمال قوی نمی‌توانند با زبان فارسی با شما صحبت کنند. برای شارژکردن سیمکارت‌های کورک‌تلکام باید کد دستوری # کدشارژ *۲۲۱* را شماره‌گیری کنید. برای اطلاع از باقیمانده حساب، # *۲۱۱ کمک‌تان می‌کند و در نهایت اگر می‌خواهید لیست بسته‌های اینترنتی کورک را مشاهده کنید، می‌توانید از کد دستوری #* ۲۵۰ استفاده کنید.

*** خدمات سیمکارت عراقی زین
اپراتور زین هزینه هر دقیقه مکالمه با ایران را ۲۷۰دینار معادل دوهزار و ۷۰۰تومان در نظر گرفته است. هزینه ارسال پیامک طبق معمول ۱۵۰تومان معادل هزار و ۵۰۰تومان خواهد بود. بسته‌های ۲۵روزه اینترنت زین با حجم چهارگیگابایت عرضه می‌شوند و هفت‌هزار دینار قیمت دارند. با این حساب برای استفاده از آن باید ۷۰هزار تومان هزینه کنید. گزینه دیگر انتخاب بسته پنج‌گیگابایت ۶۰روزه است که ۱۵هزار دینار معادل ۱۵۰هزار تومان برایتان هزینه خواهد داشت.

طرح نیم‌بها کردن مکالمه در تماس با همسفران، برای سیمکارت‌های زین هم وجود دارد. طوری که می‌توانید با ارسال عدد ۲ به شماره ۲۰۳۴، شماره همسفرانتان را که از سیمکارت زین استفاده می‌کنند، وارد کنید و با آنها به صورت نیم‌بها مکالمه داشته باشید. هزینه استفاده از این امکان سیمکارت زین، پنج‌هزار دینار معادل ۵۰هزار تومان است. گفته می‌شود اغلب مدیران کاروان‌ها از سیمکارت زین در عراق استفاده می‌کنند.

مرکز خدمات و پشتیبانی زین با شماره تماس ۱۰۷ فعال است و اگر به مشکل خوردید، می‌توانید با این شماره تماس بگیرید. برای اعلام مانده موجودی حساب، کد دستوری #*۱۰۰ به کارتان می‌آید. شارژ سیمکارت با کد # کد شارژ *۱۰۱* انجام می‌شود و با شماره‌گیری #*۳۲۱ می‌توانید لیست بسته‌های اینترنتی این اپراتور را مشاهده کنید.

*** خدمات سیمکارت عراقی آسیاسل
هزینه تماس با ایران برای مشترکان سیمکارت آسیاسل عراق، ۲۸۰دینار به ازای هر دقیقه است که به پول ما می‌شود حدود دو‌هزار و ۸۰۰تومان. اگر بخواهید پیامک بفرستید، تفاوتی بین اپراتورهای عراقی وجود ندارد و تعرفه همه آنها ۱۵۰دینار معادل هزار و ۵۰۰تومان برای هر پیامک به مقصد شماره‌های ایرانی است. باید توجه داشته باشید که به‌جای این هزینه‌ها می‌توانید از بسته اینترنت همراه آسیاسل استفاده کنید و از طریق اینترنت با اقوام و دوستانتان در داخل ایران در ارتباط باشید. علاوه بر این، در عراق برای استفاده از سرویس همسفران سیمکارت آسیاسل باید عدد ۲ را به شماره ۲۹۳ پیامک کنید.

با این کار شماره‌های همسفرانتان را به آسیاسل معرفی می‌کنید تا هزینه مکالمه داخل شبکه با آنها نیم‌بها محاسبه شود. توجه داشته باشید که هزینه استفاده از این امکان، پنج‌هزار دینار معادل ۵۰هزار تومان است. شماره تماس پشتیبانی آسیاسل در عراق ۳۳۳ است و اگر به مشکل خوردید،‌ می‌توانید با این شماره تماس بگیرید. کد دستوری برای اعلام مانده‌حساب سیمکارت‌های آسیاسل #*۱۳۳ است و اگر بخواهید سیمکارتتان را شارژ کنید، باید کد دستوری# کد شارژ*۱۳۳* را شماره‌گیری کنید. همچنین برای مشاهده بسته‌های اینترنتی سیمکارت‌های آسیاسل، کد دستوری #*۲۹۹ به کارتان خواهد آمد.

*** تعرفه رومینگ اپراتورهای داخلی برای زائران اربعین
هرچند استفاده از سیمکارت‌های داخلی در کشور عراق زیاد به‌صرفه به نظر نمی‌رسد، اما در صورتی که نتوانستید سیمکارت عراقی بخرید یا حتی در مواقع ضروری می‌توانید از سیمکارت اپراتورهای داخلی هم برای مکالمه و پیامک استفاده کنید. ضمن اینکه اپراتورهای داخلی بسته‌های روزانه اینترنت رایگان با حجم کم برای زائران اربعین در نظر گرفته‌اند. اگر با استفاده از خدمات رومینگ با ایران تماس بگیرید، هزینه مکالمه به ازای هر دقیقه برای اپراتورهای ایرانسل و همراه اول، سه‌هزار و ۲۰۰تومان است. اگر از ایران با شما تماس بگیرند، در هردو اپراتور ایرانسل، همراه اول معادل دو‌هزار و ۱۰۰تومان هزینه خواهد داشت. هزینه تماس از سیمکارت اپراتورهای داخلی به سه اپراتور خارجی در عراق، به ازای هر دقیقه مکالمه دوهزار و ۱۰۰تومان در نظر گرفته می‌شود.

فرقی نمی‌کند با سیمکارت ایرانی به کدام شبکه پیامک کنید، چه پیامک‌های داخل شبکه به ایران، چه پیامک‌های خارج شبکه به اپراتورهای عراقی، ۹۰۰تومان هزینه دارد. توجه داشته باشید که تعرفه ارسال پیامک به ایران برای سیمکارت‌های عراقی هزار و ۵۰۰تومان است. در هر حالتی دریافت پیامک برایتان هزینه‌ای نخواهد داشت. در صورتی که اشتباهی دستتان بخورد و دیتای گوشی‌ را روشن کنید، هر مگابایت مصرف آزاد اینترنت ایرانسل و همراه اول برایتان ۸۵۰تومان هزینه خواهد داشت.

همراه اول برای زائران در برخی از موکب‌های اربعین وای‌فای رایگان ارائه می‌کند که از ۱۵ تا ۳۰مهر فعال هستند. مشترکان این اپراتور در عراق می‌توانند با شماره‌گیری # *۷۲۷۲ از سرویس اعلام وضعیت استفاده کنند. این سرویس رایگان و بدون استفاده از اینترنت است. با این کد می‌توانید متنی کوتاه با حروف انگلیسی از وضعیت خودتان برای یک‌نفر ارسال کنید. بسته‌های اینترنت یک‌روزه همراه اول با حجم ۱۰۰مگابایت، ۲۵هزار تومان هزینه دارد. بسته‌های هفت‌روزه در سه‌حجم متفاوت عرضه می‌شوند. بسته ۲۵۰مگابایتی ۶۵هزار تومان، بسته ۵۰۰مگابایتی ۱۰۰هزار تومان و بسته یک‌گیگابایتی ۱۵۰هزار تومان برایتان هزینه خواهد داشت که گران‌‌تر از بسته‌های عراقی نیست.

ایرانسل علاوه بر ۱۰مگابایت اینترنت روزانه رایگان در خاک عراق، برای زائران اربعین روزانه ۱۰۰مگابایت اینترنت رایگان در شهرهای مرزی مهران، خسروی، شلمچه و چذابه در نظر گرفته است. بسته‌های اینترنت ایرانسل برای زائران اربعین، همگی هفت‌روزه است. بسته ۷۵مگابایتی اینترنت ۲۰هزار تومان، بسته ۱۵۰مگابایتی ۴۰هزار تومان، بسته ۳۰۰مگابایتی ۷۵هزار تومان، بسته یک‌گیگابایتی، ۱۵۰هزار تومان هزینه دارد.

کدخبر: ۲۸۵۰۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر