کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۱۱۰۹
تاریخ خبر:

راهنمای خرید خودرو باکیفیت در عصر تحریم

هفت صبح| با وجود فشار سخت و سهمگین تحریم‌های آمریکا روی صنعت خودرو ایران، هنوز هم تعداد نسبتا زیادی خودرو در خطوط تولید خودروسازان وطنی حضور دارند که علاوه بر ظاهر و امکانات و ایمنی مناسب از کیفیت ساخت بالایی برخوردار بوده و قابلیت اعتماد مشتریان را دارند. این محصولات که عمدتا در سه سال اخیر از سوی خریداران با بیشترین استقبال و بالاترین اطمینان روبرو بوده‌اند، گرچه در ماه‌های اخیر بعضا تا دو برابر افزایش قیمت داشته‌اند اما همچنان در قیاس با محصولات وارداتی از اولویت بالاتری برای خرید برخوردارند.

طبق بررسی مداوم و پیوسته شرکت بازرسی و استاندارد ایران در کشور ۱۴ خودرو مختلف ۴ستاره حضور دارند که در گزارش امروز به ۱۲ مورد از آنه می‌پردازیم. البته دو مدل از آنها انواعی مشابه منتهی مجهز به گیربکس دستی هستند که نیاز نیست مجددا آنها را یادآوری کرد. در عین حال چنان که در خلال گزارش‌های پیوسته هفت صبح در طول همین هفته نوشتیم، صنایع داخلی حدود ۱۶ اتومبیل ۳ستاره و ۱۲ مدل ۲ستاره هم تولید می‌کنند که در سطحی پایین‌تر از خودروهای این گزارش قرار داشته و ارزش خرید پایین‌تری دارند. ببینیم این ۱۲ خودرو ۴ستاره و کیفی چقدر ارزش خرید داشته و چه ویژگی‌هایی دارند.

تندر پارس
نسخه فیس‌لیفت و وطنی پارس‌خودرو به لحاظ موتور، گیربکس و پلتفرم هیچ فرقی با تندر۹۰ و تندرپلاس ندارد اما در مقایسه با این دو خودرو از نمای عقب متفاوتی برخوردار است. تندر پارس که بهایی معادل ۹۰ میلیون تومان دارد، جزو محصولات پرفروش رنو در بازار ایران بوده است. همچنین گزارش مخاطبان هفت صبح که تجربه خرید و استفاده از این محصول را داشته‌اند، کیفیت ساخت بالای تندر پارس را تایید می‌کند.

تندر پلاس
نسخه ۲۰۱۰ داچیا لوگان که از سال گذشته با یک تاخیر ۷ساله وارد خط تولید ایران خودرو شده و طرفداران بسیاری دارد. بهبود تناسبات ظاهری لوگان فیس‌لیفت مخصوصا در نمای جلو و عقب باعث شده تا اندکی خودرو جلال و جلوه یابد. در عین حال فرم کابین با تغییراتی به نمای داخلی ساندرو نزدیک شده تا تندرپلاس با اخذ بهایی بالاتر، چیزی بهتر و بیشتر از تندر۹۰ و تندر پارس در اختیار خریداران قرار دهد.

پژو ۲۰۷
نسخه پلاس و ارتقایافته ۲۰۶ که با حرکت هوشمندانه شرکای ایرانی و برزیلی پژو تولید شده و از قضا پس از تولید در سال ۹۶، توانسته جایگاه خوبی برای خود در بازار به دست آورد. ۲۰۷ که در دو گونه دستی و اتومات نمره ۴ستاره کیفی را دریافت کرده، اتومبیلی هم‌شکل و هم‌اندازه با ۲۰۶ است اما امکانات بیشتر و طراحی جدیدتری دارد. همین عوامل هم موجب شده تا نسبت به پژو ۲۰۶ خودرو گرانتری باشد.

رنو ساندرو
محبوب‌ترین هاچ‌بک رنو در یک دهه اخیر همین داچیا ساندرو است که در انواع معمولی و استپ‌وی تواسنته سالانه تا ۵۰ هزار خریدار ایرانی را به سمت این برند فرانسوی بکشاند. این خودرو که به لحاظ امکانات و تجهیزات رفاهی ارتباطی در رتبه پایینی قرار دارد، بیش از ظاهر و ادوات، نان کیفیت ساخت بالا و ایمنی مناسبش را می‌خورد. اغلب خریداران ساندرو تایید کرده‌اند سان محصول رنو دوام شگفت‌انگیزی دارد!

بسترن بی۳۰
به طرز عجیب و غریبی خود را در لیست خودروهای ۴ستاره جا کرده درحالی نصف امکانات ایمنی و رفاهی‌اش را در چین جا گذاشته است! اصلا یکی از شکاف‌های عمده گزارش های هر ماهه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران همین خودرو چینی نه چندان مدرن و مجلل است که از حدود ۵سال قبل در چین تولید شده و به لطف ادعای همکاری با فولکس، توانسته در جمع بزرگان جلوه‌گری کند.

هاوال اچ۲
اغلب کسانی که در گزارش های خارجی راجع به هاوال اچ۲ نوشته‌اند، این محصول اقتصادی و پرفروش را یک خودرو ساده، راحت و بادوام معرفی کرده‌اند. اچ۲ که در سال‌های اخیر در شمار پرفروش‌ترین خودروهای کشور چین هم بوده، به مدد موتوری ۱۴۰ اسبی، اعتبار بالای سازنده چینی (گریت وال) در صنعت خودرو چین و نیز همکاری با قطعه‌سازان بزرگ آمریکایی و ژاپنی، یک اتومبیل قابل اطمینان است.

هیوندای اکسنت
یکی از خودروهای باکیفیت، کم‌دردسر و خوش‌آتیه کرمان موتور که می‌توانست علاوه بر مصرف‌کنندگان عادی، برای ناوگان تاکسی های داخل شهری هم مورد استفاده قرار گیرد همین اکسنت بلو محصول هیوندای بود که تیغ تیز تحریم‌های آمریکایی روند تولیدش را مدتی است کند کرده و هیوندای را برای خروج دوباره از ایران مجاب نموده است. اکسنت که سدانی کامپکت در رده پژو۳۰۱ است، به مصرف بهینه سوخت مشهور است.

کیا سراتو
سدان خوش‌پوش و اسپورت سایپا کیفیت ساخت و ارزش خرید بالایی دارد و در گونه آپشنال می تواند اغلب نیازهای خریداران سخت‌پسند را پوشش دهد. سراتو که از موتورهای ۴سیلندر ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰سی‌سی سود می‌برد، با دو نوع جعبه دنده دستی و اتومات در بازار ارائه شده و به لطف ۶ایربگ، سانروف، سیستم صوتی مناسب و مدرن، پدال شیفتر و چندین و چند آپشن دیگر یک خودرو مدرن و ایمن با قابلیت اطمینان بالاست.

هیوندای آی۲۰
حتی آن اوایل که تولیدش داشت شروع می‌شد هم سخت فروش بود. اشتباهات متعدد در قیمت گذاری این خودرو و البته بلای تحریم باعث خروج زودهنگام این اتومبیل از چه رقابت در بازار شد و حالا با بهایی ۲۰۵ میلیونی، به سختی برای طبقات متوسط قابل دستیابی است. آی۲۰ که کیفیت ساخت بالایی دارد، خودرویی با سطح رانندگی و سواری بالا و قابل توجه است اما از فقدان برخی آپشن‌های ضروری رنج می‌برد.

پژو ۲۰۰۸
یک خودرو ۴ستاره واقعی با طرح ظاهری زیبا و هندلینگ عالی، کیفیت ساخت بالا و دینامیک خوب رانندگی. سطح بالای هندلینگ ۲۰۰۸ یکی از عمده‌ترین دلایلی است که می تواند خریداران ایرانی را به سمت این محصول جذب کند. البتهاین خودرو با داشتن ۵ ستاره کامل از موسسه اروپایی انکپ، ۶ کیسه هوای ایمنی، اقسام سیستم‌های هشداردهنده و چند نوع ترمز، خودرویی است امن برای خانواده‌های ایرانی که به سفرهای کوتاه شهری و برون شهری علاقه‌مندند.

مزدا۳
با اینکه اتومبیل زیبایی است اما به سختی می‌توان آن را اتومبیلی فراگیر و قابل دسترس عموم نامید. بهای ۲۷۰ میلیونی مزدا۳ در شرایطی که قدرت خرید حدود ۹۰ درصد خریداران ایرانی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان است، یک ضربه کاری به حیثیت این ژاپنی محبوب و ایمن است. این موارد اما چیزی از ارزش‌های بهترین سدان اقتصادی و کوچک بازار کم نمی‌کند چرا که مزدا۳ در عین دوام و مصرف بهینه خودرویی اسپورت است.

سوزوکی گرند ویتارا
با بهایی بین ۲۸۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، هنوز هم نسبت به رقبای کره‌ای و مدرنش یعنی اسپورتیج و توسان کاملا قابل قبول است مخصوصا وقتی توانایی آفرود ویتارا را در نظر می‌آوریم و به بهای ۵۰۰ میلیون تومانی دوقلوهای کره ای بیشتر فکر می‌کنیم! ویتارا که در نسخه فیس‌لیفت خودرویی با سطح بهتر و بالاتر آپشن است، طرح به نسبت زیبا و باوقاری داشته اما کابینش اندکی قدیمی می‌زند.

کدخبر: ۲۳۱۱۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر