کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۱۹۴۹
تاریخ خبر:

راننده چرب زبان و فوتبال ‌پر از حساسیت

روزنامه هفت صبح | یک: ‌بگذارید باز هم برایتان گزارش روزانه بدهم. امیدوارم حوصله‌تان سر نرفته باشد. دیروز ساعت یازده تا یک برق خانه رفت. خیالمان راحت بود که سهم بی‌برقی‌مان را کشیده‌ایم. ساعت دو و نیم تلاش کردیم از خانه خارج شویم. همه چیز خوب بود و سوار ماشین شدیم و به سمت درخروج حرکت کردیم که دوباره برق رفت ! در نتیجه دوباره مجبور شدم پیاده راه بیفتم اما این بار یک تاکسی گیرمان آمد و دربست سوار شدیم.

مسیر ۲۰دقیقه طول کشید و درمسیر، راننده تاکسی عزیز در نقش یک مصلح اجتماعی شرایط کل کشور را مورد بررسی قرار داد و با حرارت مشکلات را باز کرد و در این میان با اشاره به موتورسوارها‌،‌ وانتی‌ها و بار غیر مجازشان‌،‌ پارک دوبله‌ها و… به این نتیجه رسید که از ماست که برماست. با نزدیک شدن به مقصد یک مسیر انشعابی در حرف‌هایش باز کرد و در یک حرکت علمی تخیلی شروع به تعریف از تیپ و قیافه ما کرد و حدس زدم که مصلح اجتماعی عزیز ما خواب و خیالی برای ما دیده است‌.

و خب وقتی که مسیر سی ‌هزار تومانی را برای من ۵۰ هزار تومان حساب کرد و با چرب زبانی گفت انعام نمی‌دهید‌؟‌ طبیعتا ندادم و پیاده شدم. خلاصه اگر سوار تاکسی شدید و تحلیلگر سیاسی ناگهان شروع به تحسن درایت و تیپ و ادب شما کرد باید شست‌تان خبردار شود که خبری هست.این را هم بگویم که همین هفته پیش که برای کار‌ی سروکارم به کاشانک افتاده بود‌،‌ یک تاکسی مرا تا سهروردی جنوبی با سی هزار تومن به مقصد رساند‌. یعنی می‌خواستم بگویم راننده هردو نوعش را داریم.

* دو: همین دو هفته پیش بود که زمین و زمان در حال ستایش توماس توخل مربی آلمانی چلسی بودند. او که وارث تیم ورشکسته فرانک لمپارد بود‌،‌ تیمش را با بردهای پیاپی به جمع ۴ تیم بالای جدول رسانده بود‌،‌ با حذف آتلتیکو مادرید و پورتو و رئال مادرید به فینال اروپا رسیدند‌، با شکست منچستر سیتی به فینال جام حذفی رفتند و همه و همه در حال ستایش از شاگردان توخل بودند و وصف درایت و دوراندیشی‌اش قلمفرسایی می‌کردند .

من خرافاتی نیستم اما تفسیری جز چشم خوردن برای اتفاقات پس ازآن ندارم. آنها به شکلی عجیب به آرسنال باختند و بعددر فینال جام حذفی با یک گل از لستر هم شکست خوردند (در مسابقات لیگ لستر را شکست دادند البته )و دیروز هم در مقابل آستون ویلا هرچه زدند به در بسته خورد تا به شکلی باورنکردنی سهمیه اروپا را در شرف از دست دادن ببینند.

اما باید سپاسگزار تاتنهام و هری کین باشند که با یک کامبک باورنکردنی شکست دو بر یک مقابل لستر را به برد سه بر دو بدل کردند تا چلسی به‌رغم ناکامی روزآخر سهمیه اروپا را ازدست ندهد. شاگردان یورگن کلوپ هم به شکلی معجزه‌آسا تا مکان سوم بالا آمدند و به نوعی اعاده حیثیت کردند و لستر هم با جام حذفی در دست از باشگاه‌های اروپا خداحافظی کرد.

کدخبر: ۳۹۱۹۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر