کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۱۶۶۹
تاریخ خبر:

رازهای بازار مسکن در مناطق محبوب طبقه متوسط

روزنامه هفت صبح | مناطق میانی شهر تهران جزو محله‌های پرتقاضای بازار مسکن به‌حساب می‌آیند و معمولا از نظر تعداد معاملات در رتبه‌هایی بالا قرار می‌گیرند. مناطق ۴، ۵، ۷ تا ۱۴ از جمله محله‌های محبوب اقشار متوسط در تهران هستند؛

از بین همه آنها کمترین متوسط قیمت مسکن با میانگین ۱۹میلیون و ۶۰۷هزار تومان در هر مترمربع به منطقه ۱۴ تعلق دارد و بالاترین متوسط قیمت با میانگین ۳۳میلیون و ۹۵۲هزار تومان به منطقه ۵ متعلق است. خبرگزاری ایسنا وضعیت بازار مسکن این مناطق را در آخرین گزارش‌های آماری منتشر شده، بررسی کرده است.

*** وضعیت قیمت مسکن در منطقه ۵
منطقه ۵ معمولا بیشترین تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن را به خود اختصاص می‌دهد که البته به دلیل رکود حاکم بر بازار مسکن در دی‌ماه فقط ۳۹۷فقره معامله مسکن در منطقه ۵ انجام شد. با این حال منطقه ۵ کماکان رتبه یک را از نظر تعداد معاملات دی ماه ۱۳۹۹ داشت.

متوسط قیمت خانه در منطقه ۵ که محله‌هایی همچون پونک، جنت‌آباد، باغ فیض، حصارک، پرواز، آپادانا، اکباتان، شهران، شهرزیبا، شاهین و بلوار فردوس را در بر گرفته بالغ بر ۳۳میلیون و ۹۵۲هزار تومان در هر مترمربع است که رتبه ششم قیمت را در مناطق شهر تهران به‌خود اختصاص می‌دهد.

*** وضعیت قیمت مسکن در منطقه ۴
منطقه ۴ جزو مناطق پرتقاضا محسوب می‌شود و در دی‌ماه امسال دومین رتبه را از نظر تعداد معاملات مسکن در شهر تهران به‌خود اختصاص داد. در منطقه ۴ که وسعت زیادی دارد محله‌هایی همچون مجیدیه، شمس‌آباد، شمیران نو، ضرابخانه، شیان، تهرانپارس، حکیمیه، خاک سفید، قنات کوثر و نارمک شمالی قرار گرفته که دی ماه امسال ۳۱۳فقره قرارداد خرید و فروش مسکن در آنها به امضا رسیده است. متوسط قیمت مسکن در منطقه ۴ بر اساس معاملات دی ماه ۱۳۹۹ بالغ بر ۲۸میلیون و ۵۸۸هزار تومان بوده که رشد ۹۲درصد را نسبت به دی ماه پارسال نشان می‌دهد.

*** وضعیت قیمت مسکن در منطقه ۱۰
منطقه ۱۰ یکی دیگر از محدوده‌های موردنظر اقشار متوسط است که دی ماه امسال با ۲۶۰فقره معامله مسکن رتبه چهارم را از نظر تعداد معاملات شهر تهران به‌خود اختصاص داد. قیمت هر متر خانه در منطقه ۱۰ به‌طور متوسط ۱۹میلیون و ۱۲۹هزار تومان است که رشد ۹۹درصد را نسبت‌به دی سال گذشته تجربه کرد. ساختار و بافت شهری متراکم، تراکم جمعیت بالا و البته فقدان فضای سبز مناسب از ویژگی‌های منطقه ۱۰ محسوب می‌شود. این منطقه از شمال به خیابان آزادی، از غرب به خیابان شهیدان، از جنوب به خیابان قزوین و از شرق به بزرگراه نواب صفوی منتهی می‌شود.

*** وضعیت قیمت مسکن در منطقه ۱۴
منطقه ۱۴ از مناطق محبوب قشر متوسط به‌حساب می‌آید. میانگین قیمت مسکن در منطقه ۱۴، هم‌اکنون ۱۹‌میلیون و ۶۰هزار تومان در هر مترمربع است. این منطقه در دی ماه امسال رتبه پنجم را از نظر تعداد معاملات در بین مناطق ۲۲گانه شهر تهران به‌خود اختصاص داد که ۲۳۵فقره قرارداد خرید و فروش مسکن در آن به ثبت رسید و البته نسبت به دی سال گذشته ۸۹درصد افزایش پیدا کرد. از محله‌های گران‌قیمت منطقه ۱۴ می‌توان به پرستار، ابوذر، نبی‌اکرم و شهدای گمنام اشاره کرد و البته در محله‌های دولاب و دلگشا قیمت مسکن مناسب‌تر است.

*** وضعیت قیمت مسکن در منطقه ۷
منطقه ۷ از جمله دیگر محله‌های موردنظر اقشار متوسط است که رتبه ششم را از نظر تعداد معاملات به خود اختصاص می‌دهد. دی ماه امسال تعداد ۱۹۳معامله مسکن در منطقه۷ انجام شده که کاهش ۶۶درصدی را نسبت به دی ماه سال قبل نشان می‌دهد.

در حال حاضر متوسط قیمت مسکن در منطقه ۷ که محله‌هایی همچون عباس‌آباد، نظام‌آباد، بهار، سهروردی، حشمتیه، قصر، کاج و امجدیه را در برگرفته ۲۵میلیون و ۸۴۹هزار تومان است که از افزایش ۱۰۳درصد در مقایسه با دی‌ماه سال گذشته حکایت دارد.

*** وضعیت قیمت مسکن در منطقه ۸
تقاضا برای خرید مسکن در منطقه ۸ تهران هم نسبتا بالاست. در بین مناطق ۲۲گانه شهر تهران منطقه ۸ هشتمین منطقه از نظر تعداد معاملات مسکن در دی ماه امسال بوده که ۱۸۹فقره قرارداد خرید و فروش خانه در این منطقه به ثبت رسیده است.

هرچند نسبت به ۶۵۰معامله دی سال گذشته این عدد کاهش ۷۱درصدی را تجربه کرده است. میانگین قیمت هر متر خانه در منطقه ۸ بر اساس معاملات انجام شده در دی ماه امسال بالغ بر ۲۵میلیون و ۲۹هزار تومان بوده که در مقایسه با دی پارسال ۹۶درصد افزایش پیدا کرده است.

کدخبر: ۳۷۱۶۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر