کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۳۸۱۷
تاریخ خبر:

رازهای بازار مسکن در محله‌های غرب پایتخت

روزنامه هفت صبح | بازار مسکن در غرب تهران تنوع زیادی دارد؛از خانه‌‌‌‌های سمت دریاچه چیتگر که به‌عنوان ارزان‌ترین گزینه‌ها حداقل ۲۰میلیون ارزش دارند گرفته تا خانه‌‌های متری ۱۱۰ و ۱۲۰میلیون تومان در شهرک غرب. در این گزارش با هم قیمت مسکن در محله‌های معروف غرب تهران را مرور می‌کنیم.

*** چیتگر؛ حداقل ۲۰میلیون تومان
آپارتمان‌های نوساز محله چیتگر از متری ۲۵میلیون تومان و خانه‌های قدیمی‌تر آن از متری ۲۰میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.چیتگر شهرکی جدید با واحدهای نوساز و برج‌های مسکونی است که در منطقه ۲۲ شهرداری تهران و غرب دریاچه خلیج فارس قرار دارد.نام دیگر این محله شهرک امام رضا است که غالب افراد آن را با نام چیتگر می‌شناسند.

این محله از نظر دسترسی وضعیت مناسبی دارد. قیمت مسکن در این محله برای واحدهای نوساز از متری ۲۵میلیون تومان شروع شده و به متری ۶۰میلیون تومان نیز می‌رسد.واحدهای قدیمی‌تر در چیتگر نیز از متری ۲۰میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.همچنین واحدهای شخصی‌ساز گران‌تر از واحدهای تعاونی‌ساز است.

برای مثال یک واحد آپارتمان ۸۳متری و دو سال ساخت در چیتگر متری ۲۷میلیون تومان قیمت گذاشته شده است؛قیمت واحدی ۱۳۹متری و نوساز نیز ۳۰میلیون تومان در هر مترمربع اعلام شد. همچنین یک خانه ۸۴متری و نوساز با قیمت متری ۲۹میلیون تومان به فروش می‌رسد.

*** زیبادشت؛ حداقل ۳۵ میلیون تومان
قیمت واحدهای نوساز محله زیبادشت تهران حداقل متری ۳۵،۴۰میلیون تومان است. زیبادشت یکی از محله‌های غرب تهران در منطقه ۲۲ شهرداری به‌حساب می‌آید و فعلا در میان آگهی‌های این محله یک خانه ۱۲۰متری و ۱۵سال ساخت در گلشاد به‌چشم می‌خورد که متری ۳۵میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین قیمت یک خانه ۱۰۰متری و دو سال ساخت در گلبانگ ۴۵میلیون تومان در هر مترمربع است.

*** گیشا؛ حداقل ۳۰میلیون تومان
گیشا یکی از محله‌های معروف منطقه ۲ تهران است و واحدهای نوساز آن حداقل متری ۵۰میلیون تومان و واحدهای قدیمی‌تر نیز حداقل متری ۳۰میلیون تومان ارزش دارند. یک مشاور املاک فعال در این منطقه می‌‌گوید واحدهای نوساز گیشا از متری ۵۰میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند؛ مثلا یک خانه ۵۰متری و کلیدنخورده در خیابان سی و دوم متری ۷۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

واحدی ۸۵متری و نوساز در یکی از خیابان‌های زوج این محله نیز با قیمت ۶۵میلیون تومان در هر مترمربع به‌فروش می‌رسد اما قیمت آپارتمان‌های قدیمی‌تر نیز به سن، متراژ، طبقه، خیابان و… بستگی دارد. در صورتی که این واحدها امکانات کامل داشته باشند از متری ۳۰میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند. یک خانه ۷۵متری و شش ساله در طبقه پنجم یک ساختمان در خیابان ۲۹ متری ۵۵میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

*** شهران؛ حداقل ۳۰میلیون تومان
شهران یکی از محله‌های غرب تهران در منطقه پنج شهرداری به‌حساب می‌آید. این محله به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده و قیمت مسکن در شهران شمالی بالاتر از قیمت مسکن در شهران جنوبی است. به‌طوری کلی قیمت مسکن در شهران در بازه متوسط رو به بالا قرار می‌گیرد. قیمت واحدهای نوساز این محله از متری ۳۰میلیون تومان آغاز شده و گاه تا ۵۰میلیون تومان در هر مترمربع پیش می‌رود.

آپارتمان‌های قدیمی شهران هم تقریبا متری ۲۵میلیون تومان ارزش دارند.برای مثال یک واحد آپارتمان ۵۷متری که ۱۰سال از ساخت آن می‌گذرد و در شهران جنوبی قرار دارد، متری ۲۸میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین مالک واحدی ۶۸متری و ۱۵سال ساخت در شهران شمالی قیمت ملک را ۳۲میلیون تومان در هر مترمربع اعلام کرده است. این در حالی است که پارسال قیمت واحدهای نوساز در محله شهران حدود ۱۷، ۱۸میلیون تومان در هر مترمربع بود.

*** شهرک غرب؛ حداقل ۴۰میلیون تومان
شهرک غرب محله‌ای در منطقه دو شهرداری تهران است؛ این محله از محله‌های گرانقیمت تهران به‌حساب می‌آید.قیمت واحدهای مسکونی نوساز شهرک غرب حداقل متری ۶۰میلیون تومان است که امکان دارد این رقم به ۱۱۰ تا ۱۲۰میلیون تومان نیز برسد.در مورد خانه‌‌های قدیمی باید حداقل قیمت را متری ۴۰میلیون تومان در نظر بگیریم اما می‌توان گفت قیمت واحدهای مسکونی شهرک غرب به‌طور متوسط متری ۷۰ تا ۸۰میلیون تومان است.

*** جنت‌آباد؛حداقل ۲۵میلیون تومان
جنت‌آباد یکی از محله‌های تهران در منطقه پنج شهرداری در شمال غرب تهران است. این محله به سه بخش شمالی، جنوبی و مرکزی تقسیم شده و قیمت مسکن در جنت‌آباد جنوبی و مرکزی از قیمت مسکن در جنت‌آباد شمالی بالاتر است.واحدهای نوساز این محل حداقل متری ۴۰میلیون تومان است و واحدهای قدیمی‌تر باتوجه به سن، میزان نور، طبقه، تعداد واحد در طبقه، امکانات و… حداقل متری ۲۵میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند.

کدخبر: ۳۷۳۸۱۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر