کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۲۳۹۲
تاریخ خبر:

رازهایی درباره محصولات پرفروش بازار لوازم خانگی

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | نگاه کردن به رفتار بقیه و کپی کردن از آنها در بسیاری مواقع به‌عنوان تقلب سزاوار سرزنش است اما در بازار لوازم خانگی ایران که با حضور برندها و مدل‌های جدید، شاهد رقابتی سخت و نفس‌گیر هستیم، می‌توان با خیالی آسوده و بدون عذاب وجدان تقلب کرد. وقتی این‌همه آدم دست روی یک مدل یا یک‌سری ویژگی می‌گذارند، احتمالا کمتر مرتکب اشتباه می‌شوند و به راه خطا می‌روند. مسئله مهم بعدی پول است!

باید ببینید چقدر بودجه دارید و بر‌اساس نیازهایتان حاضر هستید چقدر پول وسط بگذارید. در این صورت می‌توان به آنهایی که هنوز دنبال خرید تلویزیون ۴۳‌اینچی هستند نه گفت و دنبال آمال و آرزوهای شخصی رفت. به‌هرحال الان در آستانه سال ۲۰۲۲ میلادی می‌دانیم که تلویزیون‌های ۵۵‌اینچی بدون توجه به سایز و مساحت خانه یا محل ‌کار شما، مد روز به‌حساب می‌آیند و نزدیک‌ترین تجربه را به سالن سینما یا استادیوم فوتبال فراهم می‌کنند. در بازار یخچال و ماشین لباسشویی کار ساده‌تری در پیش خواهید داشت.

‌کدام تلویزیون‌ها در ایران پرفروش می‌شوند؟
پرفروش‌ترین تلویزیون‌های بازار ۴۳‌اینچی هستند و قیمت‌شان بین پنج تا ۱۰ میلیون تومان است. تلویزیون‌های ۴۳‌اینچی در حالی به پرفروش‌ترین مدل‌های بازار تبدیل شده‌اند که طبق استاندارد‌های جهانی، یک تلویزیون باید ۵۵‌اینچ اندازه داشته باشد. فعالان بازار می‌گویند تلویزیون‌های پنج تا ۱۰ میلیون تومانی فروش بیشتری دارند اما مدل‌هایی با قیمت ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان و زیر پنج میلیون تومان هم در بازار وجود دارد.

یک: پرفروش‌ترین تلویزیون‌های بازار ۴۳‌اینچی هستند. اینطور که فعالان بازار می‌گویند پرطرفدارترین تلویزیون ۴۳‌اینچی بازار مدل MH14N از برند جی‌پلاس است که برای خرید آن باید هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کنار بگذارید. تلویزیون MH614N از برند الیو با قیمت ۹ میلیون تومان گران‌ترین تلویزیون ۴۳‌اینچی بازار است اما تلویزیون ۴۳‌اینچی T5000TH سام‌الکترونیک به‌عنوان ارزان‌ترین مدل ۴۳‌اینچی ۶.۵‌‌میلیون تومان فروخته می‌شود.

در رتبه دوم تلویزیون‌های بازار با مدل‌های ۵۰‌اینچی روبه‌رو می‌شویم. بین تلویزیون‌های ۵۰‌اینچی گران‌ترین نمونه مدل PUT6002 فیلیپس محسوب می‌شود و قیمتش به ۱۴.۵‌میلیون تومان رسیده اما برای خرید ارزان‌ترین تلویزیون ۵۰‌اینچی یعنی LH512N باید ۹.۵‌میلیون تومان کنار بگذارید. تلویزیون‌های ۳۲‌اینچی هنوز مشتریان پروپا قرص خودشان را دارند و جایگاه سوم را به خود اختصاص داده‌اند. رتبه چهارم این فهرست به تلویزیون‌های ۵۵‌اینچی تعلق می‌گیرد.

طبق استاندارد‌های جهانی یک تلویزیون بدون توجه به ابعاد مکان مورد استفاده، باید ۵۵‌اینچ اندازه تصویر داشته باشد ولی طبق گفته‌ فروشنده‌های لوازم خانگی در کشورمان سهم این تلویزیون‌ها از رقبای ۳۲‌اینچی کمتر است. همچنین بین مدل‌های پرفروش بازار از نسل تلویزیون‌های ۲۴‌اینچی مدل M10 صنام با قیمت سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به‌چشم می‌خورد و تلویزیون‌های ۳۹، ۴۲، ۴۹، ۵۸ و ۶۵‌اینچ انتخاب‌های بعدی به‌شمار می‌روند.‌

دو: جی‌پلاس بیشترین سهم را بین برند‌های تلویزیون در بازار ایران به‌خود اختصاص داده است؛ به شرطی که کسی نداند اسنوا و دوو در واقع یک برند هستند. اینطور که فعالان بازار می‌گویند پرفروش‌ترین تلویزیون جی‌پلاس مدل MH614N محسوب می‌شود و ۷.۲‌میلیون تومان قیمت دارد. رتبه دوم برند‌های محبوب تلویزیون به دوو می‌رسد. در حال حاضر تلویزیون K4311 از دوو با قیمت ۷.۲‌میلیون تومان محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر مدل‌های این برند در بازار دارد. ایکس‌ویژن و اسنوا رتبه سوم را به‌صورت مشترک در اختیار دارند و تی‌سی‌ال نیز چهارمین برند پرفروش در بازار است. برند‌های فیلیپس، بست، سام الکترونیک، صنام و شهاب نیز جایگاه‌های بعدی را به‌خود اختصاص داده‌اند.

سه: تلویزیون‌های پنج تا ۱۰ میلیون تومانی انتخاب اول ایرانی‌ها در بازار محسوب می‌شوند. طبق گفته فروشنده‌های لوازم خانگی تقریبا نیمی از تلویزیون‌های فروخته شده در بازار، چنین قیمتی دارند. تلویزیون BN2070J بست با اندازه تصویر ۴۰‌اینچ، پنج میلیون تومان ارزش دارد و محبوب‌ترین مدل بازار با این بودجه لقب گرفته است.

بعد از تلویزیون‌های پنج تا ۱۰ میلیون تومانی، ایرانی‌ها بیشتر روی مدل‌هایی با بازه قیمت ۱۰ تا ۱۵‌میلیون تومان دست گذاشته‌اند. تلویزیون ۵۰‌اینچی ایکس‌ویژن یعنی XKU575 با قیمت ۱۲‌میلیون تومان محبوب‌ترین تلویزیون بازار با این بودجه است. رتبه بعدی این فهرست به تلویزیون‌های کمتر از پنج میلیون تومان تعلق می‌گیرد. همچنین تلویزیون‌های گران‌تر از ۱۵‌میلیون تومان آخرین انتخاب ایرانی‌ها در بازار لوازم خانگی هستند.

کدام یخچال‌فریزر‌ها در ایران پرفروش می‌شوند؟
پرفروش‌ترین یخچال‌فریزر‌های بازار از نوع بالاپایین هستند و کمتر از ۱۰‌میلیون تومان قیمت دارند و در حال حاضر استقبال بیشتری از محصولات داخلی می‌شود. فروشنده‌های لوازم خانگی می‌گویند بین انواع مختلف موجود در بازار، یخچال‌های بالاپایین در مقایسه با مدل‌های ساید‌بای‌ساید طرفدار بیشتری دارند و مدل‌های دوقلو به آخرین انتخاب‌ها تبدیل شده‌اند. از طرفی یخچال‌فریزر‌هایی با قیمت کمتر از ۱۰‌میلیون تومان درحالی با استقبال بیشتری مواجه شده‌اند که مدل‌های زیادی با قیمت بالاتر در بازار دیده می‌شوند. همچنین در میان برند‌های حاضر، فعلا محصولات ایرانی طرفدار بیشتری دارند.

یک: پرفروش‌ترین یخچال‌فریزر‌های بازار از نوع بالاپایین هستند.‌ فروشنده‌های لوازم خانگی می‌گویند بین این یخچال‌ها مدل BRB240 از برند بست با قیمت هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در حال حاضر پرفروش‌ترین محصول بالاپایین است. همچنین مدل RF13 از برند الکتروهاوس با قیمت چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ارزان‌ترین گزینه محسوب می‌شود و برای خرید گران‌ترین یخچال‌فریزر بالاپایین بازار یعنی مدل RL750 سامسونگ باید حدود ۴۴میلیون تومان پرداخت کرد.

مدل‌های سایدبای‌ساید بعد از یخچال‌های بالاپایین طرفداران بیشتری پیدا کرده‌اند. مدل AWD/ASD از ایکس‌ویژن حدود ۱۸میلیون تومان قیمت دارد و پرفروش‌ترین سایدبای‌ساید فعلی بازار است و همزمان ارزان‌ترین محصول در این دسته به‌حساب می‌آید. همچنین یخچال‌فریزر‌های دوقلو به آخرین انتخاب ایرانی‌ها در بازار تبدیل شده‌اند. گران‌ترین یخچال‌فریزر دوقلو بازار در حال حاضر مدل WVMC-2619.ERK-WNMC-3619ERWDK وست‌پوینت است و تقریبا ۴۰‌میلیون تومان ارزش دارد. برای خرید ارزان‌ترین یخچال‌فریزر دوقلو بازار یعنی مدل LRDST170WD-FRZNF170 باید ۱۴‌میلیون تومان کنار گذاشت. در حالی‌که پرفروش‌ترین یخچال‌فریزر دوقلو، مدل ESR24-ESF24 الکترواستیل است و با قیمت ۲۲‌میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

دو: امرسان بین برند‌های حاضر در بازار لوازم خانگی سهم بیشتری در فروش یخچال‌فریزر داشته است. فروشنده‌های لوازم خانگی پرفروش‌ترین یخچال‌فریزر این برند را مدل ۶.۵‌میلیون تومانی TFH14T معرفی می‌کنند. مدل BFN20D-M/TP با قیمت ۹.۸‌میلیون تومان و مدل TF11T220 با قیمت ۵.۷‌میلیون تومان رتبه‌های بعدی را به‌خود اختصاص داده‌اند. اگر حرف فعالان بازار را ملاک قرار بدهیم، آن‌وقت باید دوو را دومین برند پرطرفدار در فروش یخچال‌فریزر بدانیم.

پرفروش‌ترین محصول این برند مدل ۱۱.۵‌میلیون تومانی ۱۰۷۷ GW است. الکترواستیل هم به یکی از برند‌های محبوب بازار تبدیل شده و پرطرفدارترین محصول این برند، مدل ES14 با قیمت ۶.۲‌میلیون تومان به‌حساب می‌آید. طبق گفته فروشنده‌های لوازم خانگی، برند‌های ایکس‌ویژن، دوو و اسنوا در رده بعدی قرار می‌گیرند و برند‌های بست، فیلور، جنرال، الکتروهاوس، تی‌سی‌ال و ایستکول‌ها کمترین سهم را در این بازار به‌خود اختصاص داده‌اند.

سه: یخچال‌فریزر‌های کمتر از ۱۰‌میلیون تومان محبوب‌ترین مدل‌های بازار محسوب می‌شوند. اینطور که فعالان بازار می‌گویند، مدل BRB240 بست محبوب‌ترین یخچال‌فریزر فعلی با این بودجه تلقی می‌شود. بعد از یخچال‌فریزر‌های زیر ۱۰‌میلیون تومان، مدل‌هایی که قیمت‌شان بین ۱۰ تا ۲۰‌میلیون تومان است، فروش بیشتری داشته‌اند. در حال حاضر یخچال‌فریزر ساید‌بای‌ساید ایکس‌ویژن با قیمت ۱۸‌میلیون تومان مشتریان بیشتری نسبت به دیگر محصولات در این بازه قیمت دارد. بین یخچال‌های گران‌تر از ۲۰‌میلیون تومان هم استقبال بیشتری از مدل ۳۵‌میلیون تومانی D2S-3133MW ساید‌بای‌ساید دوو شده است.

کدام ماشین لباسشویی‌ها در ایران پرفروش می‌شوند؟
پرفروش‌ترین ماشین ‌لباسشویی‌های بازار هشت کیلو ظرفیت دارند، قیمت آنها بین ۱۰ تا ۱۵‌میلیون تومان است و فعلا برند‌های ایرانی مشتری بیشتری پیدا کرده‌اند. اینطور که فعالان بازار لوازم خانگی و فروشنده‌ها می‌گویند، ماشین لباسشویی‌های ۱۰ تا ۱۵‌میلیونی در حالی به مدل‌های محبوب و پرفروش تبدیل شده‌اند که می‌شود در بازه پنج تا ۱۰ میلیون تومان و ۱۵ تا ۲۰‌میلیون تومان هم گزینه‌های زیادی پیدا کرد. همچنین ماشین لباسشویی‌های هشت کیلویی و هفت کیلویی طرفدار بیشتری دارند، اما فروش مدل‌های هشت کیلویی بیشتر بوده است و ماشین لباسشویی‌های شش و ۹ کیلویی هم رتبه‌های بعدی را به‌خود اختصاص داده‌اند. بین برند‌های حاضر در بازار نیز محصولات ایرانی فروش بیشتری داشته‌اند.

یک: پرفروش‌ترین ماشین ‌لباسشویی‌های بازار ظرفیت دیگ هشت کیلویی دارند. این حرف فروشنده‌های لوازم خانگی است و اینطور که آنها می‌گویند بین ماشین‌ لباسشویی‌های هشت کیلویی مدل AW/AS از برند تی‌سی‌ال با قیمت ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فعلا محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر ماشین لباسشویی‌های هشت کیلویی پیدا کرده است. ارزان‌ترین ماشین‌ لباسشویی هشت کیلوگرمی بازار همین مدل به‌حساب می‌آید و برای خرید گران‌ترین ماشین ‌لباسشویی هشت کیلویی باید ۳۰‌میلیون تومان پرداخت کرد.

این یکی مدل ۱۴۷۳S سامسونگ است. بعد از ماشین لباسشویی‌های هشت کیلویی، فروش مدل‌های هفت کیلویی بیشتر است. مدل ۷۱۱۱ از برند بست با قیمت شش و نیم میلیون تومان از دید فروشندگان لوازم خانگی فعلا پرفروش‌ترین ماشین لباسشویی هفت کیلویی لقب گرفته و همزمان ارزان‌ترین انتخاب در این بازه محسوب می‌شود. مدل ۱۲۵۴S سامسونگ نیز با قیمت ۱۹‌میلیون تومان گران‌ترین ماشین لباسشویی بازار با ظرفیت دیگ هشت کیلوگرم به‌حساب می‌آید.

بعد از ماشین لباسشویی‌های هشت و هفت کیلوگرمی، ماشین لباسشویی‌های شش کیلویی طرفداران بیشتری دارند. ارزان‌ترین ماشین لباسشویی شش کیلویی بازار را در برند آبسال با قیمت شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌شود پیدا کرد. بابت خرید گران‌ترین ماشین لباسشویی شش کیلویی بازار یعنی مدل ۲۰۶۰۳ مایدیا باید ۱۱ میلیون تومان پرداخت کرد. همچنین ماشین لباسشویی‌های ۹ و پنج کیلویی به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی این فهرست قرار می‌گیرند.

دو: پاکشوما سهم بیشتری بین برند‌های لوازم خانگی در بازار ماشین لباسشویی دارد. مدل ۸۴۴۰۶ با ظرفیت دیگ هشت کیلوگرم و قیمت ۱۲ و نیم میلیون تومان، پرفروش‌ترین ماشین لباسشویی این برند به‌شمار می‌رود. همچنین برند دوو براساس گفته‌های فعالان بازار لوازم خانگی در رده بعدی قرار می‌گیرد و مدل هشت کیلویی ۸۱۴۳ با قیمت ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرطرفدارترین ماشین لباسشویی این برند است. جی‌پلاس و دوو هم رتبه‌های بعدی این فهرست را به‌خود اختصاص داده‌اند. همچنین بین دیگر برند‌های بازار، اسم آبسال، بست، ایکس‌ویژن، تی‌سی‌ال و کندی هم به‌چشم می‌خورد.

سه: ماشین لباسشویی‌های ۱۰ تا ۱۵‌میلیون تومانی گزینه اول ایرانی‌ها در بازار لوازم خانگی هستند. فروشنده‌های لوازم خانگی می‌گویند نیمی از ماشین لباسشویی‌های فروخته شده در این بازه، قیمت دارند و مدل ۹۴۴۰۷ از پاکشوما، با قیمت ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان محبوب‌ترین ماشین لباسشویی بازار در این بازه است. فعالان بازار می‌گویند، ماشین لباسشویی‌های پنج تا ۱۰ میلیون تومانی جایگاه دوم این فهرست را به‌خود اختصاص داده‌اند. در حال حاضر مدل K613 از جی‌پلاس با قیمت هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش‌ترین محصول در این بازه تبدیل شده است و نهایتا ماشین لباسشویی‌های ۱۵ تا ۲۰ میلیون میلیون آخرین انتخاب ایرانی‌ها در بازار است. ماشین لباسشویی هشت کیلویی اسنوا یعنی مدل ۸۴۶۰۸ نیز با قیمت ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان محبوب‌ترین گزینه در این بازه به‌شمار می‌رود.

کدخبر: ۴۳۲۳۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر