کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۰۳۰۵
تاریخ خبر:

رابطه مبهم آبمیوه با ‌نوید محمدزاده، گلزار و سیروان!

روزنامه هفت صبح، فرید عطارزاده | ‌نوید محمدزاده این روزها به دنیای تلویزیون بازگشته اما نه با یک فیلم تلویزیونی و تیزر سینمایی. این بار نوبت نوید محمدزاده است که پایش به دنیای تبلیغات آبمیوه باز شود و بعد از سیروان که برای برند «سان استار» تبلیغ می‌کند و گلزار که با برند «سانی نس» همکاری می‌کند، بازی در تیزر تبلیغاتی سن‌ایچ را آغاز کرده است. قبول کنید این موضوع کمی شوکه کننده‌ بود؛ البته نه برای طرفداران نوید محمدزاده بلکه برای طرفداران برند سن‌ایچ.

اصولا در ذهن مخاطبان، سن‌ایچ یک برند قدیمی و کمی عصا قورت داده محسوب می‌شود و به چهره‌ای نیاز داشت که کمی سنگین و کلاسیک باشد. دقیقا برخلاف «سان استار» و «سانی نس» که انتخاب‌های هوشمندانه‌ای داشتند و چهره‌هایی را انتخاب کردند که از نظر استایل و کاریزما با این دو برندِ انرژیک، هماهنگی خوبی دارند. به این بهانه در گزارش هفت‌صبح به بررسی صنعت آبمیوه پرداخته‌ایم و البته ناگفته‌های مبلغ قراردادهای این سلبریتی‌ها را می‌گوییم.

*** ماجرای سان استار و سیروان
* یک: ایده جذب سیروان و زانیار برای تبلیغات سان‌استار از زمانی شکل گرفت که کمپین اولیه تبلیغات سان‌استار با شکست رو‌به‌رو شد. این برند در سال ۱۳۹۳ تبلیغات گسترده‌ای انجام داد که هر ماه یک خودروی لکسوس به خریداران خود جایزه می‌دهد. در آن زمان، مانند همه قرعه‌کشی‌های برگزار شده در تاریخ ایران، ابهامات زیادی مطرح شد. ماجرای این ابهامات به اندازه‌ای زیاد بود که برنامه‌های صدا و سیما نیز به این ماجرا ورود کردند و جوابیه‌های تندی بین طرفین رد و بدل شد.

* دو: پس از اتفاقات فوق و توقف قرعه‌کشی‌های سان‌استار، این برند مدتی چراغ خاموش حرکت کرد و بسیاری از افراد پیش‌بینی می‌کردند که شاید شاهد توقف همیشگی این برند باشیم. سان استار اما با هوشمندی بالا به دنبال یک چهره مشهور رفت و قمار بزرگی انجام داد. سیروان خسروی که از دست تهیه‌کنندگان و کنسرت‌گذاران خسته شده بود و با توجه به روحیه‌ تک روی‌ خودش علاقه داشت صفر تا صد کارها را به عهده بگیرد، با پیشنهاد وسوسه برانگیز سان استار رو به رو شد.

قراردادی که علاوه بر یک رقم ثابت، مقادیر متغیری بسته به فروش و… نیز در اختیار سیروان قرار می‌دهد و از سوی دیگر هیچگونه دخالتی در تولید آهنگ و نحوه‌ برگزاری کنسرت‌ها ندارد. در واقع همه هزینه برای سان‌استار شد و همه کارها برای سیروان. یک قرارداد نامتعارف در چارچوب کاری ایران که اتفاقا برای هر دو طرف جواب داد.

* سه: ‌سیروان با استفاده از قرارداد سان استار حتی بلیت فروشی کنسرت‌هایش را نیز از طریق سایت خود انجام می‌دهد تا هیچ پولی به سایت‌های بلیت فروشی نرسد. شایعه است که منفعت مالی این قرارداد برای سیروان در حدود ۵ میلیارد تومان در سال است و البته برای سان استار، چندین و چند برابر بیشتر.

* چهار: شرکت «زرین جم مارینا» در سال ۱۳۸۷ تاسیس شد و با راه‌اندازی کارخانه‌ای به مساحت صدهزار متر مربع در شهر صنعتی کاوه در سال ۱۳۹۱ به بهره‌برداری رسید و شروع به تولید برند «سان استار» کرد. «حازم میزبان» مدیرعامل این مجموعه است. در سال ۱۳۹۰ که شایعه تولید قانونی سیگار «مارلبرو» در ایران شدت گرفته بود، از «حازم میزبان» و خانواده «میزبان» به عنوان مدیران شرکت احتمالی نماینده مارلبرو در ایران یاد شده بود.

خبرگزاری «آنا» در آن زمان نوشته بود: «بر اساس اسنادی که منتشر شده‌، شرکت «زرین تجارت خاورمیانه» توانسته مجوز واردات سیگار مارلبرو را دریافت کند، اما خبرنگار آنا به جزئیاتی درباره این شرکت دست یافته است. شرکت زرین تجارت خاورمیانه با مسئولیت ثبت شده و در حال حاضر «حیدر میزبان» رئیس هیات مدیره و «محمد میزبان» مدیرعامل این شرکت‌ هستند. در سال گذشته، کریم میزبان، حازم میزبان و ‌احمد میزبان از شرکای شرکت خارج شده‌ و سرمایه شرکت از ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به ۱۶ میلیارد ریال کاهش یافته است.»

*** ماجرای سن‌ایچ و نوید
* یک: مدیران سن‌ایچ تصمیم گرفته‌اند از نوید محمدزاده برای تیزر تبلیغاتی خود استفاده کنند. شاید مسئولان مارکتینگ این برند خوشنام، تصمیم گرفته‌اند از تبلیغات «پپسی» و «پله»، الگو بگیرند. البته برخی شایعات می‌گویند نهایت بودجه سن‌ایچ برای این تیزر تبلیغاتی یک میلیارد تومان بوده و به دنبال گزینه‌هایی مانند پرویز پرستویی و رضا کیانیان بودند که آن‌ها حاضر نشدند با این رقم در تیزر تبلیغاتی سن‌ایچ حاضر شوند. شایعه شده در نتیجه پس از بررسی‌های مختلف و البته رد شدن چند گزینه از سوی وزارت ارشاد، به نوید محمد‌زاده رسیدند با مبلغی در حدود ۷۰۰، ۸۰۰ میلیون تومان.

* دو: نوید محمدزاده در این تبلیغ یک دقیقه‌ای با استانداردی اینستاگرامی در تقلیدی حرفه‌ای از یک تیزر تبلیغاتی مشهورخارجی حاضر شده است. البته در آن تبلیغ خارجی، یک سوپر استار و مدل هالیوودی زن از ماشین پیاده می‌شود، در حالی که دوربین روی پاهای او است و درمیان عکاسان مشتاق از روی فرش قرمز عبور می‌کند اما مثل نوید محمدزاده وارد اتاق گریم نمی‌شود و آبمیوه هم نمی‌نوشد. گویا خلاقیت تبلیغ سن‌ایچ در این است که حضو‌ر نوید محمدزاده کمرنگ باشد و در آن دیالوگی نداشته باشد.(البته این هم تقلیدی است).

* سه: می‌رویم سراغ داستان سن‌ایچ. مرحوم «حاج حسین عالیزاد» که متولد ۱۳۰۴ بود، پیش از انقلاب، کارخانه‌ای شکلات‌سازی به نام شوکومارس داشت (سال ۱۳۴۰) که پس از انقلاب به دولت واگذار شد و شوکوپارس نام گرفت. او در همان زمان‌ها مشغول راه‌اندازی کارخانه‌های دیگری بود که سن‌ایچ یکی از آن‌هاست. این شرکت «عالیفرد» نام گرفت و برندهای سن کوئیک و سن‌تاپ را تولید کرد. در سال ۱۳۶۹ اما وزارت ارشاد نامگذاری محصولات خارجی بر تولیدات داخلی را ممنوع کرد و این برند؛ «سن‌ایچ» نام گرفت که تا امروز ماندگار شده است. او در سال ۱۳۸۰ درگذشت و ادامه راه به پسرش «فردین» رسید.

* چهار: «فردین عالیزاد» چهره‌ای کمتر رسانه‌ای است و در حال حاضر رئیس هیات مدیره مجموعه شرکت‌ها و کارخانجات عالیفرد است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید گروه «عالیفرد» به جز سن‌ایچ، دو برند «شیوا» و «شیبابا» را دارد که در زمینه تولید شکلات، پاستیل، پودر ژله و… فعال است.

*** ماجرای سانی نس و گلزار
* یک: برند سانی نس دقیقا زمانی به سراغ گلزار رفت که ایده همکاری سان استار با سیروان جواب گرفت. نحوه همکاری سانی نس اما با گلزار تفاوت‌های اساسی داشت.

* دو: قرارداد سانی نس و گلزار در سال ۱۳۹۶ شروع شد و تا سال گذشته هم ادامه داشت. اولین حضور گلزار برای سانی نس تقریبا همزمان شد با اکران فیلم سلام بمبئی. به همین دلیل قیمت گلزار بالا بود و امکان همکاری همه جانبه وجود نداشت. شایعه شده بود گلزار در آن زمان برای چند فریم عکاسی و چند ثانیه حضور در تیزر تبلیغاتی این برند، مبلغی در حدود یک میلیارد تومان دریافت کرده بود.
یک نکته دیگر بگوییم تا شوک نهایی به شما وارد شود. مالک برند «سانی نس» شرکت «زرین جم مارینا» است که همان برند «سان استار» را تولید می‌کند! بدون شرح.

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۳۰۳۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر