کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۳۹۸۴
تاریخ خبر:

ذوب‌آهن امشب پرسپولیس را قهرمان می‌کند؟

روزنامه هفت صبح | هفته ماقبل آخر لیگ بیستم امشب با برگزاری هشت دیدار همزمان برگزار می‌شود و ممکن است تکلیف این مسابقات همین امشب مشخص شود. بازی‌های این هفته و سوژه‌های مهم و جذاب آنها را مرور می‌کنیم.

پرسپولیس-تراکتور؛ کریمی انتقام رسول و مسعود را می‌گیرد؟
سومین تقابل پرسپولیس و تراکتور در این فصل در حساس‌ترین مقطع برگزار می‌شود. در هر دو بازی قبل پرسپولیس موفق شده تراکتور را ببرد. اولین بار وقتی مسعود شجاعی سرمربی این تیم بود و بار دوم وقتی رسول خطیبی هدایت تیم تبریزی را برعهده داشت. از وقتی فیروز کریمی سرمربی تراکتور شده، این تیم نتایج خوبی گرفته و از چهار بازی، سه برد به دست آورده و تنها باختش مقابل استقلال رقم خورده است.

فیروز کریمی سابقه رویارویی با تیم‌های مختلف مقابل پرسپولیس را دارد و در یکی از آخرین تقابل‌ها، با دیگر تیم تبریزی یعنی گسترش فولاد، پرسپولیس را متوقف کرد. بازی امشب، به جز فیروز کریمی که یکی از سوژه‌های جذاب خواهد بود، محمد عباس‌زاده را هم دارد. او همواره مقابل پرسپولیس باانگیزه بازی کرده و این بار هم می‌خواهد به تیم سابق و محبوبش گل بزند. اگر پرسپولیس بتواند تراکتور را ببرد، در آستانه قهرمانی لیگ برتر قرار خواهد گرفت اما اگر نتواند این تیم را شکست دهد، سرنوشت قهرمانی لیگ بیستم به روز آخر موکول خواهد شد.

سپاهان-ذوب‌آهن؛ دربی مرگ و زندگی
کمتر کسی فکر می‌کرد بازی دو تیم اصفهانی در هفته بیست و نهم، اینقدر حساس شود اما نتایج دو تیم جوری رقم خورد که حالا هر دو تیم به ۳ امتیاز این بازی نیاز مبرمی دارند و البته باخت در آن ممکن است برای هر دو تیم، به یک فاجعه منجر شود. سپاهان دو امتیاز از پرسپولیس کمتر دارد و برای اینکه همچنان شانس قهرمانی داشته باشد، چاره‌ای جز پیروزی بر تیم همشهری خود ندارد. امتیاز از دست دادن در این بازی می‌تواند همین امشب پرسپولیس را قهرمان لیگ بیستم کند و همین باعث می‌شود شاگردان محرم نویدکیا به چیزی جز پیروزی در بازی مقابل ذوب‌آهن فکر نکنند.

اما در سوی دیگر میدان، ذوب‌آهن هم فقط و فقط باید پیروز شود تا سرنوشتش برای بقا در لیگ برتر به دست تیم‌های دیگر نیفتد. شاگردان مجتبی حسینی اگر امشب ببازند، ممکن است با پیروزی سایپا بر آلومینیوم در آستانه سقوط به لیگ یک قرار بگیرند و بازی آخرشان مقابل مس رفسنجان هم تبدیل به یک بازی مرگ و زندگی دیگر شود. به همین دلیل همه تلاش‌شان این خواهد بود که سپاهان را شکست دهند و البته این نتیجه به بهای از دست رفتن شانس قهرمانی سپاهان در لیگ بیستم تمام خواهد شد.

نساجی-استقلال؛ ساکت مقابل مجیدی
تا همین چند هفته پیش نساجی قائمشهر کاندیدای جدی سقوط به لیگ یک بود اما ساکت الهامی این تیم را از ورطه سقوط نجات داد و سرانجام هفته گذشته بود که با پیروزی بر ذوب‌آهن در اصفهان، بقای تیم قائمشهری در لیگ بیستم قطعی شد. حالا این تیم که دیگر دغدغه‌ای ندارد، میزبان تیمی است که اتفاقا سومی‌اش قطعی شده و بازی‌های بعدی‌اش تشریفاتی است. در واقع تقابل دو تیم، رویارویی تیم‌هایی است که از نظر جدولی انگیزه خاصی برای این بازی ندارند.

با این حال نمی‌شود مصاف ساکت الهامی و فرهاد مجیدی را یک مصاف معمولی قلمداد کرد. این دو آخرین بار در بازی فینال جام حذفی فصل گذشته مقابل هم قرار گرفتند. الهامی درآن بازی اخراج شد اما تراکتور براستقلال غلبه کرد و قهرمان جام حذفی شد و مجیدی هم بعد از این بازی از استقلال رفت. حالا دو مربی دوباره به هم رسیده‌اند و لااقل انگیزه‌های فردی برای پیروزی در این مسابقه را دارند. هر دو تیم شرایط فنی خوبی دارند اما به نظر می‌رسد استقلال با ترکیبی از بازیکنان اصلی و جوانش به مصاف نساجی خواهد رفت و در این شرایط، شانس پیروزی نساجی در زمین چمن مصنوعی خانگی‌اش کم نیست.

جنگ سهمیه و فرار از سقوط
امشب البته ممکن است تکلیف تیم چهارم جدول و البته دومین تیم سقوط کننده هم مشخص شود. در رفسنجان اگر پدیده نتواند میزبانش مس را شکست بدهد، قید سهمیه آسیایی را باید بزند. هرچند نتایج شاگردان مهدی رحمتی تا همین جا هم فوق‌العاده بوده و باید به او و تیمش نمره قبولی داد. در تبریز ماشین‌سازی که هفته گذشته ۵ گل از پرسپولیس خورد، میزبان پیکان است. تیم تبریزی دیگر انگیزه‌ای برای ادامه بازی‌ها ندارد و همین شرایط، شانس پیروزی شاگردان مهدی تارتار را بیشتر خواهد کرد و کورسوی امید این تیم برای گرفتن سهمیه آسیا را روشن نگه خواهد داشت.

نفت مسجدسلیمان هم میزبان گل‌گهر سیرجان خواهد بود. شاگردان امیر قلعه‌نویی در دو هفته اخیر نتایج خوبی گرفته‌اند و به شدت امیدوارند که در پایان فصل حداقل در رده چهارم جدول قرار بگیرند و بتوانند از این طریق، راهی مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا شوند. البته در این مسیر باید دو بازی باقی مانده خود را ببرند و منتظر امتیاز از دست دادن تراکتور بمانند. فولاد هم شرایط نسبتا مشابهی با گل‌گهر دارد و اگر سهمیه آسیا را می‌خواهد امشب باید در دربی خوزستان، صنعت نفت را شکست بدهد و گوشه چشمی هم به امتیاز از دست دادن سایر مدعیان سهمیه آسیا داشته باشد.

اما یکی از مهم‌ترین بازی‌های امشب تقابل سایپا و آلومینیوم اراک خواهد بود. سایپا که دیگر فراز کمالوند را هم روی نیمکتش نمی‌بیند، هفته گذشته به گل‌گهر باخت و حالا در یک قدمی سقوط به لیگ یک قرار دارد. اتفاقی که اگر بیفتد، به معنای اولین سقوط این تیم در تاریخ لیگ برتر خواهد بود. سایپا اگر امشب امتیاز از دست بدهد و ذوب‌آهن هم به سپاهان نبازد، با لیگ برتر وداع خواهد کرد اما اگر بر تیم اراکی پیروز شود باید منتظر بماند تا در هفته آخر بر تراکتور غلبه کند و ذوب‌آهن هم به حریفش ببازد تا اندکی شانس برای بقا در لیگ برتر پیدا کند.

کدخبر: ۴۰۳۹۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر