کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۳۰۶۴
تاریخ خبر:

دی‌اس ۷کراس‌بک و قیمت‌های عجیب اما واقعی

هفت صبح | گفته می‌شود با خروج اولین نمونه‌های دی‌اس ۷کراس‌بک از گمرک، بهای این اتومبیل نیمه لوکس فرانسوی در بازار بین ۸۵۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

در مقایسه با چهار اتومبیل آئودی کیو۵ مدل ۲۰۱۲، ولوو ایکس‌سی۶۰ مدل ۲۰۱۴، ب.ام.و ایکس۳ مدل ۲۰۱۶ و لکسوس ان‌ایکس مدل ۲۰۱۷، دی‌اس ۷کراس‌بک تقریبا ضعیف‌ترین خودرو و البته ناشناخته‌ترین عضو کلاس خود است. در عین حال مجلل‌ترین اتومبیل این گروه که یک سرباز فرانسوی با سبک آوانگارد طراحی است، هیچ گونه توانی برای حرکت در مسیرهای آفرودی ندارد تا این ایده به ذهن بیاید که خودرو پرچمدار دی‌اس در ایران بیش از آنکه در ابعاد فنی یک خودرو مقتدر باشد، در ظاهر شبیه خودروهای شاسی‌بلند طرحاحی شده است.
این موضوعات اما مانع از آن نمی‌شود تا دی‌اس ۷کراس‌بک بهایی نزدیک به گران‌ترین خودروهای این رده نداشته باشد. طبق شنیده‌ها، گویا به تازگی نماینده رسمی محصولات دی‌اس در ایران توانسته تعداد ۵۰ دستگاه از خودروهای ۷کراس‌بک را از گمرک ترخیص کرده و برای تحویل به مشتریان آماده کند. اتفاقی که موجب رقم خوردن بهای ۱۶۰۰ میلیونی برای این محصول در بازار مصرف شده و جنجال زیادی را در بدو ورود برای این خودرو ایجاد کرده است. البته پیگیری خبرنگار هفت صبح نشان داد این قیمت تنها یک بازارگرمی صرف بوده و بهای واقعی دی‌اس ۷کراس‌بک در تیپ اپرا حدود ۹۰۰ میلیون تومان است که کمتر از ب.ام.و ایکس۳ مدل ۲۰۱۶ و لکسوس ان‌ایکس مدل ۲۰۱۷ بوده و با توجه به نرخ دلار ۱۳ هزار تومان تاحدودی منطقی به نظر می‌رسد.
دی‌اس ۷کراس‌بک که در بدو معرفی به خریداران در ایران در سال ۹۶ بهایی کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شده بود، در سه تیپ اپرا، ریوولی و الگانس مجوز ورود به کشور را دریافت کرد اما بعدها و در ابتدای سال ۹۷ اعلام شد تنها در دو گونه اپرا و ریوولی ان هم با بهای ۴۵۲ و ۴۵۹ میلیون تومان تحویل مشتریان می‌شود.
متاسفانه اما با بسته شدن واردات خودرو، ورود این اتومبیل تا این لحظه به بازار محقق نشده و تنها تعداد اندکی از این خودرو موفق به خروج از گمرک شده‌اند. عمده دلایل گرانی بیش از حد خودرو ۷کراس‌بک در ایران به ظاهر جذاب و لوکس، اتاق مملو از امکانات، کیفیت ساخت بالا و استفاده از تکنولوژی های روز از جمله سیستم دید در شب برمی‌گردد.
این خودرو که در ایران تنها به صورت دیفرانسیل جلو ارائه می گردد، بر اساس پلت‌فرم EMP2 تولید می‌شود که در ۱۲ محصول مختلف گروه پژو، سیتروئن و اوپل، از جمله ۳۰۰۸، ۵۰۰۸ و C5 ایرکراس وجود دارد. سیتروئن وقتی دید خریداران در برخی از بازارها تمایلی به خرید یک کراس‌اوور لوکس کوچک بدون سیستم ۴چرخ محرک ندارند، این اتومبیل را به سیستم AWD مجهز کرد و از موتور هیبریدی ۲۲۲ اسبی در آن استفاده کرد.

کدخبر: ۲۳۳۰۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر