کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۵۰۲۸
تاریخ خبر:

دیوار نوشته عجیب در ساختمان مسکونی

روزنامه هفت صبح | دیوار نوشته عجیب در ساختمان مسکونی پس از مرگ فردی که در جریان آتش‌سوزی روز سه‌شنبه ساختمانی در شهرزیبا به طرز مشکوکی فوت کرده است پلیس را در برابر پرونده پیچیده‌ای قرار داد. به گزارش هفت صبح، رئیس کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا از آتش‌سوزی مرگبار در یک ساختمان مسکونی در غرب تهران پرده برداشت و گفت: در این حادثه سه دستگاه خودرو سواری و ساختمان مذکور دچار خسارات شدید شدند.

*** جزئیات آتش سوزی
سرهنگ سرافراز احمدی با اعلام خبر آتش‌سوزی مرگبار در یک ساختمان مسکونی در غرب پایتخت، درباره جزئیات این خبر گفت: حدود ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه خبری مبنی بر آتش‌سوزی یک ساختمان مسکونی به آدرس خیابان فردوس غرب، خیابان شقایق جنوبی از طریق پلیس ۱۱۰ به مأموران کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا اعلام شد. مأموران این کلانتری با دریافت این خبر به سرعت به محل حادثه اعزام شدند و با حضور در محل مشاهده کردند یک ساختمان مسکونی دچار آتش‌سوزی گسترده شده است.

مأموران حین اطفای حریق با در بسته واحد مسکونی در طبقه سوم این ساختمان روبه‌رو شدند و پس از شکستن در و ورود به منزل، با جسد سوخته مردی جوان مواجه شدند. پس از اطفای کامل حریق تیم‌های تشخیص هویت آگاهی نیز به محل حادثه اعزام شده و بررسی‌های خود را آغاز کردند. بررسی اولیه نشان از این داشت که متوفی مردی ۴۰ساله بوده و به همراه همسر و دو فرزندش در منزل مذکور سکونت داشته است.

همسایگان متوفی نیز در تحقیقات عنوان داشتند که او از مدتی قبل با همسر و خانواده همسرش دچار اختلافاتی بوده است، همچنین یکی از همسایگان متوفی در تحقیقات به مأموران اعلام کرد که حین آتش‌سوزی با شنیدن صدای انفجار از پارکینگ به سرعت به بیرون از منزل رفته است.

*** جمله مرموز
براساس این گزارش، در این آتش‌سوزی سه دستگاه خودرو شامل یک دستگاه رانا، یک دستگاه هایما و یک دستگاه هیوندا آوانته آسیب دیدند و همچنین خسارات زیادی به ساختمان مسکونی وارد شد.سر کلانتر محله شهرزیبا همچنین از تحقیقات بیشتر در این پرونده خبر داد و گفت: روی دیوار ساختمان و مقابل در واحد مسکونی متوفی یک جمله با اسپری خطاب به اقوام همسر متوفی نوشته شده که حکایت از اختلاف بین آنها داشت. در نهایت جسد متوفی برای تحقیقات بیشتر با دستور مقام قضایی برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت و بررسی‌ها درباره این پرونده همچنان ادامه دارد. گفتنی است، متن جمله روی دیوار چنین بود: «کینه جواب داد.»

*** آتش نشانی چه گفت؟
محمد دیبا، مدیر منطقه یک عملیات که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: آتش‌نشانان پس از ایمن سازی و قطع جریان برق و گاز ساختمان به دو گروه تقسیم شدند، گروه اول با استفاده از تجهیزات خاموش‌کننده و کشیدن لوله آب، مشغول خاموش کردن خودروهای آتش گرفته در طبقه منفی یک ساختمان شدند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن این آتش سوزی را مهار و کاملا خاموش کردند. گروه دوم نیز با استفاده از تجهیزات کامل و استفاده از ابزارهای موجود برای یافتن ساکنان گرفتار در دود و آتش، به طبقات رفته و به جست‌وجو در طبقات پرداختند که در طبقه سوم پس از باز کردن در یکی از واحدهای مسکونی، با پیکر مردی ۴۰ساله که پشت در افتاده و جان سپرده بود، روبه‌رو شدند.

نیروهای آتش نشانی بلافاصله شعله‌های آتش در داخل این واحد مسکونی را خاموش کرده و همچنین یک زن ۳۵ساله‌ای را که در یکی از اتاق‌های دیگر این آپارتمان گرفتار شده بود، پیدا کردند. پیکر مرد ۴۰ساله توسط عوامل اورژانس مورد معاینه قرار گرفت و فوت وی تایید شد، دراین میان زن محبوس شده نیز که هیچ آسیبی ندیده بود به سلامت به خارج از ساختمان و فضای باز منتقل شد. پس از انجام عملیات ایمن‌سازی، محل حادثه و همچنین پیکر مرد متوفی جهت انجام تحقیقات لازم در اختیار عوامل انتظامی قرار گرفت و نیز کارشناسان آتش‌نشانی در محل این حادثه حاضر شدند و به بررسی علت وقوع این آتش سوزی پرداختند.

*** نظریه کارشناس
در این زمینه ستوان یکم محمد اینانلو، کارشناس انتظامی پلیس پیشگیری پایتخت با بررسی دلایل و مدارکی که در صحنه آتش سوزی به جا مانده است،گفت: با توجه به اینکه روی دیوار پله‌های ورودی آپارتمان نوشته شده است «کینه جواب داد» دو نظریه متفاوت در برابر کارآگاهان پلیس آگاهی قرار می‌گیرد؛ در وهله اول این موضوع می‌تواند خودکشی باشد که در صورت صحت این نظریه می‌توان نتیجه گرفت که متوفی با اسپری این پیام را قبل از سوزاندن محل روی دیوار نوشته است تا جواب پیام او را بگیرد اما در وهله بعدی می‌تواند ماجرا عکس این موضوع باشد و در واقع حادثه توسط فرد دیگری انجام شده باشد؛ در این صورت، یک نفر با این نیت که خواسته است ذهن‌ها را از قتل دور کند چنین پیامی را روی دیوار نوشته است.

ما در بحث‌های روانشناسی جرم نیز مواردی را داریم که برای مثال بچه‌هایی که به چیزی آسیب زده‌اند و به عنوان مثال با ضربه به دیوار قسمتی از آن را خراب کرده‌اند روی دیوار می‌نویسند یادگاری از طرف فردی، برای مثال برادر کوچک‌تر یا بزرگ‌ترم، با این مثال شما متوجه خواهید شد که احتمال قتل در این پرونده نیز وجود دارد همانطور که تا ۷۰درصد احتمال می‌رود فرد متوفی با انگیزه خودکشی چنین آتشی را به پا کرده و نه تنها به ساختمان محل زندگی‌اش آسیب فراوان زده بلکه خودش را نیز کشته است. در نتیجه باید در این زمینه کار کارشناسی و دقیق صورت بگیرد تا مشخص شود دقیقا چه اتفاقی افتاده و چه کسی ساختمان را به آتش کشیده است.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۲۸۵۰۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر