کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۰۰۷۰
تاریخ خبر:

دیمن‌ سولز؛ بازگشت سخت‌ترین بازی ویدئویی تاریخ

روزنامه هفت صبح، امیر پایدار | بیش از یک دهه قبل در سال ۲۰۰۹ بازی Demon's Souls برای پلی‌استیشن‌۳ عرضه شد و این بازی به‌عنوان اولین نسخه از سری سولز بورن مسیری را که تا همین حالا نیز روی صنعت تاثیر گذار است شروع کرد. حال با ورود به نسل جدید، تیم بلوپوینت گیمز (که بازسازی Shadow of Colossus را در سال ۲۰۱۸ عرضه کرد) قصد دارد تا همراه با Japan Studios، بازگشت باشکوهی را برای طرفداران این بازی کلاسیک پلی‌استیشن ۳ رقم بزند. بازسازی Demon's Souls چند روزی است که همراه با کنسول پلی استیشن ۵ عرضه شده و در ادامه قصد داریم مهم‌ترین اطلاعات در دسترس از این اثر را (از پیشرفت‌های گرافیکی گرفته تا تغییرات و بهبودهای گیم‌پلی) با هم مرور کنیم.

* یک: به‌گفته کارگردان خلاق بازی یعنی آقای گوین مور، مراحل ساخت بازسازی دیمنز سولز از سه سال پیش آغاز شده است. دیمنز سولز یک بازی محبوب به‌شمار می‌رود که طرفداران برای مدت‌ها درخواست بازسازی شدن آن را داشتند. انتظارات بسیار بالای مخاطبان باعث شده که بلوپوینت گیمز کار آسانی را در پیش‌رو نداشته باشد، اما پروژه ریمیک Shadow of the Colossus این اعتماد به‌نفس را به تیم سازنده داد که پس از سال‌ها با پذیرفتن چالشی سخت، ساخت بازسازی این عنوان را استارت بزند.

مراحل ساخت بازی در سال ۲۰۱۷ با رضایت خالق اصلی آن یعنی فرام‌سافتور آغاز و در ژوئن امسال به‌عنوان یکی از لانچ تایتل‌های پلی‌استیشن ۵ معرفی شد. ریمیک دیمنز سولز سعی دارد با حفظ تمام آنچه طرفداران نسخه اصلی را عاشق خود کرده بود، بخش‌هایی از آن را همراه با چند تغییر کوچک اما سورپرایزکننده، بهبود دهد. رویکردی که تیم سازنده از ابتدا در نظر گرفته، این است که هسته اصلی بازی را دست‌نخورده نگه دارد.

در خصوص دیمنز سولز، هسته اصلی بازی گیم‌پلی، منطق بازی و هوش مصنوعی آن است و سایر المان‌ها پوست‌اندازی می‌کنند. پس از آن سازندگان با استفاده از قدرت پلی‌استیشن ۵ همه چیز را از پایه بازسازی کردند. البته که بلوپوینت گیمز با حفظ هسته نسخه اصلی و وفادار ماندن به آن، چیزهای جدیدی را نیز به بازی اضافه می‌کند. اما توسعه‌دهندگان تک تک المان‌هایی را که قرار است افزوده شوند با دقت موشکافی می‌کنند تا از وفادار بودن به نسخه اصلی مطمئن شوند.

* دو: نمی‌توان در مورد یک بازی لانچ برای کنسول پلی‌استیشن ۵ صحبت کرد و حرفی از ویژگی‌های نسل بعدی آن به‌میان نیاورد. در دیمنز سولز نیز همانند بسیاری از عناوین نسل بعدی دیگر، با بهره‌گیری از SSD مدت با لودینگ‌های کوتاهی سر و کار داریم. برخلاف نسخه اورجینال روی پلی‌استیشن ۳، حال پس از کشته شدن در مبارزه به‌سرعت به بازی باز می‌گردید و نیازی نیست دقایق طولانی را در صفحات بارگذاری منتظر بمانید.

علاوه بر آن، تجربه بازی با استفاده از قابلیت هپتیک فیدبک دسته دوال‌سنس نیز تفاوت‌های بزرگی را رقم می‌زند. مبارزات به‌لطف کنترلر جدید «تاریک‌تر و دلیرانه‌تر» هستند. اصابت فلز به فلزی دیگر را در دستان خود حس می‌کنید و به‌هنگام پری کردن ضربات، در کسری از ثانیه و کمی زودتر از اینکه در تصویر ببینید، متوجه لرزش آن خواهید شد. اگر از طرفداران سری سولز بورن باشید، حتما می‌دانید که این لحظات کوتاه تا چه حد می‌توانند در سرنوشت مبارزات تأثیرگذار جلوه کنند.

سازندگان حتی اعلام کرده‌اند که هپتیک فیدبک کنترلر تا حد کمی می‌تواند باعث آسان‌تر شدن پری کردن شود چراکه به‌لطف این قابلیت آنچه را در جهان بازی وجود دارد بهتر از همیشه حس می‌کنید. نسخه ریمیک بهبودهای فنی بسیاری را به‌خود دیده که در نمایش‌های بازی کاملا مشهود است. برای مثال، Boletaria Palace و مناطق دیگر بازی حالا پر جزئیات‌تر از همیشه هستند.

بازیکنان می‌توانند دو ستینگ متفاوت گرافیکی را انتخاب کنند: Cinematic mode که بازی را به‌صورت الترا اچ‌دی نیتیو و ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌کند و Performance mode که تجربه الترا اچ‌دی داینامیک و ۶۰ فریم بر ثانیه را همراه با انیمیشن‌های روان‌تر ارائه می‌دهد. البته شایان ذکر است که سازندگان عنوان کرده‌اند به‌منظور بهره‌گیری از سایر قابلیت‌ها، ریمیک دیمنز سولز از ری‌تریسینگ پشتیبانی نمی‌کند.

* سه: می‌دانیم که نسخه دیلاکس ادیشن بازی با قیمت ۲۰ دلار گران‌تر از نسخه عادی (۹۰ دلار) معرفی شده و متأسفانه این نسخه، شامل چند آیتم جدید انحصاری مثل آرمور جدید Red-Eye Knight و همچنین سلاح جدید Ritual Blade می‌شود. علاوه بر آن، سلاح Repear's Scythe نیز تنها برای افرادی در دسترس خواهد بود که بازی را پیش خرید کنند.

با فاکتور گرفتن از این سلاح که به‌عنوان جایزه پیش خرید در نظر گرفته شده، تمام محتوای نسخه پلی‌استیشن ۳ در نسخه استاندارد ریمیک روی پلی‌استیشن ۵ قرار گرفته است. در طول بازی با آیتم‌های جدید زیادی برخورد خواهید کرد که البته سازندگان قصد اسپویل کردن همه آنها را ندارند. اما برای مثال، آیتم جدیدی به‌نام Grains به‌طور موقت مقاومت شما را در برابر آتش، سم و خون‌ریزی افزایش می‌دهد. همچنین گفته شده که نرخ دراپ آیتم‌ها در ریمیک بهبود یافته و بازیکنان برای دریافت برخی از تروفی‌ها به‌اندازه نسخه اورجینال به دردسر نخواهند افتاد.

البته تأکید شده که سختی کشیدن برای پیشرفت و لول آپ شدن کاراکتر در طول بازی همچنان همانند نسخه اصلی پابرجا می‌ماند. بر خلاف سری دارک سولز، برداشتن و حمل آیتم‌ها در دیمنز سولز با محدودیت‌هایی همراه است و بازیکنان باید به این موضوع توجه زیادی داشته باشند. تغییر مهمی که روی این جنبه از بازی تأثیر می‌گذارد، این است که در طول تجربه ریمیک نسبت به نسخه اصلی، آیتم‌های هیلینگ قدرتمندتری در بازی یافت می‌شوند.

کدخبر: ۳۶۰۰۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر