کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۰۰۴۵
تاریخ خبر:

دیدن این فیلم‌ها را امروز و فردا از دست ندهید

روزنامه هفت صبح | ‌میم مثل مادر، یکی از مهمترین فیلم‌هایی است که درباره تاثیر فاجعه سردشت ساخته شده. داستان فیلم سال‌ها بعد از بمباران شیمیایی سردشت شروع می‌شود. زنی به اسم سپیده که در دوران بمباران به عنوان پرستار در سردشت فعالیت می‌کرده در دوران بارداری‌اش متوجه می‌شود که جنینش دچار مشکلات تنفسی و معلولیت است. همسرش اصرار دارد بچه را بیندازد اما سپیده تصمیم می‌گیرد از همسرش جدا شود اما فرزندش را به دنیا بیاورد. بعدها متوجه می‌شود فرزندش مبتلا به یک بیماری ژنتیکی است و گازهای شیمیایی تاثیری روی او نداشته است. در کل فیلم با مشکلات مادر و پسری که هردو از بیماری رنج می‌برند اما برای زندگی تلاش می‌کنند روبه‌روهستیم.

‌میم مثل مادر/ سامانه فیلیمو
کارگردان رسول ملاقلی‌پور
بازیگران: گلشیفته فراهانی، حسین یاری، جمشید هاشم‌پور، سحر دولتشاهی، علی شادمان
سال تولید: ۱۳۸۵
زمان: یک ساعت و ۵۲ دقیقه

مسافر ناخوانده/ پنجشنبه/ ساعت ۲۰:۳۰/ شبکه چهار | شبکه چهار قرار است امشب ساعت ۲۰:۳۰ فیلمی جدید محصول ۲۰۲۱ را روی آنتن بفرستد. فیلم مسافر قاچاق یا مسافر ناخوانده درباره مسافرت سه فضانورد به مریخ است. آنها درحال سفری طولانی مدت به مریخ هستند و وقتی از جو خارج می‌شوند می‌فهمند یک نفر یواشکی در سفینه‌شان مخفی شده و از هوش رفته است. آنها متوجه می‌شوند او یکی از خدمه سکوی پرتاب است که در اثر تصادف داخل محفظه گیر کرده. سفرشان را ادامه می‌دهند تا اینکه قطعه مربوط به تولید اکسیژن خراب می‌شود و امکان تعمیرش وجود ندارد. اکسیژن باقیمانده کفاف تنفس چهار نفر را نمی‌دهد. آنها تلاش می‌کنند از مخزن اکسیژن دیگری استفاده کنند اما باز هم مشکلاتی پیش می‌آید و …

کارگردان: جو پیانا
فیلمنامه: جو پیانا، رایان موریسون
بازیگران: آنا کندریک، تونی کولت، دنیل دای کیم و شامیر اندرسون
محصول: آمریکا/ ۲۰۲۱
رتبه در سایت IMDB: 5.6 از ۱۰

تفکر انتقادی/ جمعه/ ساعت ۱۸/ شبکه امید | فیلم تفکر انتقادی قرار است فردا برای اولین بار از شبکه امید پخش شود. این فیلم براساس ماجرایی واقعی ساخته شده که در محله‌ای محروم و فقیر‌نشین در سال ۱۹۹۸، در میامی اتفاق می‌افتد. داستان تیم شطرنج بازی دبیرستان «میامی جکسون» را روایت می‌کند که به عنوان اولین تیم شطرنج ایالتی در سطح کشور آمریکا به عنوان قهرمانی رسید. ماجرا از این قرار است که یک استاد دانشگاه برای آموزش شیوه تفکر انتقادی به شاگردانش که از ملیت‌هایی گوناگون‌اند، از شطرنج استفاده می‌کند. معلم ‌کلاس که از تبعیض‌نژادی حاکم بر مدرسه دلسرد شده به دانش‌آموزانش می‌گوید که بازی شطرنج برای ایجاد نظم و هماهنگی در تفکر معجزه می‌کند و موفق هم می‌شود.

کارگردان: جان لگویزمائو
بازیگران: جان لگویزمائو ، ریچل بی جونز و مایکل کنت ویلیامز
محصول: آمریکا/ ۲۰۲۰
رتبه در سایت IMDB: 6.4 از ۱۰

کدخبر: ۴۳۰۰۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر