کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۸۳۹۱
تاریخ خبر:

دیدن این فیلم‌ها را در این چند روز تعطیلی از دست ندهید

روزنامه هفت صبح| بسیاری از ما مصطفی عقاد را با شاخص‌ترین فیلم کارنامه‌اش یعنی «محمد رسول‌الله(ص)» می‌شناسیم، کارگردانی که در همین فیلم ثابت کرد که قدرت ویژه‌ای در خلق روایت‌های حماسی دارد و به‌خوبی می‌تواند از دل تاریخ، قهرمانانی را به پرده سینما فرابخواند. «عمر مختار» با نام اصلی «شیر صحرا» هم فیلمی در راستای همین توانمندی عقاد است. فیلمی که نقش اصلی آن را آنتونی کوئین ایفا کرده است و داستان آن درباره زندگی عمر مختار، رهبر جنبش مقاومت مردم لیبی در برابر اشغالگری نظامی ایتالیا در دوران پیش از جنگ جهانی دوم است.

عمر مختار/ جمعه/ ساعت ۱۶/ شبکه یک
کارگردان: مصطفی عقاد
تهیه‌کننده: مصطفی عقاد
نویسنده: دیوید بوتلر، اچ‌ای‌ال کرایج
بازیگران: آنتونی کوئین، الیور رید، راد استایگر، حسن گل‌نراقی
محصول: آمریکا/ ۱۹۸۱

‌هیهات/ شنبه/ ساعت ۱۰/ شبکه سه
در میان فیلم‌های مناسبتی سینمای ایران، گاهی تجربه‌هایی ثبت می‌شود که شاید در مواجهه مستقیم با چرخه اکران کارنامه موفقی نداشته باشند اما در بلندمدت ارزش‌های خود را نمایان می‌کنند. آثاری که در داستان خود قالب شعارزده ندارند و تلاش می‌کنند از زوایایی متفاوت به موضوعات حساس نزدیک شوند. «هیهات» یکی از همین تجربه‌هاست که به‌واسطه همراهی چهار کارگردان جوان، در قالبی اپیزودیک به سرانجام رسید. این فیلم چهار اپیزود با درون‌مایه‌ای مذهبی و اعتقادی دارد و چهار کارگردان آن سعی در نمایش چهار گوشه از ارتباط مردمان معاصر با فرهنگ و منش عاشورایی داشته‌اند.

کارگردانان: هادی نائیجی، دانش اقباشاوی، روح‌الله حجازی و هادی مقدم‌دوست
تهیه‌کننده: محمدرضا شفیعی
فیلمنامه: هادی نائیجی، دانش اقباشاوی، روح‌الله حجازی و هادی مقدم‌دوست
بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، حامد بهداد، بابک حمیدیان، مینا ساداتی
محصول: ایران/ ۱۳۹۴

‌آن‌سوی ابرها/ پنجشنبه/ ساعت ۲۰:۳۰/ شبکه چهار
مجید مجیدی تخصص ویژه‌ای در روایت داستان‌های به ظاهر ساده در موقعیت‌های به‌شدت دراماتیک دارد. او در ادامه تجربه‌های جهانی خود در ایران همچون «بچه‌های آسمان» و «آواز گنجشک‌ها» در یک همکاری بین‌المللی سراغ سینمای هند رفت و «آن سوی ابرها» را با همراهی تعدادی از چهره‌های شناخته شده سینمای جهان در آنجا کارگردانی کرد. داستان فیلم که در هندوستان ساخته شده در مناطق فقیرنشین بمبئی جریان دارد و زندگی برادری خلافکار و خواهری است که به دلیل حادثه‌ای که در حین دفاع از خود در برابر تجاوز رخ داده، در زندان به‌سر می‌برد.

کارگردان: مجید مجیدی
تهیه‌کننده: ماندری کدی، کیشور آرورا، استودیو زی
بازیگران: ایشان خاطر، مالاویکا موهانان، تانیشتا، شارادا، چاتراجه
محصول: هند/ ۲۰۱۸

کدخبر: ۴۷۸۳۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر