کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۹۵۴۱
تاریخ خبر:

دیدن این فیلم‌ها را امروز و فردا از دست ندهید

روزنامه هفت صبح| پرداختن به چهره‌های واقعی تاریخ معاصر و به‌خصوص قهرمانان و شهدای شاخص دوران دفاع مقدس، همواره یکی از چالش‌های جدی سینمای ایران بوده است و تجربه‌های بسیاری در این زمینه راه به بیراهه برده و نتوانسته‌اند خروجی‌های قابل دفاعی داشته باشند. «منصور» یکی از تجربه‌های آبرومند سینمای ایران در این حوزه است. فیلمی که با محوریت شهید منصور ستاری از فرماندهان نیروی هوایی در سال‌های ابتدایی جنگ تحمیلی ساخته شده است و بخش‌های ناگفته‌ای از تحولات آن دوران را به تصویر درآورده است. بازی محسن قصابیان در نقش منصور ستاری از برگ‌برنده‌های فیلم است.

‌منصور/ پنجشنبه/ ساعت 23:15/ شبکه یک
کارگردان: سیاوش سرمدی
تهیه‌کننده: جلیل شعبانی
نویسنده: سیاوش سرمدی
بازیگران: محسن قصابیان، حمیدرضا نعیمی، علیرضا زمانی‌نسب، سید جواد هاشمی
محصول: ایران/ 1399

‌عقاب‌ها/ جمعه/ ساعت 10/ شبکه سه
هنوز هم با فاصله یکی از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران است. فیلمی حماسی در ژانر فیلم‌های دفاع‌مقدسی سینمای ایران در سال‌های ابتدایی دهه 60 که تا سال‌ها اکران عمومی آن در سینماهای کشور ادامه داشت و به همین واسطه توانست بالغ بر 8 میلیون مخاطب را به سینما بکشاند. ساموئل خاچیکیان از سینماگران پیش‌رو در حوزه فیلم‌های ژانر بود که این فیلم را با حضور جمعی از بازیگران مطرح سینمای ایران مقابل دوربین برد. فیلم روایت یک هواپیمای ارتش ایران است که، پس از انجام مأموریتی درخاک عراق، مورد حمله عراقی‌ها قرار می‌گیرد.

کارگردانان: ساموئل خاچیکیان
تهیه‌کننده: علی اکبر مزینانی
فیلمنامه: محمدرضا یوسفی
بازیگران: سعید راد، جمشید هاشم‌پور، رضا رویگری
محصول: ایران/ 1363

‌ایستاده در غبار/ جمعه/ 30 دقیقه بامداد/ شبکه دو
این فیلم یک بلندپروازی تمام عیار برای اولین گام محمدحسین مهدویان در حوزه فیلم‌سازی بلند بود. او که پیش‌تر کارهای مستند و کوتاه را تجربه کرده بود، «ایستاده در غبار» را به عنوان اولین فیلم سینمایی کارنامه خود با چنان کیفیتی به سرانجام رساند که علاوه‌بر تحسین منتقدان و داوران جشنواره فجر، به‌صورت ویژه مورد توجه مخاطبان هم قرار گرفت. این فیلم روایتی از زندگی جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان است که در قالبی شبه‌مستند با ساختاری داستانی جنس متفاوتی از داستان‌گویی در سینما را به تصویر می‌کشد.

کارگردان: محمدحسین مهدویان
تهیه‌کننده: حبیب‌الله والی‌نژاد
بازیگران: هادی حجازی‌فر، ابراهیم امینی
محصول: ایران/ 1394

کدخبر: ۴۷۹۵۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر